ik heb exact hetzelfde gevoel....heb ook 48jaar bewust de jaarwisseling gevierd...niet gedacht dat het zo snel zou gaan......zal vreemd worden...Wel apart als het 'meest rechtse kabinet ooit' het dan toch voor elkaar krijgt, dat verwacht je niet. Alhoewel met de VVD weet je het nooit, die zouden hun moeder nog voor de leeuwen gooien als dat politiek beter uit komt laat staan de NL oudjaar traditie. Ben heel benieuwd naar de afwikkeling van een verbod, handhaving bijvoorbeeld en hoe reageert de illegale handel? Cobra aanslagen, geweld tijdens oudjaar, etc. Al die zaken zijn plots opgelost als je de verbosaanbidders moet geloven. Na dit jaar heb ik er 50 jaarwisselingen op zitten (met vw) had de traditie zo graag doorgegeven aan komende generaties.
Dat vroeg ik me al eerder af als het argument "..Als alles verboden is is het makkelijk te handhaven; elk vuurwerk wat afgaat is illegaal.." weer eens naar voren kwam. Met het eerste corona jaar heb ik me prima vermaakt met F1 zeker als je wat creatief bent zeg maar. Maar je wist dat het tijdelijk was, met een verbod is dat anders. Misschien dat de eisen aan F1 nog veel strenger worden dat alleen sterretjes over blijven?Tenslotte hebben we nog F1. Kon voor overdag wel eens een lelijk vuiltje gaan worden in het popo- en boa-oog. Mag je 250 kilo van hebben, naar ik meen. Geldt ook voor de import. Funke F1 met NL-gebruiksaanwijzing, en dan tien tegelijk. Komen we de dag wel mee door.
Bij deze is de derde voorwaarde van de VVD al gesneuveld.
Bespaar je haren uit je kop trekken.Uit dat item:
De Nederlandse Politiebond (NPB) is blij dat een algeheel vuurwerkverbod een stap dichterbij is. 'We zijn ontzettend verheugd met deze stap en het is goed dat de VVD heeft geluisterd naar politiemedewerkers,' zegt NPB-voorzitter Nine Kooiman. De politiebond pleit al langer voor een algeheel verbod. Afgelopen jaarwisseling raakten bijna driehonderd agenten gewond. 'Het wordt straks makkelijker om te handhaven als je weet dat alles wat naar je gegooid wordt, illegaal is.'
Je lacht je toch kapot als je een antwoord als dit leest, dat is dan voorzitter van een clubje voor een van de belangrijkste overheidsorganen..
Als er iets naar je gegooid word als politieagent dan maakt dat toch niet uit wat het is? Die gene die gooit moet een knuppel in zijn nek krijgen en een weekendje brommen.
Ga terug naar school, mafklapper.