VuurwerkPrijzen nog meer omhoog? En dan ?

VuurwerkPrijzen nog meer omhoog? En dan ?

• Total voters
    296

masje

Registered User
hmmm vreemd dat de nieuwe importeur i .v.m. de crissis de prijzen heeft verlaagd zie de post van royal garden collection hoe kan deze importeur wel de prijzen verlagen en de andere importeurs niet.
Maar goed de andere importeurs zullen het dit jaar wel merken als deze importeur veel meer gaat verdienen.
Door slimmer zaken te doen
Als hoofdreden zegt Jeroen van ROYAL GARDEN dat de verscheping veel goedkoper is geworden .

maar goed we zullen zien....

firepower

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ze vrij vroeg hun prijzen al berekend hadden, vergeet niet dat de verschepingskosten in een half jaar tijd nog verder omlaag zijn gegaan

rodepo

Registered User
volgens mij kunne de prijzen zo hoog worden door ouderwets vraag en aanbod.
aangezien wij allemaal zo gek zijn om zoveel te betalen (vraag) zal de prijs blijven stijgen (aanbod). Smoesjes van inkoop,vervoer en regelgeving zijn volgens mij maar een kleine marge. Het is mijn inziens gewoon puur winst maken. er zijn mensen die een jaarinkomen halen uit 1 x per jaar vuurwerkverkopen (na afbetaling inversteringen) dat zegt voldoende
neem ik aan.
wat zou het mooi zijn alles 10tje goedkoper zou zijn zeg , ik blijf dromen

rodepo

Registered User
reactie op crisis en prijsverlaging

Het voordeel van crisis is dat concurentie een grotere rol gaat spelen waardoor prijzen omlaag kunnen gaan, omdat de vraag minder is en het aanbod groot

blaapaap

Registered User
Ik denk dat Rodepo wel een punt heeft.

Zo lang iedereen veel vuurwerk blijft kopen tegen nu al veel te hogen prijzen zullen ze het niet snel goedkoper maken. Duurder wel natuurlijk want ja, de mensen kopen het toch wel!

Quadriffis

Registered User
Het is gewoon belangrijk dat veel mensen informatie inwinnen alvorens ze vuurwerk bestellen of kopen, zo kunnen sites zoals FPM de consumenten helpen. Door meningen van de kenners kom je er achter wat een cake nou echt waard is. En door filmpjes en demo's kan men zelf ook veel beter oordelen wat men ervoor over heeft.

Het zou mooi zijn als de overprised artikelen gewoon een jaartje allemaal op de planken blijven staan, maar ik heb het gevoel dat de dealers zelf in een soort last hour sale, ook nog een behoorlijk aantal van deze cakes verkoopt met kortingen.

De vraag blijft dan relatief hoog in de korte periode van 3 dagen in het jaar maar door het vooraf bestellen en steeds meer importeurs en ook verkooppunten is het aanbod ook enorm. Ik zou zeggen voor elk wat wils en wat de gek ervoor geeft ;)

Overigens is het niet alleen vuurwerk wat als maar duurder wordt, denk maar is aan een drankje in een restaurant of kroeg, andere business maar ook daar gaan de prijzen jaarlijks met sprongen omhoog.

USRRobiwan

Registered User
Zal mij niks verbazen als ze gezellig drie dagen achter de toonbank staan en op 31 december nog de container vol staat. Ik geef dit jaar sowieso 1/20ste uit dan normaal. En misschien wel helemaal niets! En ik denk dat de normale consument niet eens zin heeft om iets te gaan uitgeven aan vuurwerk.

rodepo

Registered User
Wat zeg je nu misschien geen vuurwerk, dat gaat me echt te ver een beetje freak kan toch niet zonder zeker. Dan eet ik nog liever droog brood.

gelukkig zijn er een aantal produkten iets goekoper geworden, dat mag wel weer eens na 10 jaar verhogingen.

Kan iemand zich nog herinneren welk jaar het was dat alles bijna het dubbelle van de prijs werd ???

looneytunie

Registered User
Dat was volgens mij bij de aanschaf van de euro ;)

Wat eigenlijk zou moeten gebeuren is dat door de crisis inderdaad gewoon bijna geen duur vuurwerk wordt gekocht, dat ook de normale vuurwerker gewoon geen pot van 40 euro of meer koopt. Dan zul je zien dat er binnen 2 á 3 jaar geen winkel meer is die hoger dan 50 euro zit.

rodepo

Registered User
Ja dat zou wat zijn , maar ja ik kan echt niet zonder grote potten.
Maar als ik zo is rond kijk zijn er toch wel wat goede potten (rond 500 gr)tussen de 35 en 50 euro te krijgen.

USRRobiwan

Registered User
Wat zeg je nu misschien geen vuurwerk, dat gaat me echt te ver een beetje freak kan toch niet zonder zeker. Dan eet ik nog liever droog brood.

gelukkig zijn er een aantal produkten iets goekoper geworden, dat mag wel weer eens na 10 jaar verhogingen.

