Waar heen op vakantie en welke shows/festivals bezoeken?

Mystifying Sage

Registered User
Hoi allen,

Nu plan ik mijn vakantie, zo veel mogelijk op of rond leuke vuurwerkshows...Waar je normaal niet even snel voor heen en weer gaat....

Hier zal ik vast niet de enige in zijn vermoed ik zo.... hehehehe...

Zal zelf aftrappen...met waar ik heen zal gaan en waarom. (welke shows ik zeker ga bezoeken.)

Ga dit jaar, weer eens naar Italie...

Waar ik sowieso het Festa Patronale Sacre Coure te Roseto degli Abruzzi zal gaan bezoeken...ongeveer 8 dagen durend feest. Met wat processies, muziekavonden en natuurlijk een 3-tal leuke vuurwerkshows...(dit feest start eind juni en duurt tot einde eerste week juli)

Op 7 juli zal ik vanuit Roseto in den ochtend afreizen...om het SS. Salvatore te Succivo gaan bezoeken...waar er meerdere shows op 1 avond zullen volgen (heb met dit feest totaal geen ervaring en laat mij geheel verassen)...om mij de volgende dag weer bij moeders de vrouw te melden.

En een week later zitten we in de buurt van Venetie......en komt denk ik de klapstuk van de vakantie...van een feest...Il Redentore te Venetie...Met een, volgens films, mooie grote show... Tevens is er tegelijk nog een feest van het Vis in Chiogga...(festa della Pesche, met mogelijk ook een showtje, maar daar ben ik nog niet helemaal achter.)

Hopelijk zullen er nog meer feesten en dus ook shows zijn, maar vakantie is afgestemd op die 3 vermeldingen hierboven...

Ben benieuwd naar andermans vakanties...en vooral welke shows en/of festivals er allemaal bezocht worden....

@Crew, als dit draadje verkeerd staat, verplaatsen staat vrij...

Ben benieuwd en hoop op aantal reacties, wellicht leuke ideeen voor volgende vakanties...

Grts, Mick

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
helaas afgelast maar de eerste volle week van juli is altijd het vuurwerkfestival in Tarragona.
en de 3e volle week van Juli is het in Blanes aan de gang.
augutus is de vuurwerk maand van Malta. altijd leuk om een keer mee temaken.
voor mij is de zomervakantie voor de vrouw en kinderen , dus geen vuurwerk vakantie in juli of augustus voor mij.

Mystifying Sage

Registered User
helaas afgelast maar de eerste volle week van juli is altijd het vuurwerkfestival in Tarragona.
en de 3e volle week van Juli is het in Blanes aan de gang.
augutus is de vuurwerk maand van Malta. altijd leuk om een keer mee temaken.
voor mij is de zomervakantie voor de vrouw en kinderen , dus geen vuurwerk vakantie in juli of augustus voor mij.

Die van Tarragona en Blanes wist/ken ik... Dat augustus 'DE' maand is om Malta te bezoeken nog niet...bedankt daarvoor...
Tarragona en Blanes zijn eigenlijk festivals waar ik niet snel te vinden zal zijn met familie met de zomervakantie (wellicht een keer alleen)..Gaat dan te veel tijd in de vuurwerkshows bezichtigen zitten dan...En je zegt het zelf ook al...ook bij mij is de zomervakantie om ook tijd met de vrouw en kleine door te brengen...

Echter wel gecombineerd...leuke plaatsjes, zon, strand, lekker eten, lekker drinken en cultuur... Zoals afgelopen september een leuk festivalletje meegemaakt in Peniscola (Spanje) Iets met het ver-eren van 1 of andere maagd.... Echt maf...op de dag, feesten, dansen en met de stieren rennen...om in de avond met helmen op, met allerlei fontijntjes op hun hoofd rond te rennen..en vervolgens een leuke avondshow gezien... (Patronales Correfoc/Virgin Ermitana patron) Echt die folklore shit...

Wil juist kennis maken en horen over dat soort feesten/shows....die voor mij onbekende en mogelijk voor het grote publiek ook nog...

Maar euh Vinnie? Stel je bent op vakantie? en je hoort stiekum dat er toch een showtje in de buurt is, laat je die echt aan je voorbij gaan?

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Misschien een weekje om Annecy en Geneve mee te pakken, maar het kan ook best gewoon thuisblijven worden.
Dan pak ik wel wat shows mee als Cuijk en Druten b.v.

bridge

Bronzen Member
en in de zomer heb je natuurlijk knokke, vurige maandagen etc. En de mensen met een verrekijker kunnen ook Scheveningen eens proberen.

smilli

FPM Filmer
3 vakanties geplanned die vuurwerk geralateerd zijn.
Fallas binnenkort alweer, eind augustus 10 daagse vakantie in San Sebastian tijdens Semana Grande en nog een weekendje naar Dussedorf met Japantag.

PyroPlop32

Registered User
Fallas in maart, weekendje Italie in september en Valencia gepland in oktober.
heel misschien dat ik berlijn tussendoor nog even meepak ( pyronale )

Dit om de nl shows te compenseren die ik niet of amper meer bezoek.....

RNBakker

Registered User
Als je op vakantie gaat naar de regio Valencia kan je iedere dag één of meerdere vuurwerken zien. Mits je een auto ter beschikking hebt. Hebben wij een aantal jaar gedaan en dat is goed bevallen.

Dit jaar ga ik met mijn gezin o.a. naar Blanes. Gelukkig heb ik een vrouw die het niet erg vind als ik een uurtje bij de opbouw ga kijken. 's avonds wandelen we gezellig richting het dorp, eten daar wat, kijken het vuurwerk en wandelen we weer terug.

