Vuurwerkverbod nu definitief: compensatiepakket van 40 miljoen voor handelaren

AWG

Registered User
Ik woon niet in een grote stad, dus qua rellen zal het mee gaan vallen hier.
Den Haag zal een ander verhaal zijn.

de 4 grote steden zal het meeste blauw op straat te vinden zijn..
er is met cat 1 ook nog in iedere geval iets te doen
hoe klein en miezerig ook, ze hadden ons zomaar alles af kunnen pakken.(maar dat ging door de europese regelgeving niet)

het is een surrogaat van heb ik jou daar. maarja het is in iedere geval nog iets met kleurtjes knetters etc..

goofygrunn

Registered User
Zij hoeven het vuurwerk echter niet te vernietigen, zegt de staatssecretaris, "want het verbod geldt alleen voor dit jaar".
Ondernemers kunnen het vuurwerk opslaan en volgend jaar weer verkopen

Benieuwd wat duitsland en belgie gaan doen nu de nederlanders officieel niet welkom zijn

Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en Veiligheid[Regeling vervalt per 01-09-2023.]
Geldend van 24-04-2020 t/m heden

Hier komt dus nu een onderdeel qua vuurwerkverbod..... regeling vervalt pas in 2023......

AWG

Registered User
Zij hoeven het vuurwerk echter niet te vernietigen, zegt de staatssecretaris, "want het verbod geldt alleen voor dit jaar".
Ondernemers kunnen het vuurwerk opslaan en volgend jaar weer verkopen

Benieuwd wat duitsland en belgie gaan doen nu de nederlanders officieel niet welkom zijn

Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en Veiligheid[Regeling vervalt per 01-09-2023.]
Geldend van 24-04-2020 t/m heden

Hier komt dus nu een onderdeel qua vuurwerkverbod..... regeling vervalt pas in 2023......

tja hoor eens agenda 21 douw je er niet zo maar doorheen he?? daar is tijd voor nodig..

belgie en duitsland gaan wie weet ook nog wel met een verbod komen..

SrCl2

Registered User
ik ga ook niet met cat 1 naar buiten zonder de verpakking (..) ik vermaak me ook met klein spul (..) uiteindelijk is vuurwerk bij mij vuurwerk..

Een heel goede tip om de verpakkingen/etiketten met daarop de categorieaanduiding te bewaren bewaren tijdens het stoken! Ik zal komende jaarwisseling louter categorie F1-vuurwerk afsteken. Het is even(?) niet anders en zin in gezeik heb ik allerminst. Gelukkig kan categorie F1-vuurwerk (blijkbaar) niet worden verboden.
Voorts zal ik dit vuurwerkverbod indachtig op woensdag 17 maart aanstaande braaf m'n burgerplicht voldoen om vervolgens (tegen beter weten in) te hopen dat voor de jaarwisseling 2021/2022 geen extra verboden/ beperkingen meer zullen worden worden opgelegd.
SARS-CoV-2 is tegen die tijd (hopelijk) geen valide argument meer om ons dit kunstje nogmaals te flikken.

AWG

Registered User
Het leven heeft geen zin meer :(

dat heeft het nooit gehad kerel.. ;)
zingeving is iets wat je zelf in moet vullen..

je bent op deze wereld gezet om te zien hoe jij je leven invult EN hoe jij anderen hun leven aanvult..
en daarna is de stap naar het volgende level..

ga iets anders doen op oudjaarsavond iets wat je ook leuk vindt, of iets ''out of the box''
misschien dat je iets weleens leuk hebt gevonden maar gedacht hebt (ik weet niet of dit wel wat voor mij is)
dan kun je dat doen of samen met iemand doen.. hapje erbij drankje erbij.. cat 1 om 0:00
en dan is er wel weer een nieuwe dag..:)

Moontan

Moderator
Medewerker
Een gitzwarte dag in ons leven. Het is gedaan met onze hobby. Ik wens jullie allemaal ook veel sterkte. dit voelt aan als een groot verlies.

Hoor hier het verhaal van onze dominee van Nederland.

firewire

Registered User
P
dat heeft het nooit gehad kerel.. ;)
zingeving is iets wat je zelf in moet vullen..

je bent op deze wereld gezet om te zien hoe jij je leven invult EN hoe jij anderen hun leven aanvult..
en daarna is de stap naar het volgende level..

ga iets anders doen op oudjaarsavond iets wat je ook leuk vindt, of iets ''out of the box''
misschien dat je iets weleens leuk hebt gevonden maar gedacht hebt (ik weet niet of dit wel wat voor mij is)
dan kun je dat doen of samen met iemand doen.. hapje erbij drankje erbij.. cat 1 om 0:00
en dan is er wel weer een nieuwe dag..:)

Precies dat.

Out of the box denken kerel.
Niet vasthouden aan iets waarvan we eigenlijk allang wisten dat t er eens zat aan te komen...

Voor dit jaar nog genoeg mooie winter/kerst sfeer parken/accomodaties in Duitsland, Polen en bijv Tsechië waar het wbt sfeer, gezelligheid en vuurwerkaanbod en afsteken prima vertoeven is...En dan volgend jaar na de kerst naar bijv de De Nederlandse Antillen of Azië ofzo.

Kop op.(y)

AWG

Registered User
P

Precies dat.

