vuurwerkcampagne

GMP82

Zilveren Member
Was net op het 20u journaal. Schijnt een nieuwe vuurwerkcampagne te zijn:

www.laaf.info

kan alleen niet terug vinden wie/wat precies de initiatiefnemer is.

De filmpjes zijn enigszins komisch, maar naar mijn mening bovenal gewaagd.

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Het is inderdaad heel erg gewaagd. Ik vind het iets te ver gaan eerlijk gezegt, ik vind het goed dat ze voorlichting geven, maar dat moet wel redelijk zijn. Ik ben benieuwd hoe hier op gereageerd gaat worden.

Hieronder nog een stukje tekst over het Laaf;
Tjek wat de strijders van L.A.A.F. (Liberation Army Against Freedom) te melden hebben: Ook siervuurwerk altijd van je afsteken. Geniaal in elkaar gezette siervuurwerk waarschuwingscampagne, met de broer van Chriet Titulaer in de hoofdrol. De campagne is gemaakt door het Amsterdamse buro Selmore, waarvan de site zelf ook een bezoekje waard is.

KruitFreak

Registered User
Hahaaa, ik vind ze fantastisch !! Erg komisch en de boodschap die de filmpjes moet overbrengen lijkt mij duidelijk en daar gaat het uiteindelijk om.
Ik kan niet wachten op het 4e filmpje.

Ik vind ze niet te ver gaan hoor, gewoon weer eens lekker wat anders.

Leon2008

Registered User
Zag het net ook al voorbij komen ja.
Ik vind het erg leuk en van mij mogen deze reclames gewoon gebruikt worden:smile1:.
Zie ook niet het probleem waarom het niet zou mogen, alle moslims uit Nederland keuren toch het handelen van de terroristen af?
Dus als ze die zo in een reclame belachelijk maken denk ik dat de "gemiddelde moslim" hier ook wel om kan lachen toch ?

KoenL

Registered User
Je zou dit als moslim ook als discriminatie kunnen zien, ze maken toch de "moslimterroristen" belachelijk om het maar gek te zeggen. De meningen zullen hier waarschijnlijk erg over verschillen, maar echt goed vind ik het niet.

Leon2008

Registered User
Je zou dit als moslim ook als discriminatie kunnen zien, ze maken toch de "moslimterroristen" belachelijk om het maar gek te zeggen. De meningen zullen hier waarschijnlijk erg over verschillen, maar echt goed vind ik het niet.

Sorry hoor jongens, stel je voor dat we de moslim TERRORISTEN discrimineren dat zou toch wel iets zijn zeg.
Kijk dat hun nog een gebouwtje opblazen is tot daar aan toe maar als wij hun gaan discrimineren dan is het te gek.
We moeten maar eens met z'n allen kappen met die moslimfobie, heb absoluut niets maar dan ook echt niets tegen moslims laat dat duidelijk zijn maar we behandelen ze hier in Nederland onderhand als een stel kleine kinderen, een echte minderheid en dat is juist niet wat we moeten doen om ze te laten integreren en anticiperen in onze samenleving.
Nu dit weer, een filmpje gewoon voor de grap.
Als mensen hier niet de grap van in kunnen zien moeten zij echt bij zichzelf te rade gaan en niet bij de makers van deze spotjes, als wij autochtone Nederlanders hier al op deze manier op reageren praten wij de reactie richting de moslim mederlanders aan ja.:sick:

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Sorry hoor jongens, stel je voor dat we de moslim TERRORISTEN discrimineren dat zou toch wel iets zijn zeg.
Kijk dat hun nog een gebouwtje opblazen is tot daar aan toe maar als wij hun gaan discrimineren dan is het te gek.
We moeten maar eens met z'n allen kappen met die moslimfobie, heb absoluut niets maar dan ook echt niets tegen moslims laat dat duidelijk zijn maar we behandelen ze hier in Nederland onderhand als een stel kleine kinderen, een echte minderheid en dat is juist niet wat we moeten doen om ze te laten integreren en emanciperen in onze samenleving.
Nu dit weer, een filmpje gewoon voor de grap.
Als mensen hier niet de grap van in kunnen zien moeten zij echt bij zichzelf te rade gaan en niet bij de makers van deze spotjes, als wij autochtone Nederlanders hier al op deze manier op reageren praten wij de reactie richting de moslim mederlanders aan ja.:sick:

