Wat doen jullie met vuurwerk wat over is door slecht weer...?

wit1704

Registered User
Re: Wat doen jullie met vuurwerk wat over is door sleccht weer...?

Ik stook vanavond nog wat spul dat niet knalt wat over was.
Ik wil die troep niet opslaan in mijn schuur.

heb nog 1 harde ratelband en die gaat als laatst af.
Dan is het klaar voor 2012/2013.

GOED nieuws!

Ik heb nog gestookt van 18:00u t/m 18:30u , locatie tussen twee hoge flats van zo'n 30 meter.
Er was veel bekijks van de bewoners (achter de ramen en balkons) naar mij mooie sier vuurwerk.
Geen politie gezien of wan klank gehoord van de bewoners al daar.

Dus het is allemaal nog goed gekomen.
Zo zie je, niet alle mensen in Nederland zijn ZEIKERS!!!!!

Heb al mijn afgeschoten spul daarna ook netjes in de vuil container al daar gedeponeerd.

Ps.
Na mijn afsteek actie volgde spontaan nog wat bewoners die even mee deden :smiling:

Laatst bewerkt:

wit1704

Registered User
Re: Wat doen jullie met vuurwerk wat over is door sleccht weer...?

Een paar jaar geleden was hier de hele avond en nacht mist met ongeveer 5 meter zicht. De politie heeft toen gedoogd dat alles op 1 januari werd afgeknald omdat dat veiliger was dan dat iedereen alles een heel jaar probeerde te bewaren.
.

Ziet U dat de handhavers van de wet(ten) toch ook gewoon mensen (met hersens) zijn.
Niets mis mee toch. Zo maakt de POLITIE ook eens vrienden he. :hehe!:

Hele goeie actie trouwens!!!:happy:

Zou je niet verwachten toch " deamonchild ".

Laatst bewerkt:

2005Fast

Registered User
Ik net ook nog een show gegeven, heel buurt liep uit en geen politie gezien, was toch een uurtje bezige.
Iedereen had naar zijn zin behalve 1tje in de staart maar die werd door de rest van de buurt weg stuurt.
Veder alleen positiefe reacties en aplaus op het einde:happy:
De rest gaat de zolder op schild volgend jaar weer een paar euro.

gr
fast

danny21

Registered User
Als je echt zeker weet dat er bij jou in de buurt geen mensen wonen die om de kleinste dingen bij de politie gaan klagen dan kan je het nog proberen op te maken. Je zal maar net de pech hebben dat een van die klagers op de klaagsite bij jou in de buurt woont.
Maar als je het zeker voor het onzeker wilt nemen dan kan je het het best veilig opslaan, als je daar de plek voor hebt. Scheelt je inderdaad voor het volgende oud en nieuw.

Je ziet maar er zijn mensen die het gewoon mooi vinden en er naar komen kijken en zo hoort het ook. En het weer is er nu stukken beter voor dan gisteren.

Voor iedereen hier nog een gezond en gelukkig nieuwjaar!!

Op naar het volgende oud en nieuw.

flyer martijn

Registered User
....wanneer de politie een gemeentelijke verordening opstelt en daarin staat dat men wegens omstandigheden nog xxxxx tijd mag stoken ben ik zeker voorstander.
Echter was er al geruime tijd van te voren voorspeld dat het rond middernacht wel eens nat zou kunnen zijn. Dit houdt voor mij in dat ik de afweging maak om eerder te beginnen met stoken of in de regen te gaan staan stoken waardoor mijn vuurwerk minder tot zijn recht komt. Dit is de enige keuze die men in mijn ogen hoeft te maken.

Dan nog de kwestie opslaan en of dat veilig is.
Je mag gewoon geen vuurwerk in huis hebben tussen 1jan. 02:00 uur en 29 dec. heb je dit wel dan valt dit onder illegaal bezit.
maw. als je het volgens de regels doet dan vernietig je netjes het overgebleven vuurwerk, hoe zonde dit ook is. Had je dit niet gewild dan had je het maar eerder moeten afsteken.

