Wat verpest jouw stookavond het meest?

Wat is DE spelbreker op jouw stookavond?

• Sneeuw

Stemmen: 1 0,7%
  • Regen

Stemmen: 64 43,2%
  • Mist

Stemmen: 70 47,3%
  • Wind

Stemmen: 13 8,8%

• Total voters
    148
  • Poll closed .

fruts87

Registered User
1.) Schoon familie
2.) Epileptische aanval krijgen na het ontsteken van m'n 10.00u project.
3.) Slecht weer in welke vorm dan ook.

fireworks2dead

Registered User
Precies die zware knallers (wat in belgië illigaal is) zoals cobra's en salute's, mogen van mij verboden worden. Mensen weten niet wat ze in de hand hebben, steken het af in de straat waar ook kleine kinderen en dieren wonen. Nee die dingen gaan gewoon te ver. Als je echte harde knallen wil, ga dan in een weiland met een carbidbus staan knallen en niet binnen de bebouwde kom.

smilli

FPM Filmer
Alle bovengenoemde weertypes, regen verziekt alles aan matten die ik wil uitrollen en bovendien water op de lens!
Mist, pijlen en cakes die hoogschieten bewaar ik dan maar gewoon...
Wind vind ik behalve gevaarlijk heel erg storend, geluid is zo anders en de effecten worden weg geblazen in no time:surprised:

passion fruit

Registered User
Alle bovengenoemde weertypes, regen verziekt alles aan matten die ik wil uitrollen en bovendien water op de lens!
Mist, pijlen en cakes die hoogschieten bewaar ik dan maar gewoon...
Wind vind ik behalve gevaarlijk heel erg storend, geluid is zo anders en de effecten worden weg geblazen in no time:surprised:

Klopt, wind vind ik ook vreselijk irritant. Grote boeketten vervormen helemaal en de kleine boeketten worden meteen uitgeblazen.
Het geluid wordt vervormd en van knalcakes is de knal dan minder hard.

lenny499

Registered User
Vooral slecht weer, en als iemand mij overdreven boos komt wegjagen. Ik heb er geen moeite mee als iemand mij rustig vraagt om weg te gaan, dan respecteer ik dat en dan ga ik op een andere plek stoken. Maar als iemand gelijk begint schelden, ( wat in het verleden wel eens gebeurt is) , dan erger ik mij hier enorm aan.

aadje93

Registered User
Mist nummer 1 (als ik vuurpijl niet meer kan zien waarom dan afsteken :p), dan regen (beetje miezer kan, maar geen serieuse buien)

Wind als het maar niet te hard is, zuchtje wind is wel lekker, waait de rook meteen weg. Maar geen harde wind zodat boeketten helemaal vervormen.

en als laatste erger ik me aan volle maan xD (scheelt enorm bij ons, woon midden in de polder dus zonder maan is het pikkedonker, met maan is het meteen heel licht)

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Mij maakt het eigenlijk niet uit. Vuurwerk afsteken doe ik toch wel. Maar er zijn wel een paar momenten dat ik echt wou dat de vochtigheid uit Nederland wegtrok. Want met mist vuurwerk afsteken is niet alleen irritant (je ziet er niks van zowat), maar ook lastig omtrent het filmen (lens beslaat continu). Daarna is de regen, erg irritant gevoel er zo de hele dag in te lopen, maar mee te leven, pas als t echt gaat hozen wordt het een probleem, ongeacht of je een paraplu heb. Voor mij is sneeuw juist een positieve toevoeging, lekker winterachtig zoals het hoort, maar ook een handige plek om je vuurpijlen in te steken. Enigste nadeel is dat als je moet fietsen je enorme pijn aan je ogen krijgt als je geen bril heb. En ja dan nog de wind, als er niks is ontstaat er wind, maar bij windkracht 3 of meer ga ik me toch ook irriteren, lastig stoken zo. Dus ja, het is allemaal een gemiddelde, een beetje kan geen kwaad, maar als het te heftig wordt is het gewoon irritant en lastig en verziekt het me dag.

pyro_t

Registered User
Op 1 mist en vlak daarna regen, tegen regen kun je nog een beetje kleden en de potten afdekken en de folie er pas vanaf als het aansteekt.

