Vuurwerk verkoop en afsteek tijden aangepast

HocusPocus.Pyro

Registered User
Is er iemand die ook die BRIEF heeft gevonden? RTLNieuws had m waarschijnlijk toegespeeld gekregen door een van de spelers, zoals dat een traditie is in Den Haag. Maar voor ons is het ook handig om voor het debat iets meer details te kunnen halen uit de oorspronkelijke bron.

stefantvs

Administrator
Medewerker
Alvast 1 van me foto`s die ik ga schieten die avond :-(

1554507_660208314055413_6675182230734864179_n.jpg

Pazzie

Registered User
Ik denk dat het afsteken van Illegaal vuurwerk nu alleen maar erger wordt. We mogen nu nog maar 2 dagen kopen, terwijl we bij onze zuiderburen het hele jaar terecht kunnen. Gaan we daar maar weer shoppen, en zo loopt nederland weer tonnen aan vuurwerkgeld mis,ook dit word een doodsteek voor de winkels.
Lekker dan weer, mijn baan naar de klote en het vuurwerk word stukken minder. Ze kunnen beter met alle landen op 1 lijn gaan zitten zodat het illegalen vuurwerk aan banden gaat.

hutter

Registered User
Stel dat als het door gaat en mensen steken legaal vuurwerk buiten de gestelde tijden af dan kan je dit als boete gaan krijgen.

1.Milieu/vuurwerk
2.Vuurwerk
3.Buiten toegestane tijden afsteken -> 31 dec. 10.00 uur t/m 1 jan. 02.00 uur

Het boetebedrag wordt:

€100 (en vuurwerk wordt in beslag genomen)
Bij minderjarigen van 12 tot 16 jaar worden de vastgestelde bedragen gehalveerd.

http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=3247,3232,3113#keuzes

petertje23

Registered User
Het is zo jammer dat de media maar 1 kant van het verhaal laten horen.
We moeten met zijn allen zorgen voor een nette goed onderbouwde tegen reactie.
En inderdaad niet gaan lopen roepen van kan mij niet schelen ik doe het toch, dat helpt niet mee.

boozebelly

Registered User
Ik zou er trouwens wel mee kunnen leven wanneer ze zouden zeggen: Tussen 10:00 en 18:00 niet knallen binnen de bebouwde kom.
In dat geval komen ze de mensen in de wijken tegemoet en diegenen die willen knallen kunnen best een rustige stookplek opzoeken waar ze ongestoord kunnen knallen, zonder bang te hoeven zijn voor politie, die zich op haar beurt zodoende ook met belangrijkere zaken kan bezighouden.
Lijkt me nog wel gezellig ook. Met een stel freaks een leuk punt afspreken, partytent opzetten, hapjes en snapjes mee, BBQ wellicht, moet jij eens kijken :) Een beetje zoals het nu met carbitschieten gebeurd maar dan dus buiten de bebouwde kom.

Ghasper

Registered User
Laten we niet te snel conclusies trekken. Het is spijtig dat het zover komt als dat het nu is, maar nog niets is zeker!

Maar buiten deze brief en behandeling daarvan, wat mij pas echt irriteert is de stroom negatieve uitlatingen in de media. Het lijkt wel of ze allemaal gekieteld worden door de vuurwerkhaters zoals meneer Bonte. Nooit zie je mensen of partijen aan het woord die positief zijn over onze hobby........

PyroGuy

Registered User
Ik zou er trouwens wel mee kunnen leven wanneer ze zouden zeggen: Tussen 10:00 en 18:00 niet knallen binnen de bebouwde kom.
In dat geval komen ze de mensen in de wijken tegemoet en diegenen die willen knallen kunnen best een rustige stookplek opzoeken waar ze ongestoord kunnen knallen, zonder bang te hoeven zijn voor politie, die zich op haar beurt zodoende ook met belangrijkere zaken kan bezighouden.
Lijkt me nog wel gezellig ook. Met een stel freaks een leuk punt afspreken, partytent opzetten, hapjes en snapjes mee, BBQ wellicht, moet jij eens kijken :) Een beetje zoals het nu met carbitschieten gebeurd maar dan dus buiten de bebouwde kom.

De helft van de mensen op het platteland is import dat er is komen wonen voor hun rust en bij het minste of geringste loopt te klagen! Ik spreek uit ervaring :smiling:

Sateetje

Registered User
Onze wijkagent, uuuhhh, woonplaatsagent gaat het druk krijgen met de handhaving... Succes meneer de agent.

royke0011

Registered User
Belachelijk! Nu afwachten tot 27 Mei... hopend dat daar iets uitkomt en anders staken tegen een ZINLOOS VUURWERK VERBOD!

Bovenaan