Vuurwerkverkoper Ruud blij met grenscontroles: ’Gaat gunstig voor ons uitpakken’

Knettermans

Bronzen Member
Echte doorgewinterde kenners weten wel dat t betere spul gewoon in Nederland (cakes en compounds)en Belgie (pijlen en matten en t hele jaar open) te halen is. Die komen niet in Duitsland.
Ik mag hopen dat je de supermarkten in DE voor ogen hebt. Merken zoals Funke (Iskra), Nico, en El Gato, die allemaal in DE verkrijgbaar zijn, leveren toch echt wel een hoop goed spul. M.i. is het juist in BE niet veel bijzonders meer, het gros (dus niet alles) is minder dan in NL maar wel voor veel hogere prijzen.

firewire

Registered User
Ik mag hopen dat je de supermarkten in DE voor ogen hebt. Merken zoals Funke (Iskra), Nico, en El Gato, die allemaal in DE verkrijgbaar zijn, leveren toch echt wel een hoop goed spul. M.i. is het juist in BE niet veel bijzonders meer, het gros (dus niet alles) is minder dan in NL maar wel voor veel hogere prijzen.
Bruggemans heeft zijn freak-bril nu ff niet op en doelt op de massa die bulk knal-artikelen e.d. halen in BE en goedkoop supermarkt sier in Dtsl…

Z@P

Registered User
Nou, ik denk dat de liefhebber bij bijv een xpyro.de beter kan shoppen dan in NL, funke, pulver, el gato,, tropic, klasek. Single row, single shots in t1, old school knallers, Romeinse kaarsen, thunderkings, dikke fontijen etc. Ik mis persoonlijk de kleine artikelen heel erg in NL en dan volgend jaar waarschijnlijk nog kooiloos ook. Scherpe acties mis je dan wel weer in duitsland en helemaal om belgie.

firewire

Registered User
Nou, ik denk dat de liefhebber bij bijv een xpyro.de beter kan shoppen dan in NL, funke, pulver, el gato,, tropic, klasek. Single row, single shots in t1, old school knallers, Romeinse kaarsen, thunderkings, dikke fontijen etc. Ik mis persoonlijk de kleine artikelen heel erg in NL en dan volgend jaar waarschijnlijk nog kooiloos ook. Scherpe acties mis je dan wel weer in duitsland en helemaal om belgie.
En we zijn terug bij de clou uit de startpost.😆

bridge

Bronzen Member
Nou, ik denk dat de liefhebber bij bijv een xpyro.de beter kan shoppen dan in NL, funke, pulver, el gato,, tropic, klasek. Single row, single shots in t1, old school knallers, Romeinse kaarsen, thunderkings, dikke fontijen etc. Ik mis persoonlijk de kleine artikelen heel erg in NL en dan volgend jaar waarschijnlijk nog kooiloos ook. Scherpe acties mis je dan wel weer in duitsland en helemaal om belgi
@ CHRISSY EN ZAP. die single rows zijn idd gaaf met die python. Kunnen jullie die voor mij meenemen dan? En ook een cake met python effect? Betaal ik uiteraard.

• Like
Reactions: Z@P

goofygrunn

Registered User
Vanaf 9 dec zullen de controles betrekking hebben op migratie en is er geen tijd en manschap voor vuurwerk. Allemaal leuk deze berichtgeving maar de praktijk zal anders zijn.

firewire

Registered User
Vanaf 9 dec zullen de controles betrekking hebben op migratie en is er geen tijd en manschap voor vuurwerk. Allemaal leuk deze berichtgeving maar de praktijk zal anders zijn.
Ik begrijp je gedachte maar nee hoor, door de berichtgeving zal de praktijk zijn dat er idd minder mensen vuurwerk in Duitsland gaan shoppen dan andere jaren…

Plum Bloom

Registered User
Niet dat ik van plan ben de grens over te steken eind deze maand, maar uhhh … : die extra controles door de marechaussee, die betreffen toch alleen het checken van paspoorten cq ID-kaarten? Kofferbakcontrole, zonder aanleiding, dus niet aan de orde? Moet daar per se Douane bij zijn?

Bovenaan