De week voor Blanes zijn we in zuid-Frankrijk waar we 14 juli meemaken en na Blanes gaan we naar Zwitserland om daar 1 augustus te vieren.

Vorig jaar zijn we naar Italië geweest in de regio Lecce, net als regio Valencia is daar iedere dag vuurwerk te zien.

joszie

Zilveren Member
Rendetore in Venetie kan ik aanbevelen! het is wel enorm druk in Venetie en alles zit vol qua slaapplaatsen, maar het vele vuurwerk wat de lucht in gaat en weerspiegeld wordt in het kanaal! super.

hopelijk kan ik me dit jaar weer vrij maken om daar te gaan kijken.

Om verder te gaan op het topic:
geen vakantie dit jaar, vanaf maart ben ik ruim 7 maanden aan het werk in o.a. Italie Slovenie Kroatie en Oostenrijk. mijn vakantie is pas in november en dan zijn er niet veel vuurwerkshows/ festivals. (maar wel weer de demoshows)

Roeland FPM

FPM Filmer
Ik heb in 2010 mijn vakantie op camping Tamarit in Tarragona doorgebracht. Was meteen mijn eerste festival en kwam daar ook een aantal andere liefhebbers tegen. De jaren daarvoor was ik altijd in Frankrijk (hadden daar een huis) en vierde dus ook altijd Quatorze Juillet, een nationaal feest van de Fransen, qua vuurwerken niet heel spannend maar het zelf stoken is toch altijd wel leuk. Vaak sluiten ze ook wel af met een kleine show.

Ik heb van mijn werk dit jaar de eerste drie weken van juli vrij, eigenlijk speciaal voor Tarragona maar dit gaat helaas niet door dit jaar. Zijn er in die weken naast Blanes nog andere interessante festivals?

Richardus

Registered User
Nergens heen, geen geld; sowieso al nauwelijks maar laatste tijd ook teveel dure lp's en cd's aangeschaft :D

btw; wel weekendje Roadburn in april, as usual :lub:

Laatst bewerkt:

Z@P

Registered User
Ik heb in augustus vakantie, ga naar italie met de auto maar kan niks vinden qua vuurwerk die periode.

RedBaron

Registered User
ja, waar gaan we heen. Voor mij al jaren zo een beetje vaste prik de volgende festivals waar ik ook vakantie voor neem:

29 Mei tot en met 9 Juni: Ignis Brunensis Brno, Tsjechië. Naast dat dit een geweldig leuk vuurwerkfestival is. Met nogal eens de late gezellige uurtjes in het Hotel en kroeg\bar met de deelnemers en organisatie. Is Brno ook een hele leuke stad om te bezoeken en te ontdekken. Deze keer willen we ook eens verder de regio ontdekken, en eens naar de buurlanden zoals Polen gaan.

21 Juni tot en met 24 Juni Les Feux de Chantilly, Frankrijk. Een vuurwerkfestival dat vorig jaar weer heropgestart is welliswaar in een ander jasje dan zijn voorloper Nuits de Feu. Maar nog steeds erg leuk om naar toe te gaan. We komen daar al sinds 2004 en het bevalt ons nog steeds.

En dan natuurlijk van 19 t/m 27 augustus het Internationale Vuurwerkfestival Knokke-Heist. Een vuurwerkfestival dat voor mij een beetje het startpunt was van de grote voorliefde voor de pyromusical. Ondanks dat dit niet het allergrootste vuurwerk festival is komt toch menig grote naam er zo nu en dan voorbij. Wie weet wat voor firmas er dit jaar mee doen.

In September gaan we dan nog naar Pyronale in Berlijn. En er zal misschien nog wel meer op ons pad komen wie weet :hehe!:

bridge

Bronzen Member
Ik heb in augustus vakantie, ga naar italie met de auto maar kan niks vinden qua vuurwerk die periode.

4 augustus Annecy in Frankrijk. Heel groot spektakel, geschoten door Parente (ita). Annecy is prachtige omgeving in de noord-alpen in frankrijk. Zeer goed te combineren met doortocht naar Italie.

Vuurwerk023

Registered User
Ik ben in Frankrijk ook op 14 juli (14 juillet) dat is een nationale feestag met meestal op het slot een vuurwerkshow in een dorpje of stad. Ga maar eens hopen dat er dit jaar weer een show is net als voorgaande jaren als er een show is zal ik het uiteraard vastleggen op beeld. Misschien dat iemand weet of er shows zijn in de buurt van Zuid Frankrijk en dan bij de Middelandse zee regio Perpignan en Montpellier (Rousilion)?

bridge

Bronzen Member
Ik ben in Frankrijk ook op 14 juli (14 juillet) dat is een nationale feestag met meestal op het slot een vuurwerkshow in een dorpje of stad. Ga maar eens hopen dat er dit jaar weer een show is net als voorgaande jaren als er een show is zal ik het uiteraard vastleggen op beeld. Misschien dat iemand weet of er shows zijn in de buurt van Zuid Frankrijk en dan bij de Middelandse zee regio Perpignan en Montpellier (Rousilion)?

In steden als Perpignan en Montpellier zijn zeker shows. Als je de kans krijgt zou ik zeker die in Montpellier pakken. Dat is een dikke profshow. kijk maar eens op youtube onder "feu dartifice montpellier 2011".

shinji

Moderator
Medewerker

Kan je maar 1 tip geven. Ga naar Carcassone, Leuke stad, heerlijk eten en de grootste vuurwerkshow van Zuid Frankrijk. Je moet alleen ff op tijd een plekkie zoeken in de zon, want er komen bijna een miljoen mensen op af.
http://www.youtube.com/watch?v=lHYTb1xn0EA
Dit is alleen het finale gedeelte, de hele show duurt bijna 3 kwartier.

Laatst bewerkt:
Bovenaan