VWM op tv!

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Dit las ik net op het vuurwerkmuseum.

[quote="roel" post=7561]Onze Nick en Marty hebben een rol gespeeld in het programma '10x beter' van de NTR, in de feestdagen aflevering testen zij een aantal alternatieven voor echt vuurwerk. Iedere VWMer kan al raden wat de uitkomst is.

Top gedaan mannen!

Kijk zelf op de site van de NTR.[/quote]

vonk

FPM Moderator
Medewerker
heb de dude's gisteravond ook voorbij zien komen. Leuke reportage hoor en tja wat hun onderzochten wisten we natuurlijk al lang. ER is geen alternatief voor het groene lontje.:tounge:

USRRobiwan

Registered User
Echt super om te zien. Ook nog uitleg hoe je zo iets veilig aansteekt. Vuurwerkliefhebber die gek is van vuurwerk maar niet "met" vuurwerk. Prachtige omschrijving van onze hobby. Chapeauo mannen van VWM!

DioR

Registered User
Vond het ook leuk om te zien! Goede uitleg over de veiligheid!!! Daarbij ook nog eens een klein stukje aandacht voor de pyromould. De samenvatting is kortom goed. Alternatief is er niet, maar milieubewuster middels pyromould kan het wel...

Echter hoop ik niet dat we standaard over gaan op pyromoulds. Die zijn niet zo gemakkelijk te gebruiken met prof ontstekers en er staat mij iets bij dat ze niet op demo's geschoten mogen worden.

Tony

Administrator
Medewerker
Vond het ook leuk om te zien! Goede uitleg over de veiligheid!!! Daarbij ook nog eens een klein stukje aandacht voor de pyromould. De samenvatting is kortom goed. Alternatief is er niet, maar milieubewuster middels pyromould kan het wel...

Echter hoop ik niet dat we standaard over gaan op pyromoulds. Die zijn niet zo gemakkelijk te gebruiken met prof ontstekers en er staat mij iets bij dat ze niet op demo's geschoten mogen worden.

Dit is absoluut niet waar!
Er zijn handhavers die vertellen dat de Pyromould verboden is! Maar Lesli heeft CE, Batchtest en de goedkeuring van ILT/VROM.
Ze mogen dus gewoon op demo's geschoten worden en met oud en nieuw door de consumer ook.

DioR

Registered User
Dit is absoluut niet waar!
Er zijn handhavers die vertellen dat de Pyromould verboden is! Maar Lesli heeft CE, Batchtest en de goedkeuring van ILT/VROM.
Ze mogen dus gewoon op demo's geschoten worden en met oud en nieuw door de consumer ook.

Oke, dat vond ik ook vreemd toen ik zoiets hoorde. Waarom zijn er dan handhavers die ze niet op demo's wilt zien? Is dat weer het kromme van Nederland? Dat ze door de consument geschoten mogen worden begrijp ik wel. Anders zou er ook geen pyromoulds bestaan.

Poziloc

FPM Hangouderen
Pyromoulds zijn prima te prikken voor prof ontstekers.
Wat je normaal bij een gewone cake doet, kan ook met een pyromould...gewoon via de zeikant.

Tony

Administrator
Medewerker
Oke, dat vond ik ook vreemd toen ik zoiets hoorde. Waarom zijn er dan handhavers die ze niet op demo's wilt zien? Is dat weer het kromme van Nederland? Dat ze door de consument geschoten mogen worden begrijp ik wel. Anders zou er ook geen pyromoulds bestaan.

Waarom zo een gecertificeerde op 60 meter afstand geen pyromould mogen schieten en een consument wel?
Over de rest van het verhaal heb ik wel een idee maar dat hou ik voor mezelf.

Bovenaan