Wanneer staat er iemand op, met invloed, om het pestgedrag van GroenLinks te beëindigen?!
De laatste jaren heb ik geen zin meer om aan het eind van het jaar de nieuwssites te bekijken. Dagelijks staan er immers vervelende berichten over vuurwerk, aangewakkerd door de antivuurwerklobby.
Hoe vaker men wat roept in de media, hoe meer mensen het aannemen als vanzelfsprekend. Men toetst vaak niet meer wat er daadwerkelijk aan de hand is. Zonde en erg vervelend. En ik weet niet hoe ik dat kan veranderen. Ik voel me machteloos (dit geldt overigens ook voor al die berichten over de motorwereld, waardoor elke motorrijder inmiddels bijna crimineel wordt geacht).
Men ziet niet in dat legaal vuurwerk niet de grote oorzaak is van de ellende. Schade en letsel, veelal wordt dit veroorzaakt door illegaal vuurwerk. Illegaal vuurwerk is echter al verboden.
Het openen van een meldpunt ten behoeve van een verbod, veel dagen voor de verkoop, toetst geen legaal vuurwerk. Dat is immers nog niet te koop. Nee, men toetst hiermee de overlast door illegaal vuurwerk. Nogmaals, illegaal vuurwerk is al verboden. Iets met appels en peren vergelijken.
Ik heb met meerdere mensen discussies hierover. Discussies die totaal zinloos lijken te worden, want men wordt langzaam aan geïndoctrineerd door die antivuurwerklobby en ik ben maar die simpele ziel, een niet objectief denkende vuurwerkfreak.
Het doet me soms pijn, de gedachte dat ik straks wellicht niet meer mag stoken, vooral niet met mijn eigen kindjes. Velen beleven er immers erg veel lol aan. Dat wordt vaak vergeten. Het is iets wat ik niet terug zie in de media, het en masse lol en plezier beleven aan deze mooie traditie.
Onze koning riep het nog tijdens zijn kersttoespraak laatst. Tolerantie (zowel voor- als tegenkamp) en ieders vrijheid, een land waar iedereen zichzelf kan zijn. Een groot Nederlands goed!
Sent from my iPhone using Tapatalk