Ik bedoelde niet dat we de terrostisen discrimineren, maar de juist de moslims. Het komt vooral op mij over dat de moslims niet echt weten waar ze mee bezig zijn, zo komt het filmpje op mij over, en dat vind ik niet goed. Ik vind dat ze zich veel meer moeten richten op het gevaar van vuurwerk als je het niet goed gebruikt in plaats van de achtergrond. Kijk naar "Goeiemoggel", "Transploft", etc. dat komt bij de mensen aan en blijft ook bij de mensen hangen. Terroristen zie je immers in het journaal al genoeg, (bijwijze van spreke).

GMP82

Zilveren Member
integreren en emanciperen in onze samenleving.

Je zal anticiperen bedoelen.

Maar zonder hier een politiek topic van te maken, ik ben het met je eens dat deze spotjes ZOUDEN moeten kunnen. De realiteit leert echter dat een flinke groep een gebrekkig gevoel voor humor heeft...

Wat betreft de adviezen die worden gegeven in de filmpjes, ben ik het niet 100% eens. Wanneer gaan ze eens afstappen van de alsnog gevaarlijke verzwaarde fles? (ze geven nota bene in het filmpje al min of meer aan dat dit niet veilig genoeg is)

KruitFreak

Registered User
Wat ik nou niet begrijp is dat het hier gaat over veilig omgaan met vuurwerk en vervolgens ontstaat er een hele discussie over moslims en terroristen. Waar gaat dit heen zeg. Zo gaat dit nu ook altijd al in de media en daardoor begint de ellende pas.

Mogen we geen humor meer hebben in de wereld?? Het is gewoon een leuke en nuttige campagne!

Leon2008

Registered User
Je zal anticiperen bedoelen.

Maar zonder hier een politiek topic van te maken, ik ben het met je eens dat deze spotjes ZOUDEN moeten kunnen. De realiteit leert echter dat een flinke groep een gebrekkig gevoel voor humor heeft...

Wat betreft de adviezen die worden gegeven in de filmpjes, ben ik het niet 100% eens. Wanneer gaan ze eens afstappen van de alsnog gevaarlijke verzwaarde fles? (ze geven nota bene in het filmpje al min of meer aan dat dit niet veilig genoeg is)

Dat bedoelde ik ja...

Zouden moeten kunnen ja, ik vind het gewoon vreemd dat Nederland als land (zowel regering als de doorsnee Nederlander) zichzelf door de kleine groep mensen zonder humor telkens dwingt op een zieke-, bijna dwangmatige manier het maar niet gepast te vinden, omdat dat in de lijn der verwachtingen ligt.
Dit soort dingen moeten gewoon kunnen.

Natuurlijk gaan deze filmpjes niet op T.V. komen, het hoofddoel is zoals je zelf aangeeft slecht weergegeven, echter is dit wel om te lachen.

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Ik snap niet waarom er zo fel gereageerd moet worden. Dan komt er weer eens een discussie op gang, en dan wordt er zo op elkaar gereageerd.

Zoals ik al eerder zei zullen de meningen hier erg verschillend over zijn. Ik moest er ook om lachen, natuurlijk. Maar als je verder kijkt dan alleen het filmpje, en dan meer naar de informatie gaat kijken, dan zie je toch een aantal dingen die ze anders hadden kunnen/moeten doen;
- Ze gooien (wel een klein beetje, maar toch) zand in de "fles" en toch valt deze om
- Een stuk vuurwerk in de hand aansteken. Oké het is dan "maar een romeinse kaars", maar hij wordt niet omhoog gericht én hij wordt uiteindelijk op mensen gericht.
- Een mat om je lichaam heen rollen, dat is naar mijn idee meer een tip.
- Vuurwerk met een gestrekte arm aansteken, ze staan er met zijn drieen met hun neus tegenaan.

Ze laten aan de ene kant goed zien wat de gevaren zijn als je gevaarlijk omgaat met vuurwerk, máár dat maken ze niet echt goed duidelijk. Wij zullen de fouten die ze maken, waarschijnlijk meteen door hebben. Maar, er zit ook veel humor in en gaat dat wel samen, want het is wel een heels serieus onderwerp.

