VuurwerkPrijzen nog meer omhoog? En dan ?

VuurwerkPrijzen nog meer omhoog? En dan ?

• Total voters
    296

Sweet Laker

Registered User
Ook wil ik je wijzen op het feit dat wij Breeschoten “de Kruiterij” BV als enige afgelopen jaar onze prijzen NIET hebben verhoogd!!! Een verdubbeling van de prijzen zal NOOIT aan de orde zijn. In ieder geval niet bij ons!! Ook dit jaar zullen de prijzen naar verwachting niet verhoogd worden.

ha, dat zou d'r nog eens bij moeten komen als je de prijzen ziet van de cakes uit de Ferro Selectie. Ruim 100 euro voor een cake :weird: Dat is al absurd, dus dan is het ook niet zo gek dat de prijzen niet verhoogd worden. Dat zal de komende jaren ook niet logisch zijn, gezien het verschil met de normaal geprijsde cakes.

Laat staan een verdubbeling van de prijs haha even 250 euro voor een cake van 500 gram neerleggen.

Dus, het klinkt leuk, dat zij als enige de prijzen niet verhoogd hebben. Maar daar hebben ze ook geen reden voor ook aangezien de prijzen van sommige van de cakes al belachelijk hoog zijn. :notrust:

looneytunie

Registered User
Laten we anders even ophouden met je eigen label de lucht in prijzen..
Elke importeur en winkel wil een berg winst maken op vuurwerk. Het is tenslotte maar 3 dagen in het jaar en zo wil iedereen er uit halen wat er uit te halen valt.

Zo heeft elk merk wel een cake die overpriced of sized is maar dit betekent niet meteen dat de rest ook slecht of te duur is.
Kruiterij, breeschoten, gbv en ga maar door.

Ik vind het alleen jammer dat het uiteindelijk allemaal op de consument zijn bord is, en met al die (in mijn ogen ) absurde prijsverhogingen wegens (weer in mijn ogen) absurde omstandigheden vind ik dat ze allemaal hun eigen ruiten ingooien.

Bij mij in de winkel kwamen wel eens mensen en die kochten 1 artikel en dan zeiden ze dat als dat artikel nou eens 10 of 25% goedkoper zou wezen ze er wel 2 of 3 zouden kopen.
En als dit artikel 25% goedkoper zou zijn dan zou de winkel en de importeur er MEER winst opmaken...

Maargoed dat is mijn mening maar ik vind dat importeurs en winkels dan niet moeten zeuren als ze klandizie naar de buren zien gaan!

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Mijn mening:

prijzen omhoog door: Loonprijzen.
prijzen omlaag door: Verlagen exportbelasting China (Dec. 2008), lagere grondstofprijzen en lagere brandstofprijzen (transportkosten).

Over het algemeen zal het vuurwerk dusch goedkoper worden aangeboden bij de importeur.

Wat gaat er gebeuren:
Veel winkels en importeurs willen een (nog) hogere marge pakken, dus worden de prijzen rustig weer met 5 a 10% verhoogd.

Gelukkig gaan sommige importeurs en winkels hier niet in mee zoals: Kuiper in Koekange & Katan in Zutphen en zo zijn er nog wel een paar meer te noemen.

Wat moeten wij doen?
Prijsbewuster shoppen. dwz. Verder rijden, Belgie? en niet laten verleiden tot merken als Lesli etc die nooit in aanbiedingen te vinden zijn.
Dit is nauwelijks te doen, want ook ik wil de MC Thunder hebben b.v., maar ik probeer zoveel mogelijk bij goedkope winkels en van relatief goedkope importeurs te halen. (Wolff b.v.)

Ischa

Registered User
mmm laten we maar hopen dat deze belachelijke prijsverhigingen niet doorzetten ,bedoel vuurwerk is een van mijn grotere hobbies. een in het jaar .maar er gaan nu al bedragen de deur uit van 11 a 1200 euro.dus dan zou ik voor wat ik dit jaar had ongeveer 2000 euro kwijtzijn.mijn oplosing daarvoor zal dan kleinere cakes zijn .meer voor minder idee zeg maar.en toch naar de mogelijkheden over de grens gaan kijken.nu scheelt het dat het door een vuurwerkexporteur geroepen wordt die zelf al belachelijke prijzen hanteert. dus geloof ik er niet alles van.maar mag toch hopen dat de camuro king niet hoger dan 75 euro komt volgend jaar .maar we zullen zien

magnolia

Registered User
ik denk dat de hog prijzen toch voor een groot deel aan de nederlandse wet liggen .
want wij zijn voor zo ver ik weet het enige land met die rare kooi verpakingen .
en wat te denken aan waar die bunkers aan moeten voldoen .
de winkellier wil door die investeringen wel met winst kunnen draaien .
maar dat hoeft geen bepaalende vactor te wezen al je verder kijkt dan je neus lang is

samahuamalatu

Registered User
Vuurwerprijzen gaan al jaren omhoog in NL.

Zelfs al gaan de prijzen zoals vermeldt in de kop xtreem omhoog, dan nog is minder vuurwerk halen voor de echte freaks geen optie.

500-grams potten laat ik ook staan: te duur voor magere en vaak korte tijdsduur.
Voor dat geld loop ik met een boodschappenwagen vol vuurwerk de Aldi uit (DE). Ga ik liever zelf mijn ......grams projecten maken (doorlonten), is nog leuker ook (aangevult met die uit BE en NL).

Hogere prijzen in NL werken illegaal vw alleen maar in de hand.

Al met al moet je verstandig blijven omgaan met vw en goed nadenken wat je doet !

gr

Red Eagle

Registered User
Vuurwerprijzen gaan al jaren omhoog in NL.

Zelfs al gaan de prijzen zoals vermeldt in de kop xtreem omhoog, dan nog is minder vuurwerk halen voor de echte freaks geen optie.

500-grams potten laat ik ook staan: te duur voor magere en vaak korte tijdsduur.
Voor dat geld loop ik met een boodschappenwagen vol vuurwerk de Aldi uit (DE). Ga ik liever zelf mijn ......grams projecten maken (doorlonten), is nog leuker ook (aangevult met die uit BE en NL).

Hogere prijzen in NL werken illegaal vw alleen maar in de hand.

Al met al moet je verstandig blijven omgaan met vw en goed nadenken wat je doet !

gr

Ben het wel met je eens maar zoals ook al eerder is aangegeven (door Tony)
Bepaalt nog altijd de consument zelf of ie ermee de deur uit loopt of niet!
vindt je het een goed product en voldoet het aan jou verwachtingen en is de prijs ook nog eens gunstig naar jou idee dan koop je hem.Vind je hem te duur of te kort of niet mooi dan laat je hem toch lekker staan en kijk je naar een goed alternatief.En laat dan die verkoper zijn eigen ruiten maar ingooien ik denk dat de comsument uiteindelijk toch aan het kortste eind trekt en koopt wat hem goed lijkt.De verkoper kan zich niet elk jaar opnieuw in de vingers blijven snijden en zal dus met zijn prijzen omlaag moeten.

Laatst bewerkt:

Herdervriend

Registered User
Wat ik me eigenlijk afvraag.

Verleden jaar waren de Olympische spelen, dit jaar is de crisis.

Horen de prijzen niet wat na beneden te gaan alleen al om die 2 dingen. Aangezien de OS weg zijn en de crisis juist consumenten nog onzekerder maakt?

masje

Registered User
Klopt , volgens mij zijn de meeste prijzen stabiel gebleven of zelfs iets verlaagd. Denk persoonlijk dat we volgend jaar wel een stijging kunnen verwachten (CE keuring)

jetztgehtslos

Registered
Wat ik tot nu toe gezien heb, is dat bij Marijn de prijzen wel zijn gestegen.
Zware Jongens, Groentje die zijn qua adviesprijs zeker duurder geworden.

Daarnaast heb ik het idee dat nieuwe producten wel hoger op de markt gezet worden dan je aanvankelijk zou verwachten.

Even afwachten hoe het verder gaat, maar ik heb niet de indruk dat de prijzen omlaag zullen gaan.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Die prijsstijgingen en verlagingen zijn denk ik deels een gevolg van goede / slechte verkoop van het desbetreffende artikel.
Als een ertikel goed verkoopt ontstaat er een schaarste en kunnen de prijzen rustig verhoogd worden.
Verkoopt een artikel slechter dan moeten de prijzen naar beneden worden aangepast.
Dit heeft echt niets te maken met kosten, maar alleen met
Prijselasticiteit

Ik ben blij dat er importeurs als b.v. Bon zijn die gewoon een meer eerlijke marge pakken.
Minder winkels zullen belangstelling hebben door juist die lagere marge, maar de winkels die wel voor een importeur a la Bon kiezen, die kunnen zichzelf in de spiegel blijven aankijken en verdienen respect van ons: de consument.
Voor winkels is er wel degelijk een keus te maken, en zo kunnen wij de (geld)wolven (de gemiddelde fietsenmaker) van de ware liefhebbers onderscheiden.

