Vuurwerkvandalen teisteren Bloemendaal

boozebelly

Registered User
Zo werd afgelopen weekeinde de brievenbus bij zorgcentrum De Rijp aan de Bloemendaalseweg opgeblazen. De resten waren in de wijde omtrek terug te vinden. Ook een telefooncel en een brievenbus bij het station van Overveen werden opgeblazen.

Waarom gebruikt men het woord "vuurwerk" nou weer in de titel?
Dit is nooit met gewoon, legaal vuurwerk gedaan, maar dat beseffen de meesten standaard lezers natuurlijk weer niet. Dit soort artikelen dragen bij aan de negatieve berichtgeving rondom vuurwerk.
Gebruik dan de term "Illegaal" in de titel, maar ik denk eerder nog dat zoiets ook niet met een vlinder o.i.d. gebeurd, eerder een knutselwerkje als een croftybom.
Dit zijn gewoon vandalen, geen "vuurwerkvandalen"

bridge

Bronzen Member
Wat wordt er toch weer direct gewezen naar vuurwerkvandalen. Wie zegt dat dit het werk is van vuurwerkvandalen. Bah, wat een vooroordelen weer. volgens mij zijn t gewoon terroristen.

Tony

Administrator
Medewerker
Wat wordt er toch weer direct gewezen naar vuurwerkvandalen. Wie zegt dat dit het werk is van vuurwerkvandalen. Bah, wat een vooroordelen weer. volgens mij zijn t gewoon terroristen.

Ik heb je post iets aangepast. Ik vind de opmerking iets te ver gaan.

Ylke

Registered User
En ja hoor daar gaan we weer, weer krijgen de vuurwerkliefhebbers de schuld van een bepaalde groep die liever rotzooi schopt dan er van geniet.
Want de media zit hier op te wachten samen met die A.B. waarvan ik de naam niet wenst uit te spreken, laten wij ons hiervan keren en laat vuurwerk een traditie blijven.
Pak deze gasten op en laat ze alles vergoeden want moedwillig iets kapot maken van een ander moet je op de blaren zitten.
Een andere straf zou ook werken door deze personen of persoon zich met oudjaarsdag melden om 09:00 uur tot de jaarwisseling voorbij is.

tha-pyromaniac

Registered User
Ik vind het net zoals boozebelly al zegt, jammer dat het woord vuurwerk weer valt.
Je komt tegenwoordig filmpjes van pijpbommen, eigen gemaakte bommen en heel zwaar vuurwerk tegen: dat je eigenlijk geen vuurwerk meer kan noemen.
Verder vind ik het altijd frapant, dat de genen die een bushokje met de "hand" kapot maken, nooit in het nieuws komen. Waarom de vandalen met vuurwerk o.i.d. dan wel?!

Jo440

Registered User
.....
Verder vind ik het altijd frapant, dat de genen die een bushokje met de "hand" kapot maken, nooit in het nieuws komen. Waarom de vandalen met vuurwerk o.i.d. dan wel?!

Zal ongetwijfeld zijn omdat velen al een hekel hebben aan vuurwerk en dit soort berichten vuurwerk nog verder het verdoemhoekje in drukken zodat mensen er nog meer een hekel aan krijgen.

Dat gaat niet zo makkelijk met handen, bakstenen of knuppels.

Bovenaan