Vuurwerk verkoop en afsteek tijden aangepast

Richardus

Registered User
Wacht maar rustig langer: 27e gaan ze erover praten, nog niet stemmen, dat pas later. Als dat is gebeurd moet het voorstel nog door de 1e Kamer. Gaat nog wel eventjes overheen. Leuk voor importeurs/winkeliers, die sowieso al het ergst de dupe zijn van al dit gedoe. Wij stokers mogen nog blij zijn dat we in het donker nog bezig mogen.

Moontan

Moderator
Medewerker
Wacht maar rustig langer: 27e gaan ze erover praten, nog niet stemmen, dat pas later. Als dat is gebeurd moet het voorstel nog door de 1e Kamer. Gaat nog wel eventjes overheen. Leuk voor importeurs/winkeliers, die sowieso al het ergst de dupe zijn van al dit gedoe. Wij stokers mogen nog blij zijn dat we in het donker nog bezig mogen.

Ik ben het niet niet altijd met je eens, maar dit keer volledig.
En om op je laatste zin in te gaan: Dat gevoel heb ik nu ook steeds. Dit jaar maar extra genieten, want het kon wel eens de laatste keer zijn. Er zijn een aantal lieden die er hun levenswerk van gemaakt hebben om kostte wat het kost het verbod er door te krijgen. En ze zijn aardig op weg. Ze hebben nu gedeeltelijk hun zin gekregen.

AWG

Registered User

volledig met jou en moontan eens.
we are screwed big time

Scav

Registered User
Ik, niet uit ideële overwegingen, maar simpelweg omdat ik moet werken

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

AWG

Registered User
wie van jullie zal zich ook daadwerkelijk aan de nieuwe tijden gaan houden?

ik steek cat1 af met tussendoor nog wat dingetjes die niet echt cat 1 zijn(de wat zwaardere fonteintjes,kaarsen en flitsers enzo)

ik steek liever vuurwerk af op mijn gemak lekker rustig genieten zonder spanning van: zouden ze er net aankomen....
als het echt verboden wordt dus echt alles niet meer mag dan laat ik oud en nieuw voor wat die is, en kruip ik denk ik achter een computerspelletje ofzo.

gizmo75

Registered User
wie van jullie zal zich ook daadwerkelijk aan de nieuwe tijden gaan houden?

Tja hier net zo, ook aan het werk. Wel deden wij altijd een 10.00u projectje. Lachen man: alles stilleggen, met klanten en al het personeel naar buiten en ff een paar cakes wegjassen. Heerlijk!! Als de huidige plannen worden doorgezet zullen we dat moeten gaan missen... :crying:

stef

Member
Ik zou bijna willen vragen/zeggen op te houden met speculeren. Dat doet de media al veel te veel! Een tegenoffensief wordt hard genoeg aan gewerkt en kost helaas veel tijd. Uiteindelijk moeten we gewoon WACHTEN tot na de 27e. Als zaken van belang zijn binnen het aanvechten van onze hobby met een forum, zullen deze kreten ook gelezen worden. Daarom wees wijs. Spreken is zilver. Zwijgen is goud!
Groet. Stef

Verstuurd van mijn GT-S5830i met Tapatalk

Laatst bewerkt:

fresh

Registered User
Inmiddels is de 27e al ruim voorbij en is het mij nog onduidelijk of het voorstel is aangenomen... het kan natuurlijk zijn dat ik onder een steen heb geleefd de afgelopen maanden..

gizmo75

Registered User
Inmiddels is de 27e al ruim voorbij en is het mij nog onduidelijk of het voorstel is aangenomen... het kan natuurlijk zijn dat ik onder een steen heb geleefd de afgelopen maanden..

Zie o.a. http://www.freakpyromaniacs.com/for...erken-verkoopdagen-vuurwerk-4.html#post415362

Tegelijkertijd druppelen er berichten van gemeenten binnen die nu al aangeven dat ze onvoldoende mankracht zullen hebben voor controles en daarom niet gaan controleren. Voor wat dat soort berichten waard zijn natuurlijk want juridisch gezien is de wet wel de wet...

gizmo75

Registered User
Er is zelfs een Gemeente (de Friese Meren) die het afsteken van vuurwerk nog verder wil beperken.
Pas vanaf 22.00 uur:

http://www.riedo.nl/images/publicatie afspraken oudejaarsnacht 2014-2015.pdf

Tjongejonge... dit is nu precies de reden waarom de Minister dus niet wil dat elke gemeente zelf maar kan bepalen wat deze doet want dan krijg je dus zo'n chaos. Stapt dadelijk iedereen uit die gemeente op het fietsje naar de buurgemeente en gaat daar staan stoken...

AWG

Registered User
Tjongejonge... dit is nu precies de reden waarom de Minister dus niet wil dat elke gemeente zelf maar kan bepalen wat deze doet want dan krijg je dus zo'n chaos. Stapt dadelijk iedereen uit die gemeente op het fietsje naar de buurgemeente en gaat daar staan stoken...

inderdaad en wordt het dus 1 oncontroleerbare rotbende waar niemand nog weet waar ie aan toe is, soort project x maar dan oncontroleerbaar daar het in elke gemeente vaagheid wordt.
krijg je in elke stad ook nog aparte zones(ik begrijp winkelcentra,bejaardencentra en ziekenhuizen, de rest ben ik begriploos) en ook nog eens per stad andere tijden, nederland op zijn achterlijkst.

ik vind dat 8 uurtjes minder stoken al niet leuk, maar zodra ze over die 12 uurtjes minder stoken gaan beginnen vrees ik toch dat ik burgerlijk ongehoorzaam ga worden.

we zullen het nog wel zien.

Bovenaan