Wachten op de grote knal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moontan

Moderator
Medewerker
Wachten op de grote knal

Volwassenen zijn gek op geweld. Ze smullen ervan. Anders valt het niet te verklaren dat bibliotheken grote afdelingen misdaad hebben. Moord en doodslag verkoopt, de redding voor de boekhandel. Elke dag vallen er duizenden doden in tv-series, waar mensen worden doodgestoken of doorzeefd met kogels. Kranten brengen nieuws over criminaliteit en zinloos geweld en bij de mannenkapper liggen tijdschriften die er smakelijk over berichten.

Zo zinloos blijkt al dat geweld dus niet te zijn, het voorziet in een grote behoefte. Mensen houden van afleiding. Slapen, eten, werken en al die andere dingen die je doet om in leven te blijven, dat gaat op den duur vervelen en soms al veel eerder. Vooral mannen, en nog meer jonge mannen, houden van spektakel. Gelukkig beperken de meesten zich tot het voetbalveld. Het zit er al jong in.

Scholen voor basis- en voortgezet onderwijs zullen de afgelopen weken en dagen op de een of andere manier aandacht hebben besteed aan de gevaren van vuurwerk. Dat zal niet helpen. Ik ben dus benieuwd hoeveel jongens en jonge mannen met beschadigde ogen, afgerukte vingers en verbrande handen bij de eerste hulp aankloppen of op de operatietafel terecht komen bij de komende jaarwisseling. De oogartsen en plastische chirurgen zijn er klaar voor.

Elk jaar opnieuw klinken er geluiden om het vuurwerk voor consumenten te verbieden. Zou het niet veel beter zijn om leuk en gezellig naar een gezamenlijk vuurwerk te kijken dat door de gemeente, de stad of door de vereniging voor dorpsbelangen aangestoken wordt? Wie weet. In ieder geval zou het veel leed voorkomen.

Nog even over de school. Het is goed bedoeld al dat waarschuwen, maar ik heb het gevoel dat veel jongeren denken dat het hen niet zal treffen en in stilte verheugen ze zich al op de grote knal die gaat komen. Het is de natuur, dus niks aan te doen, maar een totaalverbod zou toch het beste zijn.

Bron: http://www.hetgoedeleven.com/Samenl...sdetail/tabid/250/IndexID/196908/Default.aspx

vuurwerk.jpg

painkiller

Registered User
Berichten als deze hoeven van mij niet meer geplaatst te worden.
Een kritisch, onderbouwd verhaal van de tegenstanders kan ik wel hebben maar dit gelul in de ruimte ben ik helemaal klaar mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan