Vuurwerksites die hoge kortingen bieden op vuurwerk!! Echt of gewoon een truck voor verkoop?

Ricardo1979

Registered User
We hebben het er eerder deze week ook al over gehad.
Ze verdienen goud, ze kunnen makkelijk 50% korting geven etc. We hoeven de winkeliers echt niet zielig te vinden maar ze worden ondernemer om geld te verdienen en niet om geld weg te geven. Als jullie nou daadwerkelijk alles zo goed weten. Leen geld bij de bank, koop een ticket naar China en begin je eigen import.

Het is allemaal zo makkelijk en je word nog eens slapend rijk! Wat let jullie?
En dat zeg ik dan als liefhebber die ook graag 50% korting krijg, maar een beetje realistisch blijven mag ook wel. Of niet?

Helemaal mee eens Tony.
Er moet ook een hoop geld in veiligheid gestoken worden in Nederland en
je wordt niet alleen bij vuurwerk gefopt met de korting.

Ghasper

Registered User
In Spanje zijn de prijzen al hetzelfde als hier in NL terwijl je daar 5 jaar geleden voor 50% goedkoper stond te knallen. In Duitlands zijn de cakes nu ook aan een prijsopmars bezig. Waar je 3 a 4 jaar geleden nog met moeite een cake van €25,- kon vinden is het nu bijna de basis prijs (buiten de LIDL om). De cakes zijn daar ook gewoon veel duurder aan het worden en dat is echt niet allemaal voor niets. Wat denk je als je in die landen straks ook een kooi moet gaan hanteren?

Dat geloof ik graag, als de eisen in deze landen richting de Nederlandse eisen gaan als zijnde de CE normen, dan zullen de kosten ook voor deze landen flink stijgen, hetgeen wat je nu al meldt.

En wat betreft import vanuit China, dat doe ik al jaren, alleen niet met vuurwerk. Ik weet heel goed dat de kosten daar de pan uitreizen. Alleen zijn de marges die ik kan hanteren op mijn producten door de marktwerking niet sky high, was het maar zo.
Dat is voor de mensen in de vuurwerkbranche wellicht wel zo en dat doen ze dan goed. Daarvoor ben je ondernemer en heb je ook alle risico's die daarbij horen. Ik weet zeker dat iedereen hier liever in een Audi of BMW rijdt dan in een Dacia......
Neemt alleen niet weg dat je niet mensen voor de gek moet gaan houden, dat wordt vroeg of laat tegen je gebruikt.

MichelAngelo

Registered User
Haha, hoewel jouw marges klein zijn...... Hoezo Audi A6 V6 etc. Hèhè

Maar goed, mensen moet niet zo makkelijk denken dat 50% korting maar normaal is. Eigenlijk zijn dat soort kortingen idioot. Je verdient nog dan nog maar weinig aan al het gesjouw, het verknippen van stalen kooien en afvoeren van bergen afval. Al met al een keuze van de ondernemer, maar ik vind het uiteindelijk niet verstandig. Je kan bijna niet meer terug en als je dat dan wel wil doen of moet doen, dan wordt je al snel bestempeld. Om maar te zwijgen van de stempels die collega ondernemers krijgen die normale prijzen hanteren of kleinere kortingen geven. Kortingen die ze niet verplicht zijn te geven. Naar mijn idee zijn te grote kortingen niet goed voor de markt op lange termijn en lijdt het tot verschraling van de markt. Kijk naar de kledingbranche... Op sterven na dood. En dat is niet omdat ze allemaal Ferrari's hebben gekocht.

Uiteindelijk dient een ondernemer centjes te verdienen en daar hoort voor een bepaald product een bepaalde prijs bij. Nederlanders zijn tegenwoordig alleen maar uit op kortingen. Proberen mag, maar zou niet vanzelfsprekend mogen zijn. Kan of wil je het niet betalen is veroordelen ongepast.

Laatst bewerkt:

Sweet Laker

Registered User
Die kortingen zullen me wat en heeft me nooit wat gedaan. Al is het altijd mooi meegenomen. Ik ben echter niet degene die heeft lopen smeken om aub 30% korting te geven op producten. Dit word mij gewoon 'aangeboden' en dus kan ik er wel of geen gebruik van maken. Of ik dit wel of niet kan staat los van het feit dat ik er een mening over heb. En houd niet per definitie in dat ik iets of iemand veroordeel.

Het valt mij op dat er, niet alleen in de vuurwerkbranche, soms producten verkocht worden waarvan duidelijk is dat de prijzen per winkel of periode enorm fluctueren. Iets wat 'toevallig' pas nog in de speelgoedbranche duidelijk naar voren is gekomen.

En afhankelijk van de reactie op een dergelijke opmerking kan iemand met ogen aflezen hoe de vork ongeveer in de steel zit. Daarbij heb ik gezond verstand en snap ik dat een ondernemer niet voor de lol een bedrijfje opstart. Echter zit er een verschil de verschillende manieren van handel drijven. En het staat een ieder vrij om wel of geen gebruik te maken van deze handel. Vrije marktwerking heeft dat geloof ik?

Bovenaan