Vuurwerkverkoop valt tegen

Titan

FPM Hangouderen
De verkoop van vuurwerk dit jaar is tegengevallen. In totaal werd er voor 50 miljoen euro aan vuurwerk de lucht in geschoten. Dat is ongeveer evenveel als in voorgaande jaren. De Branchevereniging Consumentenvuurwerk is licht teleurgesteld. "De voortekenen waren gunstig en we hadden gedacht dat de verkoop hoger zou liggen dan in andere jaren", aldus een woordvoerder.

Via intekenlijsten konden consumenten hun vuurwerk vooraf bestellen. "Deze voorverkoop was zeer groot, dat gaf een verwachting dat het dit jaar beter zou zijn." Ook op de eerste verkoopdag werd veel vuurwerk verkocht. De woordvoerder heeft geen verklaring voor de alsnog tegenvallende verkoopcijfers. Volgens hem viel met name de laatste dag van de verkoop flink tegen.

Bron

Gorgel

Registered User
misschien door de grote hoeveelheid illegaal vuurwerk en de hoge prijzen in Nederland van het consumentenvuurwerk?

Beekje

Registered User
Gorgel zei:
misschien door de grote hoeveelheid illegaal vuurwerk en de hoge prijzen in Nederland van het consumentenvuurwerk?

Nee dat is maar een plukje, het gaat hier denk ik vooral om de lagere verkoop bedragen. Er is meer in klein vuurwerk verkocht heb ik het idee.

Patrick

Registered User
Nou ik heb er niks van gemerkt.. Heb dit jaar maar eens 3 dagen meegeholpen met de verkoop in een winkel hier in Amsterdam en ik was echt helemaal kapot na die 3 dagen. Zo erg dat ik oudejaarsavond al om 01:00 geen zin meer had terwijl ik normaal tot een uur of 3 rondknal :p

Naar mijn idee werd er ook meer klein vuurwerk verkocht. Heb me helemaal rot lopen sjouwen aan kanonslagen, grondbloemen, babypijlen en chinese pakketjes.

Laatst bewerkt:

clarity

Registered User
Vreemd, ik had het idee dat er dit jaar aanzienlijk meer werd geknald hier
(Almelo) dan voorgaande jaren. Ook bij mijn verkooppunt heb ik het nog
nooit zo druk meegemaakt als dit jaar.

poisonouspider

Registered User
Gorgel zei:

Ik weet het wel zeker.

Een diamondcollectionpakket, vorig jaar 100 euro, nu 130. Een pot uit de D.C., vorig jaar 33,75 nu 42.50.....en dat is dan nog steeds een pot met max 200 gram! Moet je kijken wat je koopt voor dat geld in Belgie! Dan heb je 5 potten met 250 gram ieder.

Ga zo door Nederland, het wordt steeds veilger door al die mierenneukregels. En dan zich maar afvragen hoe het komt dat er minder legaal verkocht wordt en het illegale gebeuren maar groter en groter wordt.|:(

Laatst bewerkt:

casdeman

Registered User
Ik denk dat het weer ook mee heeft gespeeld. Volgens het bericht viel vooral de laatste dag tegen, toen lag hier 20 centimeter sneeuw en ijs, wat later blubber werd. Veel mensen durven dan de weg niet op. De dag ervoor heb ik 3 kwartier gedaan over het stukje van pathé de Kuip naar huis, iets waar ik normaal 15 minuten over doe. Ik dacht om 4 uur s'middags: ''dat kan wel, ff een filmpje pakken samen''. Er lag nauwelijks sneeuw! Toen ik rond 9 uur naar huis reed was het een gekkenhuis.

Bovenaan