Wat verpest jouw stookavond het meest?

Wat is DE spelbreker op jouw stookavond?

• Sneeuw

Stemmen: 1 0,7%
  • Regen

Stemmen: 64 43,2%
  • Mist

Stemmen: 70 47,3%
  • Wind

Stemmen: 13 8,8%

• Total voters
    148
  • Poll closed .

Daphnee88

Registered User
Ik heb gestemd op Regen, dit omdat ik meer van de knal vuurwerk ben. Dus qua sier is bij mij in de vooravond, aantal jaar geleden was het toen nog niet heel erg mistig, dus het siervuurwerk wat ik toen had heb ik ook gelijk de lucht in geschoten.

Koetje

Registered User
Ettertjes die met cobra´s lopen te smijten en single shots horizontaal over het pleintje heenknallen.

Corrigerende tik moet mogen!

Bolle Racegek

Registered User
Hahaha ik wist het wel. Echte freaks bewaren wat voor de rest van het jaar om in het in zijn volle glorie in verder lege luchten te mogen aanschouwen !!! Leuk voor op een verjaardag bijvoorbeeld. Die politiek correcte antwoorden vertrouw ik niet allemaal. Het aard van het beestje om het zomaar te zeggen. Dus eh Marco_clappers , Bolle Racegek en Passionfruit zijn wel eerlijk en ik zou zeggen vrijgeven voor het hele jaar middels een vergunningssysteem.

Ach ik kan er wel neerzetten dat ik dan alles in de kast doe, dan gaan mijn handen toch jeuken. Ik moet en zal vuurwerk afsteken. Leef er een heel jaar naar toe. En daarnaast bewaar ik altijd wat voor op de TT-Camping of de Formule 1 camping of verjaardag. Beetjes sfeer moet kunnen.:p

passion fruit

Registered User
1 : schoonmoeder
2 : geen bier en oliebollen
3 : windkracht 10
4 : mist
5 : mijn buurman blaast me weg :)

Toch maar op wind gestemd aangezien vuurwerk in mistige omstandigheden iets spooky heeft en grondvuurwerk is dan ook nog te doen.

Hahaha King of Thunder!! Je schoonmoeder op 1. Scoort ze toch nog ergens het hoogst he? En dat van je buurman is ook hillarisch.
Je hebt echt een lach op mijn gezicht getoverd. Bedankt hiervoor!

fireworks2dead

Registered User
1. slecht weer... regen en wind
2. mist, is niet specifiek slecht weer, maar wel bij vuurwerk afsteken
3. niet afgaand vuurwerk
4. zeikende mensen
5. veel te harde illigale knallen... bv salute's en cobra's die, die zijn echt gewoon te zwaar voor in een woonwijk naar mijn idee
6. schade aan mensen of spullen (vaak ombedoeld maarja... dat zet je op zo'n dag wel aan het denken, niet echt chill)

bridge

Bronzen Member
Wat maakt dat jullie allemaal zo bang zijn voor een cobra of zo? beetje hypocriet en typisch hollands. We willen allemaal een harde burst in een potje, maar als er ergens een serieus klappertje wordt gestookt dan poepen we in de broek.

Mystifying Sage

Registered User
Dat is idd een killing combo. Wat doe je in zo'n geval. Een deel afsteken en de rest bewaren voor volgend jaar? Of wachten totdat het wat minder wordt en dan maar later of eerder beginnen met stoken?

Gewoon wachten....en als het na 2en wordt de politie bellen wat het beleid is....Of de volgende dag stoken of een jaar bewaren? Denk als het in NL echt klotenweer is en er nergens gestookt kan worden ivm veiligheid...er mogelijk een andere dag landelijk word afgesproken? Is volgens mij eigenlijk nog nooit gebeurd...

