Beste vuurwerkliefhebbers,
Graag een mening over de prijzen van het consumenten vuurwerk van het afgelopen jaar!
Te hoog natuurlijk, al moet ik zeggen dat er bepaalde merken zijn die euro's (al dan niet tienatallen euro's) goedkoper zijn. Prijzen van bijvoorbeeld 70-150 euro voor een 500grams cake vind ik te gek voor woorden. Van Lesli en Breeschoten is nogal aardig wat vuurwerk in die prijsklasse te vinden en dat is gewoon ziek. Soms vind ik dat gewoon zielig voor de consumenten die hiermee voor de gek worden gehouden; ''hoe groter de cake, hoe mooier''. En dat ze dan om 24:00 uur dat ding aansteken terwijl de buurman met een kleine 500grammer naar buiten komt waar hij 4 tientjes voor heeft neergelegd en 10x mooier is...
Welke veranderingen zouden jullie zien qua prijzen en verwachtingen van het consumenten vuurwerk de effecten.
Kwa prijzen doe ik liever geen uitspraken, ik hoop alleen niet dat ze hoger worden dan dat ze al zijn.
Wat betreft de effecten zie ik graag Peony's met spinning tail. Afin, denk dat de meeste het effect dat ik bedoel wel kenne; zilveren spiral en dan ontploft in een gekleurde peony. En liefste natuurlijk in 500grams versie voor een prijsje van maximaal 50 euro.
Is het enorm van belang dat er flashkruit wordt gebruikt voor de break?
Hoeft voor mij niet.
Hoe mag een collectie er uit zien,is het van belang dat er een mooie label omheen zit of een chinese label zoals die vanaf de fabriek komt?
Duidelijke effectomschrijving is gewenst, met een mooie tekst erop van de naam van de pot. Verder is een ovale kleur goed genoeg voor mij hoor.
Als we de effecten bekijken van het duitse vuurwerk(weco,nico,keller)zijn dit effecten waar jullie op zitten te wachten? er wordt namelijk toch veel duits vuurwerk gekocht in Duitsland.
Nee, ik denk dat dit alleen is vanwege die ontiechelijk lage prijzen die ze in Duitsland vragen bij de Aldi en Lidl.
Graag jullie mening hierover,en voorstellen die wij kunnen meenemen in onze beslissingen voor de verkoop van het vuurwerk voor aankomend jaar.
Met vriendelijke groeten
Ronny Vos
Katan Vuurwerk