Vuurwerkkunst (verzoek)

-Theshadow-

Registered User
Om maar even in dezelfde catagorie te blijven als het topic wat kortgeleden gestart is, een aantal jaren terug zag ik op tv iets van een aziatische kunstenaar die zijn beelden uit brokken zacht klei met vuurwerk/kruit (ik weet zeker dat het geen explosieven waren) maakte, door een kleine lading te laten ontploffen in de klei, kwamen er echt supergave vormen in, eenmaal gebakken/geschilderd etc. deed zo een beeld niet onder voor echte design kunst.

Nu mijn vraag, wie is er bekend met dit verhaal, en kan mij een site/boek/video link etc. geven...Ik heb google al gezocht op alle trefwoorden die zo een beetje in mij opkwamen en relevant waren met het onderwerp (art+fireworks/art+explosive/clay+fireworks) etc. etc.

Ik hoor het wel.

Mocht dit bericht storend zijn voor de moderators, dan mogen jullie m gewoon verwijderen. Just asking you guys a favour ;)

:w

HocusPocus.Pyro

Registered User
Dit *lijkt* het werk te zijn van "Cai Guo-Qiang". Als je dat intypt in Google, en daar doorheen bladerd dan zie je vanzelf wel wat deze man maakte. Het *zou* ook "Pierre-Alain Hubert" kunnen zijn, al maakt hij volgens mij niet dat soort werk, en als je dat intypt in Google met de term fireworks, dat zie je veel van zijn werk.

-Theshadow-

Registered User
bedankt, ik zal even zoeken.

Ben net ook nog wat tegengekomen na lang zoeken, ene steve tobin werkt met deze vorm van kunst.

klikkerdeklik

Er gebeurd ook zoiets met staal, de gekste vormen worden ermee gemaakt, al wordt dit wel gedaan met explosieven, toch, het blijft mooi. (mijn mening).

230.jpg

238.jpg

p2_frontis.jpg

Prachtig als je het mij vraagt ;)

*edit* Wat ik zocht blijkt wel van Cai Guo-Qiang te zijn, ook die afdrukken van lichamen gemaakt door buskruit te verbranden op papier etc. Ik weet al wat voor kunst er in mijn huis komt :) Hij doet ook van alles met vuurwerkshows, met een artistiek snufje talent: klikkerdeklik (wat een beeld/geluidje)
check:
2005_lifebeneath_03.jpg
'Life beneath the shadow'
Bedankt

Laatst bewerkt:
Bovenaan