Sweet Laker

Registered User
Tuurlijk is het een kwestie van geven en nemen maar met paarden die bang kunnen zijn voor vuurwerk en door het dolle heen kunnen raken is dit een goede oplossing.
Een hobby wat coor een dan ook moet geen gevaar voor dieren moeten opleveren. Dus vindt dit heel goed afgesproken hulde.

Mvg blackpowder

Eensch! Goed bezig!

De enige reden dat mijn avond verpest zou zijn is als er windkracht 12 staat ofzo, of dat het de hele avond giet van de regen. Gelukkig gebeurd dit bijna nooit.

passion fruit

Registered User
Wat maakt dat jullie allemaal zo bang zijn voor een cobra of zo? beetje hypocriet en typisch hollands. We willen allemaal een harde burst in een potje, maar als er ergens een serieus klappertje wordt gestookt dan poepen we in de broek.

Met een cobra en nitraat is niets mis mee. Lekker harde knal inderdaad. Het gaat erom dat bij het stoken van mijn eigen vuurwerk dat ik me soms te pletter schrik. Ben bijv. bezig een cake aan te steken en nog voordat het lontje brand knalt er zo'n nitraatje naast me af. Ja dan schrik je wel.

GMP82

Zilveren Member
het lijkt erop dat iets anders mn stookavond (en feestdagen) gaat "verstoren".... en dan is het weer (en alle andere dingen) opeens volslagen onbelangrijk :-(

sterfgeval in de familie waar ik het zou gaan vieren.... ofwel weinig reden om er een feestje van te maken, grote berg vuurwerk is/lijkt nu wat ongepast.

Marco_clappers

Registered User

een cobra is gevaarlijk in de handen van kinderen van 12tot18 jaar als hun die dingen lekker dichtbij neergooien is dat niet echt veilig en schrik je je kapot. zit ook een leuk plastic dopje aan de achterkant, die dingen die met een rotgang ergens heen vliegen, heb er ooit een tegen mijn hoofd gehad en moet zeggen was wel even duizelig.

petertje23

Registered User
Eigenlijk kunnen alle opties van de poll de stookavond verpesten.
Als ze "te" erg aanwezig zijn maakt het niet uit wat het is, het is allemaal niet leuk.
Ook de eerder aangegeven "zeurende" buurtgenoten/buren kunnen wel eens een domper zijn.
Maar de echt zware klappers zoals de Cobra die zomaar achter je neergegooid worden terwijl jij een cake aansteekt is ook niet fijn:huh: Daar schrik je je soms het apelazerus van :surprised:

passion fruit

Registered User
het lijkt erop dat iets anders mn stookavond (en feestdagen) gaat "verstoren".... en dan is het weer (en alle andere dingen) opeens volslagen onbelangrijk :-(

sterfgeval in de familie waar ik het zou gaan vieren.... ofwel weinig reden om er een feestje van te maken, grote berg vuurwerk is/lijkt nu wat ongepast.

Marco, wat erg om te horen dit. Ik wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd. Dit zijn dingen die onverwacht kunnen gebeuren en waar je totaal geen grip op hebt.
Ik hoop dat je veel steun vindt bij jouw familie en naasten.
Hou je taai kerel.

Phantom

Registered User
Haha volgens mij hebben sommige nog steeds een trauma aan die mist van een paar jaar geleden; gelijk hebben ze als ze erin gezeten hebben.

Heb gestemd op regen; komt doordat hier een paar jaar geleden echt hoosde om 00:00. Gelukkig was het na een kwartiertje wel weer droog maar toch was het wel even balen.

Maar het liefst eigen geen van de 4......

Koetje

Registered User

Beetje sneue reactie, maar daar heb jij wel vaker een handje van.
Ik ben niet bang voor een beetje serieuze knaller, gaat er mij meer om dat als ik met mijn kroost in de vooravond lekker rustig sta te stoken het niet zo prettig is als er redelijk dichtbij in de buurt cobra´s afgaan of single shots om je oren vliegen. Capiche?

Bovenaan