Vuurwerkcollectie + verslagje - fireworks2dead 2014/2015

fireworks2dead

Registered User
Beste Freaks!

Ten eerste hoop ik dat iedereen van jullie net zo´n leuke dag heeft beleefd aan het ophalen aan vuurwerk als mij. Voor mij was het namelijk een super dagje! Samen met twee andere vrienden heb ik vandaag vuurwerk gehaald. De vuurwerk dag begon voor mij om 13:00u, we kwamen met z’n alle bij elkaar bij mij thuis. We hebben nog even gekletst, vuurwerkwebsites en filmpjes bekeken, besloten welke winkels we af zouden rijden, enz. Om 14:15u zijn we in de auto gestapt, met een toen nog lege achterbak. De eerste bestemming was Zena Vuurwerk Nijmegen, hier beter bekend als Vuurwerk Lindenholt. Dit was de enige winkel waar ik en één van mijn vrienden een bestelling hadden geplaatst, dus logisch dat je die als eerste gaat ophalen.

We kwamen binnen, het was nog vrij rustig maar wel al gezellig (alle winkels die wij vandaag bezochten waren vrij rustig). We hebben eerst nog even staan kijken naar de verscheiden dummy’s, en toen maar onze bestelling formulieren ingeleverd. Mijn bestelling stond al klaar, die van mijn vriend nog niet (hij was eigenlijk ook wat te vroeg), beide bestellingen naar de auto gesjouwd met z’n drieën. In de kofferbak alles uitgestald, bekeken en gecontroleerd. Alleen bij mijn bestelling klopte iets niet, ik had een ratelbandje 500 schots erbij zitten (niet besteld) en ik miste de Burn It Super 500 cake. Ik met het ratelbandje teleurgesteld en bang dat de Super 500 niet geleverd was terug naar binnen om verhaal te halen, uiteindelijk bleek dat iemand van de medewerkers dacht dat de Super 500 een 500 schots matje was ;P Gelukkig toch nog de Super 500 weten te bemachtigen, ik wilde het matje nog teruggeven zo goed als ik ben, maar die mocht ik houden vanwege het ongemak, wat een service! Uiteindelijk tevreden daar vertrokken, zonder verder nog de portemonnee open te trekken. Het matje hebben we vanavond weggeschoten, om toch alvast wat kruit te proeven xD

Om 15:00u weer in de auto op weg naar een Rubro dealer (Eekhoff Vuurwerk Nijmegen), een vriend van mij heeft daar nog een tweetal Heavy Legends 16’s en een drietal Secrete Salvo’s kunnen bemachtigen. Ik was verder voornamelijk geïnteresseerd in de Masterline lijn, zeker ook aangezien in de Heavy Legends lijn al vaak heb gehad afgelopen twee jaar, wilde ik nu wel wat anders. Maar helaas was de Rave On op een dummy na al uitverkocht (wel een groot ding btw). Na deze teleurstelling doorgereden naar Vuurwerk Bull in Beuningen, een Rubro en Broekhoff dealer. Hier in eerste instantie naartoe gereden voor assortiment single shotjes, hiervan ook wat weten te bemachtigen. Ik hoopte na de teleurstelling bij Eekhoff hier nog de Ghost Kings te pakken te krijgen, maar ook hier niet meer te koop, helaas. Hier hebben we met z´n drieën nog wat geld bij elkaar gelegd om nog wat vuurwerk te kopen, uiteindelijk aangeschaft zijn een 50.000 klapper, de Rave On (hier wel verkrijgbaar), Falcon, 2x Wave Willow en een Maxer pijlenpakketje. Nadat we een praatje hadden gemaakt met wat medewerkers (die hadden het niet zo druk) zijn we weer op pad gegaan.

We arriveerde bij de laatste bestemming van de dag om 16:30u, deze bestemming was Erica Vuurwerk in Nijmegen, een winkel die in een verscheidenheid aan vuurwerk handelt (voornamelijk de wat minder grote merken + Wolff). Hier nog wat klein grut aangeschaft als kanonslagen, babypijltjes (hier nog wel gewoon volop verkrijgbaar), enz. Zij verkochten voorheen ook altijd de Salute Cake 1, nog naar gevraagd of er nog wat van beschikbaar was (zeker aangezien ze bij hun als OP=OP aanbieding nog in de folder stonden). Maar allemaal uitverkocht al, helaas. Maar die teleurstelling verdween nadat we het laatste vuurwerk in de achterbak legde en het eindresultaat van onze "vuurwerkhamsterpraktijken" (leuk woord voor Scrabble xD ) aanschouwde. De achterbak lag goed vol, plus nog een forse doos op de achterbank. Snel naar huis gereden, auto op de oprit van mijn vriend z’n huis gezet en hun vuurwerk daar uitgeladen, dat maakte de auto al een stuk lichter. Daarna een straat verder gereden naar mijn huis, daar al mijn vuurwerk uitgeladen, uitgepakt, uitgestald en verder bekeken. Zo was ik 17:30u weer thuis, met een grote smile op mijn face ;)

Qua vuurwerk ben ik dit jaar "getrouwd met" Zena ;) Heb voornamelijk hun producten mee naar huis genomen, niet zoveel vuurwerk als afgelopen jaar ivm wat dure aankopen van afgelopen jaar (tablet, smartphone, nieuwe PC en een nieuw bed, enz.), maar toch dik tevreden zo.

Hieronder wat foto's van een volle achterbak en alleen mijn gedeelte van het opgehaalde vuurwerk. Helaas wat verzuimd foto's te maken van de winkels en etalages, misschien volgend jaar ;)

Ik hoop dat jullie dit een leuk verslag vonden, wij gaan ons wel vermaken denk ik ;)

Groet, fireworks2dead

PS, ik had nog ff een vraagje... hoe kan ik mijn onderschrift aanpassen? Ben daar al een tijdje naar opzoek, is me ook ooit gelukt maar ben ff kwijt hoe dat moest xD Alvast bedankt aan degene met het juiste antwoord!

16kxlap.jpg

2vw721u.jpg

Laatst bewerkt:

AWG

Registered User
kofferbakkie vol vuurwerk, het blijft toch ook een prachtgezicht.:happy:

jij gaat je zekerwel vermaken.:hehe!:

Bovenaan