Vuurwerkvrije vakantieparken volgeboekt

Tony

Administrator
Medewerker
Vuurwerk mag dan bij de feestelijke overgang van oud naar nieuw horen, veel mensen en vooral dieren blijven er liefst heel ver van weg. Minstens twaalf vakantieparken in Nederland, eentje bij de Belgische grens, dragen voor de kerstvakantie het label 'vuurwerkvrij'. En ze waren in geen tijd volgeboekt.
"Vooral gezinnen met kinderen en/of huisdieren vluchten voor het lawaai van vuurpijlen en voetzoekers", zegt Bas Hoogland, commercieel directeur bij Landal GreenParks. "Wij hebben het idee zes jaar geleden gelanceerd. Anderen zijn op de kar gesprongen. Veel mensen boeken na de feestdagen al direct voor de komende jaarovergang. Steeds meer mensen leiden een hectisch leven en verkiezen het jaar in schoonheid en vooral in alle rust af te sluiten."

Ook Roompot Vakantieparken, bijzonder populair bij Vlaamse gezinnen, spreekt van een succes. "Een van de vuurwerkvrije parken is het aan België grenzende Brabantse park 'de Bikkels'. Ook vijfsterrenkustpark Texel is een vuurwerkvrij park. En ja, er hebben veel Vlamingen geboekt", zegt Paula van de Wetering.

In ons land zijn voor zover bekend geen 'vuurwerkvrije' vakantieparken. Bij Center Parcs zegt men ons wel dat de Belgische vakantieparken zo goed als vol zitten.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1503824/vuurwerkvrije-vakantieparken-volgeboekt.aspx

Stefan Tetteroo

Registered User
Ieder zijn ding, maar mij zou je er geen plezier mee doen.
Ik train mijn kat door de FPM dvd's aan te zetten. Vorig jaar ging die aan de schijt van de stress.:sad:

Sweet Laker

Registered User
Ach, waar voorstanders zijn heb je ook tegenstanders. Ben blij dat ze met hun poedel op een vuurwerkvrije camping zitten. Wij blij, zij blij.

GMP82

Zilveren Member
Ik heb liever dat iemand op zo'n park gaat zitten, dan dat ie in m'n nek gaat staan hijgen dat ie last van me heeft..

Tony

Administrator
Medewerker
Ik heb liever dat iemand op zo'n park gaat zitten, dan dat ie in m'n nek gaat staan hijgen dat ie last van me heeft..

Inderdaad.
De opmerking van Jupiler vind ik dat ook een beetje raar.
Als de mensen er niks van moeten hebben en daar wel kunnen genieten is dat gewoon beter voor beide werelden.
Niet iedereen kan vuurwerk leuk vinden.

D

Deleted member 17038

Guest
Ik geloof daarnaast ook best dat een deel van deze mensen vuurwerk niet leuk vind maar er ook niet tegen is, en het ook best leuk vind om gezellig zonder vuurwerk het nieuwjaar in te gaan. Sommige mensen kunnen er ook gewoon psychisch niet tegen, zo ook een vriendin van mij. Zij gaat ook naar so'n park omdat ze anders helemaal gek word en daarna niet goed functioneert. Heeft ze ook bij onweer schreeuwende mensen en schrikreacties opgewekt door het een of het ander.

RickGAE

Registered User
Wij brengen de hond altijd naar het pension. Daar zit hij op het platte land, waar niet gestookt wordt.

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk

Driessen010

Registered User
Ik ben blij dat dit soort dingen bestaan!
Vrienden van mij die houden wel van vuurwerk in zekere zin maar hebben 2 honden en die zijn er doodsbenauwd van.
Die boeken al aantal jaar achter elkaar zo'n bungalow.
Simpel de honden rust en geloof me op zo'n park vermaak je je echt wel.
Kijk wij hier allemaal zullen dat niet doen maar de mensen die dat wel willen moeten wel de ruimte krijgen, en dan van die rare opmerkingen sorry maar dat slaat nergens op.

joszie

Zilveren Member
Goed op ingespeeld door de vakantieparken. Prima geregeld toch. De mensen die dit boeken hebben zo ook hun plezier.

Sent from my HUAWEI Y300-0100 using Tapatalk

Bovenaan