Out of the box denken kerel.
Niet vasthouden aan iets waarvan we eigenlijk allang wisten dat t er eens zat aan te komen...

Voor dit jaar nog genoeg mooie winter/kerst sfeer parken/accomodaties in Duitsland, Polen en bijv Tsechië waar het wbt sfeer, gezelligheid en vuurwerkaanbod en afsteken prima vertoeven is...En dan volgend jaar na de kerst naar bijv de De Nederlandse Antillen of Azië ofzo.

Kop op.(y)

er is altijd wel een, pas aan te mouwen..
ik zal me gaan storten op warhammer 40k en cat 1..

het is gewoon allemaal niet anders,, ik vindt dit ook niet leuk ofzo maar het is niet dat we veel opties hebben zo.
- cat 1
-cat2 wat je nog had liggen(is ook illegaal al is dat niet lekker gecommuniceerd)
-illegaal gaan..

het is gewoon klote. maarja we weten het in ieder geval op tijd
en kunnen andere plannen maken..
misschien willen mensen nog last minute weg?

Sweet Laker

Registered User
moet je de verpakking ook bewaren he.. ik ga ook niet met cat 1 naar buiten zonder de verpakking..
zodra de wouten komen je camera erbij pakken..
ik ga gewoon naar buiten om 0:00 met cat 1.. ik voel me niet zielig of een sukkeltje ofzo.. ik vermaak me ook met klein spul
uiteindelijk is vuurwerk bij mij vuurwerk..

dit jaar gewoon bij de aldi inslaan als het lukken wil en dan bewaar ik die zakken en headers (die niet ik er nog eens extra aan vast).
ik denk dat de wouten eerder bezig zullen zijn met de rest van het rijnmond gebied dan zich druk maken om een volwassen sufkut met cat1..(in mijn geval).🤣

Dan maar met cat 1 naar buiten inderdaad. Ben blij dat ik nog niet al mijn 'financiele kruit' verschoten had aan bestellingen,.. Al zal ook de oplossing voor het reeds uitgegeven geld vast prima geregeld worden.

goofygrunn

Registered User
Een gitzwarte dag in ons leven. Het is gedaan met onze hobby. Ik wens jullie allemaal ook veel sterkte. dit voelt aan als een groot verlies.

Hoor hier het verhaal van onze dominee van Nederland.

Kansloze opmerking op de laatste vraag om nu maar alcohol ook te verbieden. Met zijn allen op de stoel zitten dan maar, kerel je maakt er een psychologisch spelletje er van door dat iedereen zo nodig moest klappen voor de zorg, ze nu verwachten dat je diezelfde zorg met Oud en Nieuw rust gunt.... dacht het dus niet. Wordt mij steeds duidelijker dat er rechtser dan rechts gestemd moet gaan worden in maart om die linkse verraders maar niet aan de macht te krijgen. @Richardus weet al hoe fout het kan zijn in een linker politiek bedreven Grunn

joszie

Zilveren Member
We zijn als land toch ver afgezakt:

Los van het feit dat iedereen momenteel op de tandjes moet bijten en bepaalde dingen even niet mogelijk zijn, moet men wel met juiste feiten komen.

Iedereen die werkelijk gelooft dat een vuurwerkverbod de zorg ontziet spoort niet. In het kader hiervan moet nu dus letterlijk alles verboden worden, gezien zelfs 2 personen per ziekenhuis al bij zouden dragen.

-een overheid die haar eigen minister, welke in overtreding is, het hand boven het hoofd houdt.
- een overheid die te pas en te onpas met alllerlei verboden komt, gebaseerd op niets.
-een samenleving waarin een kleine groep schreeuwers hetvoor elkaar krijgen om hun mening als waarheid door te voeren (pietendiscussie).
- een samenleving waarin religieuze instellingen een onterechte uitzonderingspositie hebben.

Er is maar 1 oplossing: in maart naar de stembus, en goed overdenken waarop je stemt.

AWG

Registered User
Kansloze opmerking op de laatste vraag om nu maar alcohol ook te verbieden. Met zijn allen op de stoel zitten dan maar, kerel je maakt er een psychologisch spelletje er van door dat iedereen zo nodig moest klappen voor de zorg, ze nu verwachten dat je diezelfde zorg met Oud en Nieuw rust gunt.... dacht het dus niet. Wordt mij steeds duidelijker dat er rechtser dan rechts gestemd moet gaan worden in maart om die linkse verraders maar niet aan de macht te krijgen. @Richardus weet al hoe fout het kan zijn in een linker politiek bedreven Grunn

geloof mij nou maar, als je met kerst en oud en nieuw een neutje wil , koop dan morgen of volgende week een fles..
want of ze het nu gaan verbieden of niet.. ze zullen in ieder geval hun poging wagen..

Richardus

Registered User
Wordt mij steeds duidelijker dat er rechtser dan rechts gestemd moet gaan worden in maart om die linkse verraders maar niet aan de macht te krijgen. @Richardus weet al hoe fout het kan zijn in een linker politiek bedreven Grunn
Ja, toelichting: we hebben hier een GL/D66 gemeentebestuur met een VVD minister en die loopt zo links als de neten te besturen w.o. al uitgesproken voor gemeentelijk vuurwerkverbod volgend jaar.

Bovenaan