Vuurwerkshow in Arnhem tegen overlast jaarwisseling

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurwerkshow in Arnhem tegen overlast jaarwisseling

ARNHEM - De Arnhemse politiek broedt op de komst van een vuurwerkshow tijdens de jaarwisseling. "Aan de Rijnkade zou het prachtig kunnen", stellen de raadsleden Tobias de Groot van GroenLinks en Leo de Groot van de Partij voor de Dieren.

Ze zijn ervan overtuigd dat Arnhem met een grootse vuurwerkshow de overlast met vuurwerk fors kan indammen.

Verleiden
"Ik geloof niet in een algeheel verbod van vuurwerk", stelt Tobias de Groot. "Je moet niet verbieden, je moet verleiden. Met een vuurwerkshow aan de Rijnkade lok je veel mensen naar die plek."

Leo de Groot denkt dat de ondernemers van de Rijnkade de vuurwerkshow graag zullen financieren omdat ze zo veel klandizie in huis zullen halen. "De gemeente hoeft dit niet te betalen."

Bespreken
Wethouder Gerrie Elfrink van Evenementenbeleid (SP) reageert welwillend. Hij is bereid om het voorstel snel te bespreken in het college.

http://www.gelderlander.nl/regio/ar...arnhem-tegen-overlast-jaarwisseling-1.4932251

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
:) Een voorspelling: De horeca-exploitanten zien het wel zitten en zamelen het duizelingwekkende bedrag van 1500 euro in. Hiervoor zal een geweldige show beloofd worden, die in de praktijk echter zwaar tegen zal vallen.

Vuurwerkevents

Registered User
:) Een voorspelling: De horeca-exploitanten zien het wel zitten en zamelen het duizelingwekkende bedrag van 1500 euro in. Hiervoor zal een geweldige show beloofd worden, die in de praktijk echter zwaar tegen zal vallen.

idd wij blijven wel thuis voor €1500, ik kan geen medewerkers vinden die voor normaal gage willen werken op oud en nieuw.

RedBaron

Registered User
Als het hetzelfde niveau is van de laatste "shows" die ik daar gezien heb.. ja blijf dan maar lekker thuis.. zo ie zo.. als je mensen wil verleiden om van huis te gaan die avond dan zal je toch echt met iets moet komen zoals bijvoorbeeld in Rotterdam of Amsterdam.. Dat kost een aardige duit centen.. dus ik vermoed dat het plan gedoemd is te falen.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Verleiden
"Ik geloof niet in een algeheel verbod van vuurwerk", stelt Tobias de Groot. "Je moet niet verbieden, je moet verleiden.

Toch is dit een opvallende uitspraak van iemand van Groen Links.
Niet van verbieden, maar een voor vuurwerk een positievere uitspraak.

1500 € voor een vuurwerk show, ik denk dat geen schieter voor zo'n bedrag gaat schieten.

sprinkhaan

Registered User
Maar een andere vraag.

Hoe denkt men "overlast" die men ervaart te voorkomen met een show om 0.00 ? (wat is de overlast btw.?)
Ik heb hier echt werkelijk geen idee bij .........

GMP82

Zilveren Member
Ik blijf het ook altijd opmerkelijk vinden, dat centrale shows in dit geval opeens niet het milieu vervuilen, resulteert in arme vogeltjes met vingers in de oren, huisdieren die van streek zijn en (andere) bezwaren van azijnzeikers....

gizmo75

Registered User
Tjongejonge wat weer een dramajournalistiek. De titel is opruiend en suggestief, alsof er al besloten is dat er een vuurwerkshow gaat komen. Het is alleen maar een suggestie van 2 raadsleden en een wethouder die om een reactie wordt gevraagd waarin hij aangeeft om het voorstel snel te bespreken. "De gemeente hoeft dit niet te betalen". Jaja, wie betaalt de kosten voor politie-inzet e.d.? Op de Rijnkade is met Oud & Nieuw normaal gesproken maar een klein plukje mensen. En dan heb ik het inderdaad nog niet eens over de kosten voor het vuurwerk en de beziger(s)...

Stiekem zeg ik: laat het vooral gebeuren en een miskleun worden zodat iedereen kan zien dat dit niet werkt. Zijn we ook meteen af van dat gezeik over de organisatie van centrale shows met Oud & Nieuw!!

GMP82

Zilveren Member
Stiekem zeg ik: laat het vooral gebeuren en een miskleun worden zodat iedereen kan zien dat dit niet werkt. Zijn we ook meteen af van dat gezeik over de organisatie van centrale shows met Oud & Nieuw!!

Je denkt toch zeker niet dat men dan publiekelijk gaat toegeven dat men gefaald heeft?

gizmo75

Registered User
Je denkt toch zeker niet dat men dan publiekelijk gaat toegeven dat men gefaald heeft?

Laat dat maar aan de media over!! Als het goed gaat dan zullen we die niet horen, als het misgaat juist wel!! Werkt dat eindelijk ook eens een keer in ons voordeel... :grin:

stefantvs

Administrator
Medewerker
Zelfs als het geen succes is weten ze het nog zo te draaien dat het lijkt dat het een onwijs geslaagde avond was.

Bovenaan