Ik zou zeggen: kies bewust als het gaat om vuurwerk kopen. Als consument heb je wel degelijk buying power.
Als je bij je lokale fietsendealer voor 500 euri+ Lesli wilt bestellen, en hij wil niet onderhandelen over korting, dan stap je gewoon naar buiten en probeer je zaken te doen bij een ander.

Winkeliers die daaraan niet willen beginnen, maken eenzijdig gebruik van het vrije-markt principe of hebben teveel klandizie waardoor ze het niets kan schelen.

Wat ik tot nu toe gezien heb, is dat bij Marijn de prijzen wel zijn gestegen.
Zware Jongens, Groentje die zijn qua adviesprijs zeker duurder geworden.

Daarnaast heb ik het idee dat nieuwe producten wel hoger op de markt gezet worden dan je aanvankelijk zou verwachten.

Even afwachten hoe het verder gaat, maar ik heb niet de indruk dat de prijzen omlaag zullen gaan.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Verget even niet dat Bonfireworks zelf importeert en er dus 1 instantie tussenuit is. Zijn marge is echt niet veel of minder dan die van de winkels maar omdat er 1 persoon tussenuit is scheelt dat gewoon in de uiteindelijke advies verkoopprijs.

firepower

Registered User
hmmm vreemd dat de nieuwe importeur i .v.m. de crissis de prijzen heeft verlaagd zie de post van royal garden collection hoe kan deze importeur wel de prijzen verlagen en de andere importeurs niet.
Maar goed de andere importeurs zullen het dit jaar wel merken als deze importeur veel meer gaat verdienen.
Door slimmer zaken te doen
Als hoofdreden zegt Jeroen van ROYAL GARDEN dat de verscheping veel goedkoper is geworden .

maar goed we zullen zien....

firepower

firepower

Registered User
En mensen WECO is dit jaar in nederland en moet zich ook bewijzen.

DUS mijn hoop gaat uit naar de producten van weco!!!!!

firepower...

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Tony,

Ik snap het niet helemaal. Wie is er bij Bon tussenuit dan? Zij zijn toch ook gewoon een importeur die levert aan meerdere winkels, of heb ik iets over het hoofd gezien?

groeten, Jos

Verget even niet dat Bonfireworks zelf importeert en er dus 1 instantie tussenuit is. Zijn marge is echt niet veel of minder dan die van de winkels maar omdat er 1 persoon tussenuit is scheelt dat gewoon in de uiteindelijke advies verkoopprijs.

Tony

Administrator
Medewerker
klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik was effe in de war met pronk vuurwerk.
Bonfireworks heeft inderdaad mooie prijzen. Ik ben dan ook reuze benieuwd naar hun producten voor dit jaar.

Tony

Administrator
Medewerker
hmmm vreemd dat de nieuwe importeur i .v.m. de crissis de prijzen heeft verlaagd zie de post van royal garden collection hoe kan deze importeur wel de prijzen verlagen en de andere importeurs niet.
Maar goed de andere importeurs zullen het dit jaar wel merken als deze importeur veel meer gaat verdienen.
Als hoofdreden zegt Jeroen van ROYAL GARDEN dat de verscheping veel goedkoper is geworden .

firepower

Het kan ook zo zijn dat Royal Fireworks te duur op de markt kwam. Het is immers hun eerste jaar. En dat ze daarna besloten hebben dat het toch wat minder moest.

Zena vuurwerk en Marijn hebben ook prijsverlagingen en die hebben wij doorgevoerd in de PD dus ook in de threads op het forum.

GMP82

Zilveren Member

firepower

Ik vond de prijzen waar ze eerst mee kwamen veel te hoog en nu vind ik er nog steeds erg hoge prijzen tussen zitten. Voor hetzelfde geld is dit gewoon een staaltje marketing. Wie zal het zeggen.

blaapaap

Registered User
Ik koop gewoon vuurwerk in de winkel, het is gewoon veel te duur voor de (ruk) kwaliteit die je krijgt...

Dit jaar gewoon wat extra carbiet :)

Bovenaan