Vuurwerkteams

bosman

Registered User
Stukje uit ons regional dagblad.

"88.000 Kilo Vuurwerk gevonden
Dordrecht/ANP - De politiekorpsen hebben rond de jaarwisseling ruim 88.000 kilo illegaal consumentenvuurwerk in beslag genomen. Zo werd er in Flevoland 6500 kilo illegaal vuurwerk opgespoord. Ook in 2006 gaan de vuurwerkteams zich weer bezig houden met het opsporen van illegaal consumentvuurwerk. De teams worden vanaf september weer actief.

Vriendelijk van hun dat ze zeggen wanneer we weer moeten oppassen.

blazuhhh

Registered User
Goed van je Bosman. Moeders zei gister dat dat bericht op teletext stond.Maar toen ik hem hier wilde posten hadden ze het bericht er al weer vanaf gehaald. Goed dat er oplettende mensen zijn:w

poisonouspider

Registered User
blazuhhh zei:
Goed van je Bosman. Moeders zei gister dat dat bericht op teletext stond.Maar toen ik hem hier wilde posten hadden ze het bericht er al weer vanaf gehaald. Goed dat er oplettende mensen zijn:w

Tis inderdaad vriendelijk van Bosman dat hij dit gepost heeft, maar zo'n verassing is het niet wat hier in dit artikel staat. Dit is vrijwel ieder jaar zo geweest. In Belgie staan ze soms ook in bijvoorbeeld augustus al te posten bij de groothandels.

bosman

Registered User
Het gaat in dit artikel over de binnenlandse vuurwerk opslag, deze vuurwerkteams zoeken opslag plaatsen en dergelijke op.

poisonouspider

Registered User
Ok dan, maar wat is dan het verschil tussen illegaal consumentenvuurwerk en "gewoon" illegaal vuurwerk?

En dan komt het logische vervolg op de vorige vraag, wat voor andere handelingen onderneemt dit team in vergelijking met het team wat gewoon illegaal vuurwerk opspoort?

Je zal het misschien ook niet weten maar die media blijft onduidelijk of incompleet....:'(

Mats

Registered User
poisonouspider zei:
Ok dan, maar wat is dan het verschil tussen illegaal consumentenvuurwerk en "gewoon" illegaal vuurwerk?

En dan komt het logische vervolg op de vorige vraag, wat voor andere handelingen onderneemt dit team in vergelijking met het team wat gewoon illegaal vuurwerk opspoort?

Je zal het misschien ook niet weten maar die media blijft onduidelijk of incompleet....:'(

Met illigaal consumenten vuurwerk zullen ze vuurwerk bedoelen waar bijvoorbeeld 1 lettertje op de gebruiksaanwijzing verkeerd staat. Bijvoorbeeld 10 metre in plaats van 10 meter afstand houden, en ja dan is het natuurlijk levensgevaarlijk dat snappen jullie ook wel.:r
Er zal vast ook wel veel vuurwerk tussen zitten dat bij tests omviel, dit is natuurlijk wel goed dat ze dit uit de handel halen.

Laatst bewerkt:

bosman

Registered User
Pardon? :p

Die kleine potjes van Amercian style als je die niet door de bijbehorende doos heenschuift blzen ze zichzelf ook om ;)

casdeman

Registered User
bosman zei:
Pardon? :p

Die kleine potjes van Amercian style als je die niet door de bijbehorende doos heenschuift blzen ze zichzelf ook om ;)

Dat is zijn hele punt, ik meen een toon van sarcasme gehoord te hebben.
Het is vreemd dat men vuurwerk dat omvalt gelijk uit de handel haalt, er zijn houders in de handel, die worden echter niet gebruikt bij de keuringen.

bosman

Registered User
casdeman zei:
Dat is zijn hele punt, ik meen een toon van sarcasme gehoord te hebben.
Het is vreemd dat men vuurwerk dat omvalt gelijk uit de handel haalt, er zijn houders in de handel, die worden echter niet gebruikt bij de keuringen.

Goh? Meen jij dat nou??

Ik wilde alleen maar zeggen dat legaal consumenten vuurwerk niet altijd zo veilig is als men wilt laten geloven.

Bovenaan