Laatst bewerkt:

Leon2008

Registered User
Ik snap niet waarom er zo fel gereageerd moet worden. Dan komt er weer eens een discussie op gang, en dan wordt er zo op elkaar gereageerd.

Dat is toch juist de bedoeling van een discussie ?
Hoe feller er word gereageerd (wel met zinvolle argumenten) hoe beter de discussie word naar mijn idee.

Maar goed we houden er dan wel over op...

AWG

Registered User
ik heb me werkelijk waar kapot gelachen.

klerejantje zeg:cry::laugh:

jallah JALLAH.!!!!!!!!!!!!!.

moest vorig jaar nog zo lachen om die bewerkte foto,s met terroristen die allemaal zwaar vuurwerk zouden hebben enzo. zelfmoordterroristen met lawinepijlen je kent het wel..:nuts::laugh:

hilarisch!!!!!!!!!!!!!:toung:

Mar3sjak

Registered User
Nog nooit zo'n stomme reeks filmpjes gezien.

Meer een a'dams media-geil projectje. Snel proberen te scoren en de puinzooi weer aan anderen overlaten. De beeldvorming zal meer kwaad doen dan goed.

Vuurwerk heeft al last van het feit dat mensen nu al meer aan opblazen denken dan aan hoe mooi en leuk vuurwerk kan zijn. Dus wie haalt het dan in zijn duffe kop om dit alles nog eens lekker te gaan benadrukken door het gebruik van granaten en terroristen in een campagne ??

Nu maar hopen dat de Efteling ze even, als volwassenen onder elkaar, duidelijk zal gaan maken dat ze eerst eens moeten beginnen met te leren een orginele naam te verzinnen. Want zelfs dat was waarschijnlijk al te moeilijk.

En voor al diegene die er nu nog om kunnen lachen... wacht maar tot er b.v. word besloten (en dit weer door mensen die er de ballen verstand van hebben) om al het kleine vuurwerk te gaan verbieden. Of misschien nog erger..... En door dit soort campagnes zullen héél véél mensen hier mee gaan instemmen.

Ik wil gewoon "Je bent een runt als je met vuurwerk stunt" terug.

Laatst bewerkt:

nismo

Registered User
Ik weet niet waar jij je zo druk over maakt en de dingen die je schrijft?????
Zal wel te maken hebben met waar je zelf vandaan komt zo te zien aan je naam. Maar dat ten zijden, het feit dat er zo op een filmpje word gereageerd is al een teken dat het filmpje aanslaat, als er niet over gesproken word of gezeurd heb je ook niets aan een filmpje. Het is zelfs zo dat als ze geert wilders er nou bij hadden gezet en dat die een vuurpijl zou richten op die mannen het nog beter zou zijn voor de naam's bekendheid. Mensen moeten een filmpje herinneren dat is de bedoeling nou juist van zoon filmpje.
En als vuurwerk ooit verboden word, dan hebben we dat aan ons zelf te danken. :mad:

3307

Registered User
Ik heb hier als 'half-Marokkaan' toch wel smakelijk om kunnen lachen. Snap het probleem dus niet zo dat het misschien wel eens beledigend zou kunnen zijn.

Als het doel is om mensen zo veilig mogelijk vuurwerk af te laten steken, dan zijn ze nog lang niet geslaagd. Maar ik ben allang blij dat ze überhaupt eens voorlichting filmpjes maken in plaats van horror filmpjes met afgeblazen vingers en armen met als enige doel angst te zaaien, zoals voorgaande jaren.
Ik kijk namelijk toch liever naar een paar gekke woestijn bewoners dan naar een triest geval zonder arm.

Mar3sjak

Registered User
:huh: Wat is er met mijn naam?

En als vuurwerk ooit verboden word, dan hebben we dat aan ons zelf te danken.

We en ons ?

Als vuurwerk ooit verboden word, dan hebben we dat aan aan een stel dombo's te danken. De zelfde dombo's waarvoor überhaupt die campagnes worden gemaakt.

Voor deze groep mensen hebben we ook al de verkeersdrempels in woonwijken, alcoholcontroles, metaaldectors in de horeca, kastjes controles op scholen, een heel leger aan hulpinstanties en 'n Geert Wilders die zegt dat het die anderen zijn die zo dom en gevaarlijk zijn.

Je bent een runt als je een ander geen vuurwerk gunt.

Bovenaan