Kan iemand zich nog herinneren welk jaar het was dat alles bijna het dubbelle van de prijs werd ???

Ja crisis slaat er hard in hier. En moest toen kiezen tussen o&n of Valencia.

en inderdaad euro en natuurlijk invoering nieuwe grotere cakes rond 1998/2001.

Bovendien kunnen ze mij nooit meer wijsmaken dat prijzen zo hoog zijn door ... (tsunamis, gebrek aan grondstoffen, sprinklers, china dit en zo en nog meer excusen etc)

En dan eind januari de fietsenmaker op het plein tegen komen in zijn nieuwe X5. en letterlijk horen zeggen door zijn raampje "ja veel vuurwerk verkocht hé En nu kan ik hele jaar weer fietsen proberen te verkopen. hahaha"

Dan sta je met je bek vol tanden als vuurwerkfreak die al zijn geld uitgeeft in december.

looneytunie

Registered User
Ik moet toegeven, sinds ik een paar keer vuurwerk heb verkocht in de mooiste maand ik bijna met pijn in mijn hard naar deze decembermaand kijk. Ik ben dan maar een studentje en ik spaar heel het jaar voor mijn +-400 euro vuurwerk. Maar sinds ik weet dat prijzen vanaf china tot aan de schappen bij de fietsenwinkel echt 4 tot soms wel 10+ keer verdubbeld worden weet ik niet of ik wel wil mee helpen aan deze onzin. Ik heb eigenlijk zo iets van laat het allemaal maar zitten en ik haal voor 100 euro in belgie wat leuke matten en in duitsland wat leuke potjes.

Uiteindelijk gaat de vuurwerkindustrie het voor zichzelf verpesten. En dat is natuurlijk heel jammer. Maar sinds de prijzen de afgelopen jaren jaarlijks met xx%stijgt hoor ik om mij heen steeds minder mensen met vuurwerk. En de mensen die er gek op zijn met meer illegaal en minder legaal spul.

rodepo

Registered User
Jaha valencia
Ook super vet natuurlijk.

Ik heb gemerkt dat de importeurs momenteel toch een btje durven te gaan concureren.
ik hoop dat dit door blijft zetten. Nu ook maar hopen dat de winkeliers durven af te wijken van de advies prijs. Meestal leveren de importeurs alleen maar op voorwaarde dat de winkelier zich aan de advies prijs houd. wat valt onder ilegale prijsafspraken.
Maar ja kan je nooit hardmaken want staat nergens op papier en is dus niet aan te tonen:(

firepower

Registered User
beste medestokers

mss loop ik al op de zaken vooruit maar het is zo goed als zeker dat al het vuurwerk volgend jaar een CE keurmerk moet hebben, dus volgend jaar word het vuurwerk nog duurder want wij moeten die keuringen uiteindelijk betalen toch :(

The_Gabber

Registered User
sjonge heb messchien wel een gat in me hand, maar zo groot is die ook weer niet.. hou dit soort zaakjes niet echt bij maar dit slaat nergens op! als ze deze regeling er wel door krijgen dan is het plezier er wel vanaf! sommige 500 grammers zijn al best wel prijzig en willen ze er ook nog wat bij opgooien! heb heel lang geleden iets gelezen dat ze hier misschien over willen gaan op 1000 grammers maar wat moet dat dan wel niet gaan kosten?! maar als de regering denkt om zo aan hun geld te komen hebben ze het mooi mis. des te duurder het straks word des te minder men gaat kopen lijkt mij en de inkoop word ook duurder en minder denk ik..maar dat spreekt voorzich.
maar eerst horen zien en geloven!

GMP82

Zilveren Member
Ik vraag me af waar je dat gelezen hebt...
Zou supervet zijn maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.

bijvoorbeeld hier. Maar het is nog afwachten, pas in januari 2010 komt er awt meer duidelijkheid. Voor mij hoeft 1000gram niet zo nodig. Het is nu af en toe al onbetaalbaar en vind het geen bezwaar om 2x iets af te steken.

Anyway, ontopic over vuurwerkprijzen :)

tommy-gun

Registered User
Kijk wat witte tentenverhuur heeft gedaan. Zij zijn zelf importeur geworden met kwaliteitsvuurwerk. Als jij veel geld en tijd hebt moet je het vuurwerk zelf gaan importeren. Kun je de effecten, labels, gewicht, kwaliteit enz. zelf bepalen.
Creeer een distrubutienetwerk, betrek vuurwerksites bij de commercie en bied het vuurwerk tegen een reele prijs aan. Na 2 jaar verdient de inverstering zich dubbel en dwars terug.
Natuurlijk zullen er problemen zijn zoals bv. vergunningen en opslag maar deze zijn niet onoverkomenlijk.

tommy-gun

Bovenaan