Wat hebben jullie geleerd van afgelopen jaarwisseling??

PyroPlop32

Registered User
* dat het met meerdere liefhebbers nog altijd het leukst is
* dat we ons niet druk meer moeten maken om het weer, gewoon lekker door stoken en genieten !
* alles afdekken tegen regen toch wel slim is ( als je een showtje neerzet )
* hoeveel vuurwerk we ook hebben, het is altijd te weinig
* dat we ook heel veel lol aan de kleinere vuurwerkjes hebben !
* dat het nederlandse vuurwerk toch wel erg goed is
* dat we het illigale vuurwerk eigenlijk geen moment hebben gemist
* en dat de laatste maanden zonder al dat gestress over het illigale spul een heel stuk relaxter zijn.

Laatst bewerkt:

dennis-pyro

Registered User
Dat de verdraagzaamheid burgers onder elkaar steeds minder word. Wat kunnen sommige mensen toch moeilijk doen om die ene dag per jaar...

boozebelly

Registered User
Mijn belangrijkste lessen zijn:

1. Dat stoken met één of meerdere medefreaks een enorm goed idee is! Al is het maar voor een paar uurtjes op een afgesproken locatie en ben je een klein deel van je dag kwijt aan reistijd, het geeft zeker iets extra's dan wanneer je de hele dag maar alleen staat te stoken.
2. Dat ik komend jaar ABSOLUUT GEEN Nederlands knalwerk meer zal aanschaffen van wat voor importeur dan ook, wat ze ook beloven! Afgelopen jaar toch ook weer een dikke 25 euro verspilt aan dit soort rommel en nu zit ik weer een jaar met die kleitroep opgescheept. Volgend jaar maar weer weggeven aan de jeugd hier in de buurt.
3. Dat het wel heuúúúúl gek moet lopen wil mijn collectie komend jaar niet weer hoofdzakelijk uit Royal & Rubro bestaan.
4. Dat de No Mercy van Wolff een knalbak van jewelste is waarvan ik nu al zeker weet dat ik er een karton van zal afnemen.

thunderking96

Registered User
dit jaar zijn er zoals altijd weer een aantal dingen fout gegaan. stukken beton van betonvlinders tegen mijn rug (nog n week last van gehad) kanonslagen die in mijn hand knalden. babypijlen die overal heenvlogen. 12 voor 5 eu pijlen die onder je neus ontploffen. verschillende troep wat de lucht niet in kwam.... maar volgend jaar gwn weer meer kopen en meer stoken! :D

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Dat het goed is dat ik niet meer zoveel losse knallers had.
Dit jaar geen DTF en de dikke snipper variant meer.
Alleen nog maar een paar pakjes Ugly Joe, Flashing Cobra en dubbel bang.

Minder vuurwerk kopen, zodat ik wat meer rustpunten heb.

En ik ga een bezoekje brengen aan Pronk.

Geen doorlont project meer maken van single shots.
Misschien ook geen pijlen meer doorlonten.

Stoppen met elektrisch schieten, ik heb er echt geen geduld voor. (Zit er aan te denken.)

Laatst bewerkt:

PyroPlop32

Registered User
als je nou gewoon eens spullen van goede qualiteit koopt ipv troep....scheelt een hoop :hehe!:
en een stuk meer fun zonder enige problemen.....

dit jaar zijn er zoals altijd weer een aantal dingen fout gegaan. stukken beton van betonvlinders tegen mijn rug (nog n week last van gehad) kanonslagen die in mijn hand knalden. babypijlen die overal heenvlogen. 12 voor 5 eu pijlen die onder je neus ontploffen. verschillende troep wat de lucht niet in kwam.... maar volgend jaar gwn weer meer kopen en meer stoken! :D

The Cigarman

Moderator
Medewerker
hey sigaar, wij nemen het electrisch schieten dan wel over van je :lub:

Zal wel kijken wat ik ga doen.
Ik ben er nog over aan het nadenken, soms denk ik laat ik het nog een keertje proberen.
De andere keer denk, weg met die troep, ik stook lekker handmatig.

(Maar misschien moet ik eerst een goed schietsysteem kopen en eens uitproberen hoe het allemaal werkt.
En stoppen om er steeds er over te zeiken, hoor ik vele denken....)

PyroPlop32

Registered User
ligt er helemaal aan wat je ermee kan en ermee doet, elektrisch schieten heeft het voordeel dat er erg gave dingen mee gedaan kunnen worden die met de hand totaal niet kunnen.

paulus01

Registered User
* Dat stoken altijd met minimaal 1 medefreak moet.
* Dat ik me niet op moet laten jagen, omdat het anders zo lang duurt.
* Dat ik bij het filmen echt minimaal 30m afstand moet houden om het enigszins fatsoenlijk over te laten komen
* Dat electronisch schieten leuk is, maar ik toch echt minimaal 30 cues nodig heb
* Dat ik toch maar een paar extra storm aanstekers ga kopen
* Dat de tijd die ik heb besteed aan doorlonten, die tijd echt wel waard is geweest (6 elements liep heerlijk bijv. )
* Het budget komend jaar weer omhoog gaat :D

Stefan Tetteroo

Registered User
-Dat regen en vuurwerk geen goede vrienden zijn.
-Dat ik de kinderen uit de buurt nog veel kan leren als het om veilig stoken gaat.
-Dat ik weer veel te veel klein spul had.
-Dat ik weer is mijn aansteker moet reinigen.
-Dat het budget weer hetzelfde zal zijn of hoger.

Gimmick

Registered User
-Miste toch een pijlenpakket afgelopen o&n .. dus; voor het eerst in jaren weer eens wat pijlen bestellen.
-Met 2x Krakatau en wat klein spul was het qua fonteinen erg karig en dus meer fonteinen voor aankomend o&n. (hopend op een verassend assortiment voor 13/14)
-Dat ik gerust nog een fles champagne extra had kunnen kopen. :happy:
-Dat er minder 'goedkope' cakjes in m'n collectie komen. (aangezien er een aantal uitelkaar klapten, ben wel wat gewent in al die jaren, maar schrok me toch het apenlazerus.)
-Ik neem geen pure huilers en ratelbanden meer...ineene vind je d'r geen klap meer aan. (heel gek :huh: )
-Dat ik er goed aan heb gedaan om ver voor 12en al het één en ander ander af te steken & na 12en eerst gerust 30-45min te wachten tot de 'drukte' voorbij is, om dan zelf te beginnen.
-Dat we dit jaar ipv aanstekers, maar weer mini gasbrandertjes/torches gaan gebruiken.

funkie x

Registered User
dat ik meer van zena/vuurwerkvisie en broekhoff ga kopen.
het veel gezelliger is als je met een grote groep freaks aan het stoken bent!!
dat de boxen en 25 grams cake's toch echt wel een grote goede vooruitgang zijn!

en het belangrijkste, dat ik de mooiste hobby heb van iedereen! heerlijk dat stoken:lub:

edje30

Registered User
Dat ik dit jaar met mijn neefjes ga stoken dit is me goed bevallen (veel lol gehad) en samen met hen te gaan kopen voor hogere kortingen.

ief

Registered User
Dat regen de pret niet kan drukken (en mijn weken lang opgebouwde spanning).
En dat er niets mooier is als met je zoon van 7 tot 03.00 uur buiten staan te stoken.

Laatst bewerkt:
Bovenaan