Vuurwerk verbieden

Ron30

Registered User
ROTTERDAM (ANP) - Het Rotterdamse GroenLinks-raadslid Arno Bonte vindt dat het helemaal verboden zou moeten worden dat het publiek op straat vuurwerk afsteekt. In plaats daarvan zou elke gemeente een centrale vuurwerkshow moeten organiseren, zei hij zondag.

Bonte (29) vindt de huidige vuurwerktraditie met alle slachtoffers en vervuiling vandien niet meer van deze tijd. In zijn eigen gemeente zal hij met een voorstel komen.

Of zijn plan haalbaar is, ,,blijft afwachten''. Bonte heeft geen onderzoek laten doen naar steun onder de bevolking. Het afsteken van vuurwerk mag nu officieel alleen op 31 december van 10.00 uur 's ochtends tot 2.00 uur 's nachts.

Volgens Bonte zijn er ook in andere plaatsen politici die er voor voelen. De vuurwerkbranche zal er wel niet blij mee zijn, maar het algemeen belang is groter zegt hij. :evil::sad2:

Wat ze weer niet verzinnen, "algemeen belang" zal zijn eigen belang bedoelen. De huidige vuurwerktraditie is niet meer van deze tijd? Wat dan wel bedreigingen en bomaanslagen? Dus medefreaks geniet morgen nog maar even, kon wel eens de laatste keer zijn.:blink1:

Sweet Laker

Registered User
hmm dit soort berichten zijn de afgelopen jaren wel vaker in de krant geweest. Leuke actie van meneertje Arno Bonte. Maar die zal het waarschijnlijk niet te bont kunnen maken. Als je namelijk ziet wat een geld de regering jaarlijks verdient aan het vuurwerk. Dan zal het heel wat moeite kosten om al het vuurwerk te gaan verbieden.

Maar toch altijd grappig om zo'n bericht weer te lezen van zo'n geitewollensokke drager die veilig in z'n luze villa in een dure wijk woont en met z'n Bentley voorzien van kogelvrij glas, zittend achter een laptop, door een chauffeur naar z'n werk wordt gereden. En maar weinig benul heeft van hoe het er echt op de wereld aan toe gaat.

Anders zou die zich wel om andere dingen druk maken die nog veel milieuvervuilender zijn...

Hybrido

Registered User
Dit is weer zo'n onzinnig voorstel over het wel of niet mogen afsteken van vuurwerk, er was als ik me niet vergis laatst ook een partij die tegen vuurwerk was? Iets met dieren meen ik, kan dit kloppen. Maar goed dit kwam er dus ook niet door, dit voorstel zal ook wel van tafel worden geslagen.

Dennis010

Registered User
kan alleen maar lachen om zulke berichten... lukt ze toch niet om dit erdoor te drukken. :bigsmile: even de aandacht van de media op jezelf en je partij richten, meer is het niet.

ifeelfine

Registered User
natuurlijk is de partij van de dieren tegen vuurwerk want dieren houden niet van vuurwerk.. en dat is pas een argument waar niks tegenin te brengen is.. (gelukkig zijn mijn poezen niet bang van vuurwerk) ik vraag me alleen een ding af Hoe denkt dit meneertje het te zullen handhaven??? 100.00 extra agenten met oudjaar ofzo.....

da Burp

Registered User
:laugh: Laat die man maar lekker gaan vechten tegen de bierkaai. Een traditie helpt je toch niet om zeep met een dergelijke kruistocht.

USRRobiwan

Registered User
natuurlijk is de partij van de dieren tegen vuurwerk want dieren houden niet van vuurwerk..

Ja net als die bepaalde boomkevers die een uitbreiding van een snelweg tegenhielden omdat volgens de boomknuffelaars die boomkevers last hadden van het lawaai. Na onderzoek bleek dat beest niet eens te kunnen horen en dus stokdoof te zijn.

Laten we ook maar auto's, fietsen, treinen, boten, etc etc etc verbieden want die zorgen ook voor doden en gewonden. In het kader van het algemeen belang lijkt mij dat een goed plan... yeah.. right!

juniz1

Registered User
niet alleen 100000 agenten met oud en nieuw maar ook nog eens in de maanden ervoor omdat de handel in vuurwerk alleen maar toe zal nemen door zo'n idiote gedachten gang. Daarbij zullen er waarschijnlijk ook meerdere ongelukken gaan gebeuren omdat kinderen opzoek gaan naar handelaren en ze eerder dan verantwoord in aanraking komen met het zwaardere spul, wat deze handelaren natuurlijk ook hebben en in de meeste gevallen niet zullen twijfelen aan het verkopen hieraan

Leon2008

Registered User
Onze beste Arno heeft zichzelf behoorlijk in een lastig parket gewerkt!!