Als het mistig steek ik eerst 1 pot af om te kijken of ik het effect zie,
Anders wordt het bewaren, ga niet voor 100en euro de lucht in schieten terwijl ik er niets van kan zien

white thunder

Registered User
Ondanks geen hele goeie weers vooruitzichten,ben ik dr toch nietzo bang voor.Want ken me niet heugen,sinds ik vanaf me 7de vuurwerk afsteekt,dat ik echt nog geen 1jaar heb hoeven overslaan :tounge:.Dus dat het weer zo slecht was geworden,dat afsteken zinloos was,dus daar ben ik nietzo gauw door verpest.Wel door mensen die staan te kijken,als je lekker staat te stoken :hehe!:,en die dan beginnen vind je dat niet zonde???:surprised:,dan kan ik wel ontploffen!!! Ps. droog brood eten,en boter op je hol smeren :hehe!:,dat is pas zonde!!!:tounge:

Laatst bewerkt:

white thunder

Registered User
het lijkt erop dat iets anders mn stookavond (en feestdagen) gaat "verstoren".... en dan is het weer (en alle andere dingen) opeens volslagen onbelangrijk :-(

sterfgeval in de familie waar ik het zou gaan vieren.... ofwel weinig reden om er een feestje van te maken, grote berg vuurwerk is/lijkt nu wat ongepast.

Dat is zeker droevig verdriet,en wens je hierbij sterkte en gecondoleerd.Ik weet wel uit eigen ervaring,heb op de laatste dag,van een vriend van mij, zijn zoontje begraven,en ter ere van hem toen juist wel met goedkeuring uiteraard,die avond juist extra veel afgestoken.Misschien als ter nagedachtenis,als het ook een vwfreak was,om hem te eren,maar het was wel een dubbel gevoel eerlijk gezegd,het zou kunnen helpen bij het verwerkings proces,nogmaals sterkte.

GMP82

Zilveren Member
Crematie is geweest en er is (via mn vriendin) overleg geweest... het gaat gewoon door, misschien met een "tribute" karakter.

Wel zal ieder voor zich gaan bepalen wie er van de schoonfamilie komt kijken, of niet.

Al zal het uiteraard een feestje blijven met een dubbel gevoel. (Vooral bij de nieuwjaarswensen)

potige_smurf

Registered User
Crematie is geweest en er is (via mn vriendin) overleg geweest... het gaat gewoon door, misschien met een "tribute" karakter.

Wel zal ieder voor zich gaan bepalen wie er van de schoonfamilie komt kijken, of niet.

Al zal het uiteraard een feestje blijven met een dubbel gevoel. (Vooral bij de nieuwjaarswensen)

Als eerste gecondoleerd met het verlies.
Wat valt erover te zeggen(niet lullig bedoeld)?Dubbel gevoel heerst,gedachten staan misschien ergens anders naar.
Hoop in ieder geval dat je 2012 op een passende manier kan afsluiten.
Sterkte met het verwerken.

Laatst bewerkt:

USRRobiwan

Registered User
@GiveMePow(d)er. Gecondoleerd. Ik denk dat de overledene het wel zou waarderen als je er een mooie tribute van maakt.

Ontopic:
Eigenlijk maakt mij het niet zoveel uit zolang er maar geen hele harde wind is. In de afgelopen 15 jaar gelukkig nog niet echt extreem zwaar weer meegemaakt. Bijvoorbeeld dat het met bakken uit de hemel komt. Het ergste wat wij hadden, was een jaar of of wat terug, extreem harde windstoten. Dat was echt zwaar klote want de crackling die begon 50 meter verder te crackelen. Verbazingwekkend genoeg gingen de vuurpijlen redelijker recht omhoog ondanks de harde wind.

Regen en matten is ook niet zo erg want als je de mat in plastic verpakt dan heeft deze daar geen enkele last van. Je haalt bij de bouwmarkt het goedkoopste afdek plastic en knipt/snijd deze in stroken van ongeveer 20cm breed en over de lengte van het zeil. Mat erin leggen en dan de randen over elkaar leggen en afplakken, daarna de mat in een doos doen.

Als je de cake op een vochtige vlakke ondergrond zet dan heeft de cake niet zoveel last van natte voetjes. Maar mocht het plenzen van de regen, of je kan het alleen op natte ondergronden kwijt (gras,blubber etc). Kun je ook afdekzijl voor cakes gebruiken. Mooi vierkant uitknippen en om de cake heen vouwen. Of je legt eerst het zijl neer, maar dan moet het natuurlijk niet met bakken uit de hemel komen. Mocht dat niet voorhanden zijn dan kan redelijke grote pedaal emmer zak (die dunne doorzichtige) ook uitkomst bieden. Deze kun je bij elke supermarkt wel krijgen in diverse formaten.

Bovenaan