Maar dit is slechts mijn bescheiden mening....

p-aart-y

FPM Hangouderen
Mijn vuurwerk dat over is gaat gewoon terug in dozen en wordt netjes opgeslagen. Want je mag dus wel vuurwerk in huis hebben buiten de verkoopdagen. Er staat in de wet dat je 25 kilo vuurwerk mag hebben op een niet publiekelijk toegankelijke plaats. Jouw huis is niet door iedereen te betreden.

Pancake77

Registered User
Ik zie al een mooie fonteinen verjaardagsprojectje in de zomer voor me...

4 x Laser
2 x Ocean of lights
2 x Titanium vulcano
1 x Bugano 250 grams
+ diverse kleinere fonteintje
afsluiten met 1 x fuego

:tounge:

Michel_G

Zilveren Member
Dan nog de kwestie opslaan en of dat veilig is.
Je mag gewoon geen vuurwerk in huis hebben tussen 1jan. 02:00 uur en 29 dec. heb je dit wel dan valt dit onder illegaal bezit.
maw. als je het volgens de regels doet dan vernietig je netjes het overgebleven vuurwerk, hoe zonde dit ook is. Had je dit niet gewild dan had je het maar eerder moeten afsteken.

Met alle respect, maar als je niet op de hoogte van de regelgeving bent (of het op zijn minst niet zeker weet) ga dan alsjeblieft niet lopen roepen dat iets wel of niet mag. Daardoor ontstaan er ontzettend onoverzichtelijke situaties en krijgen mensen valse informatie.

Precies wat p-aart-y zegt in de post onder jou klopt. 25kg goedgekeurd NL consu vuurwerk op een voor het publiek niet toegankelijke plaats. Zie anders artikel 1.2.4; lid 2b van het vuurwerkbesluit.

Ditchky

Registered User
We hadden een doorlont project gemaakt op een underlayment plaat van 1.22m bij 2.44m. Waar bewaar je nou een jaar lang zo'n plaat! We hadden met de buurt een oud en nieuw feest georganiseerd en besloten om de plaat 1 januari de lucht in te knallen. Na wat rond bellen met verder wonende buren kon het feest doorgaan wat voor nog meer publiek zorgde. Na de finale luid gejuich en applaus.

smilli

FPM Filmer
Ik bewaar altijd alles lekker voor volgend jaar, heb ik ook vast een bodempje.
Kwamen 1 januari nog buurtbewoners tegen die vroegen of ik die avond nog wat ging knallen vanwege het slechte weer, heb maar vriendelijk bedankt voor de complimenten en alles opgeborgen.

ThunderBall

Registered User
Ik bewaar altijd alles lekker voor volgend jaar, heb ik ook vast een bodempje.
Kwamen 1 januari nog buurtbewoners tegen die vroegen of ik die avond nog wat ging knallen vanwege het slechte weer, heb maar vriendelijk bedankt voor de complimenten en alles opgeborgen.

x 2 (zelfde hier),

Ook hier werd tussen 19.00u. & 21.00u. op 1 Januari nog veel afgestoken en er is geen politie op af gekomen, ik/wij hebben uiteraard niks meer afgestoken aangezien er geen algehele landelijke ontheffing voor is afgegeven (wij willen namelijk echt geen vuurwerk verbod)!

1 januari hebben wij 14 van de 27 cakes die we hadden keurig in dikke vuurwerk dozen verpakt en vrijstaand in de trapkast opgeborgen voor volgend jaar en dit gaf ook een lekker gevoel, zo van; deze hebben we alvast en deze, ik ben eigenlijk gelijk verder gegaan met het verzamelen voor oudjaar 2013, mijn halve lijst heb ik zodoende al bij elkaar, geeft me dus alleen maar meer bestedings ruimte voor alleen nog maar extra dikke bakken erbij voor volgend jaar.:lub:

Dus veilig opgeruimd en ik heb het beginnetje van een collectie voor 2013 al klaar staan, heerlijk.

miguel 0172

Registered User
Kleine consumenten pojes bewaar ik,maar heb ook nog ander klasse vw over dat gaat in een bak met water,dat wil ik niet meer thuis bewaren....

Vuurwerk023

Registered User
Ik bewaar al me vuurwerk netjes en ga zeker niet afsteken ben het helemaal eens met deamonchild, en dan kan ik er ook het hele jaar naar kijken als ik ff in een vwfase zit midden in de zomer :hehe!:

Bovenaan