Hij staat inmiddels op geenstijl.nl en op alle landelijke fora word erover gepraat, laten we stellen dat 99% er niet zo heel erg positief tegenover staat:bigsmile:.

Ook de berichten op zijn hyves (die via geenstijl.nl te vinden is) liegen er niet om, hij krijgt zelfs kritiek van GL-jongeren op zijn hyves-profiel...

Ik denk dat door deze fout zijn carriere in de politiek snel over zal zijn!

Oh en buiten dat slaat dit voorstel natuurlijk nergens op :nuts:!

Thomaaa

Registered User
Bron geenstijl.

Waar zouden we zijn zonder de wereldverbeteraars van GroenLinks. Nadat de afdeling Houten ons al wakker schudde over het kerstfeest (fout! energieverspillend! verkeerd!) trekt men nu aan de bel over oud en nieuw. Want ook daar vallen nog wel wat tradities de nek om te draaien ten bate van het milieu. Dat vuurwerk afsteken is bijvoorbeeld een ho-pe-loos verouderde gewoonte in deze tijden van groene bewustwording. Moeder aarde wordt leip van al die fijnstof in de lucht en ook astmapatiënten vinden het vet a-relax. Daarom zegt GroenLinks Rotterdam: verbieden die rommel! Raadslid Arno Bonte stelt het volgende stappenplan voor: volgend jaar wordt het nog gedoogd, in 2009 wordt het boetes uitdelen. Bijkomend voordeel volgens Arno: "Het aftroeven van de buurman met een net iets grotere vuurpijl zal tot het verleden behoren." Kijk, dat is dus het hele punt. Vuurwerkpijlen zijn de nieuwe SUV's! En die heeft Arno ook nooit een kunnen krijgen.

Voor de 155 comments zie deze link: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1142731.html

Thomas

bridge

Bronzen Member
Moet ook altijd lachen om dit soort berichten. Moet sowieso altijd lachen om linkse rakkers.

Dit bericht motiveert mij om morgen toch maar weer eens wat extra's te kopen. misschien een paar rookpotten.

Jie

Registered User
Is dat ook niet die man die zei: roken mag, alleen het uitblazen van de rook daar ben ik op tegen....??
En straks zeker ook geen confetti meer met carnaval??
Traditiekiller. Deze mensen willen alleen op hun politieke rapport hebben staan dat dit of dat voor elkaar hebben gekregen. En over 10 jaar komt dezelfde partij weer en die zegt: " en nu mag iedere burger weer zelf zijn vuurwerk aansteken" en zo houden ze hun eigen baantjes in stand.

AWG

Registered User
komen er honderden per jaar terug met een gipsvlucht allemaal gewond...

pas is dode nummer 2 getelt met skieen...

skieen dan ook maar verbieden?????:blink1:

of autorijden/racen??

of roken??

ach kom nu toch zeg. leven en laten leven hoor.
ik bemoei me toch ook niet met hun??

Laatst bewerkt:

floris1

Registered User
Ik denk dat deze meneer Bont(e) het zelf te bont maakt.
Tradities moet je juist koesteren!

Als politicus zal hij denk ik geen lang leven beschoren zijn met zulke onmogelijke, onuitvoerbare denkbeelden.
Als politicus zijn er wel belangrijkere zaken als zich druk maken om waanideën!

Politici van een dergelijk caliber moeten zo snel als maar mogelijk is afgevoerd worden.

Ischa

Registered User
haha wat een grappenmaker joh. en dan vuurwerk verbieden en de overheid hun belastingcentjes laten mislopen op een omzet van 65 miljoen euro die we met zn allen de lucht in knallen..

Mick91

Registered User
Achja in iedere partij heb je wel van dit soort mensen zitten die opeens in de media komen met een niet haalbaar (en in dit geval belachelijk) idee. Waarschijnlijk heeft ie zelf nog nooit vuurwerk afgestoken, hij weet nog net wat het is.:toung:

Schuim

Moderator
Medewerker
Die gozer heeft om 5u morgen ochtend een rol voor zn deur liggen..
Bah..

Hou er niet van om politicie te bedrijgen, maar krijg er nou toch echt zwaar de neiging toe :notrust:

Bovenaan