Waar vind ik dit antwoord?

Tank532

Registered User
Al surfende ben ik geen antwoord tegen gekomen op de volgende 2 vragen:

Wat zijn de beste en snelste fluitbakken in Nederland? (Indien mogelijk met filmpje)

En wat zijn anno 2013 eigenlijk de hardste legale knallers in Nederland?
Je ziet nu overal van die lookalike vlinders en nitraat-achtige opduiken maar wat zijn nu echt de beste?
Volgens mij is het namelijk veelal indruk maken met de verpakking maar geen bang for the bug leveren...

Ik heb mijn vuurwerk (vooral sier) al besteld maar wat losse items zijn altijd we grappig en was niet van plan om daarvoor naar belgie te gassen oid.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:

nitraat12

Registered User
Qua knal kan je het beste opzoek gaan naar de rest partijen van de Spinning flower with Bang of de Grondbloem met knal van Original fireworks. Daar zit nog flash in en knalt vrij hard :happy:

ifeelfine

Registered User
Qua knal kan je het beste opzoek gaan naar de rest partijen van de Spinning flower with Bang of de Grondbloem met knal van Original fireworks. Daar zit nog flash in en knalt vrij hard :happy:

Let op restpartijen dit soort vuurwerk is helaas weer verboden in de EU de topper was de grondbloem knal van GBV en die is inmiddels uitverkocht zo ver ik heb kunnen zien.

Verder is knal nogal subjectief, wat ik goed vind knallen (voor legaal vuurwerk) zou jij zomaar tegen kunnen vallen. De legale vlinder nitraten met BP (buskruit) zijn gewoon een marketingtruc in mijn ogen.

Tank532

Registered User

Dat is zeker een mooie fluitbak! Dan zijn vooral grote huiers die ook best hoog gaan.
Op zich dus een hele mooie pot, maar ik ben zelf meer op zoek naar een grote pot met van die kleine gillers (500 schots of liefst meer) die kneiter rap leeg schiet. Maar ik vind het wel belangrijk dat het tempo enigzins gelijk blijft. Ik heb een hekel aan die potten die telkens een hand vol tegelijk schieten en dan eerst weer even stil zijn met één of twee verloren schoten. Het lijkt dan net of ze bijna uit gaan...

kamikaze

Registered User
Kwa knal is het echt oude voorraad grondtollen met knal zoeken. Vooral Zena en GBV zijn erg goed. Maar óf je ze nog gaat vinden, geen idee.

Verder klinken de vlinderkes van katan en GBV (die 12 + 3 flashing demons) best aardig, maar dat kan ook zijn omdat we nu nog geen knallen gewend zijn.

Kwa veel-shots fluitbakken moet je een klein beetje mazzel hebben. De snelheid komt volgens mij namelijk uit vonkoverslag in de pot zelf, maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen.

genius

Registered User
Dat is zeker een mooie fluitbak! Dan zijn vooral grote huiers die ook best hoog gaan.
Op zich dus een hele mooie pot, maar ik ben zelf meer op zoek naar een grote pot met van die kleine gillers (500 schots of liefst meer) die kneiter rap leeg schiet. Maar ik vind het wel belangrijk dat het tempo enigzins gelijk blijft. Ik heb een hekel aan die potten die telkens een hand vol tegelijk schieten en dan eerst weer even stil zijn met één of twee verloren schoten. Het lijkt dan net of ze bijna uit gaan...

De Wacky Whistler van Zena NL schijnt in 15 seconden 500 fluiters weg te schieten. Er zijn geen beelden van dit ding maar als de omschrijving klopt is dit de bak die je zoekt. Heb m zelf ook besteld op de gok dus hoop dat het wat is..

Bovenaan