even ter info:
Wij accepteren discussies, threads en info vertrekking alleen van producten die in de CE voor de consument bedoeld zijn.
Daar vallen knallers tot maximaal 2 gram flash ook onder maar bijvoorbeeld ook de 6grams buskruit knallers uit Duitsland.
Dat is door Europa goedgekeurd en daar zullen wij op dit forum altijd over kunnen praten.
CAT.4 in de CE is dus niet toegestaan. Dat zijn alle knallers met meer dan 2 gram maar ook cakes met meer dan 1 kilo kruit en meer dan 2gram flash in de burst.
Dit was mij bekend
en daar ging het mij ook niet om. en vindt het goed dat de discussies er zijn.
Wat ik alleen met illegaal wilde aangeven is dat volgen de huidig RACT er vanuit België en Duitsland vuurwerk komt dat hier niet is toegestaan dus bij Nederlandse wet illegaal. zoals bij een eerdere opmerking van pyro hond aangaf illegaal vuurwerk te censureren.
Dus dit was om even een punt duidelijk te maken.
Want zoals wellicht in de andere draadjes te zien is ben ik een voorstander om het vuurwerk te harmoniseren.
Ik sta er volledig achter dat FPM zijn identiteit gekozen heeft en de CAT4 weert in het forum.
Al moeten andere Forums zelf hun identiteit zoeken, en ik een voorstander ben van het goed opzoeken van het toelaatbare.
Zodra iets neigt naar het promoten van zwaar illegaal vuurwerk mag het wat mij betreft van internet af.
Alleen moet er gewaarborgd worden naar mij idee, dat informatie beschikbaar blijft ter kennis verrijking.
wel om terug te komen op het begin van het off topic gedeelte, moet ook bijv. VWC zijn verantwoordelijkheid nemen om te zorgen dat het gebruik van dergelijk illegaal vuurwerk afgeraden en ontmoedigd wordt.
Doen zij dat niet kunnen ze nooit op een constructieve manier meedoen om een verbod tegen te houden.
Want voorstanders van een verbod zullen maar al te graag de integriteit van bijv. VWC ter discussie stellen als daar een topic is over hoe "goed "de cobra wel niet knalt.
Resumé:
Informatie over vuurwerk ( Cat 4 ) vindt ik een must.
Maar puur ter informatie niet meer en niet minder.
Hiermee eindig ik. want deze draad was betreft ongelukken en niet over de wel of niet beschikbaarheid van topics.
mvg