Vuurwerk vanuit een nieuw perspectief

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurwerk vanuit een nieuw perspectief
door Odette Knappers

Vuurwerk is voor mensen op straat al mooi om naar te kijken. De kijkhoek vanuit een vliegtuig is gaaf omdat het anders is. Maar vuurwerk zien vanuit het perspectief van... vuurwerk? Dát is pas spectaculair.

Moontan

Moderator
Medewerker
reactie Frits (Pen ?)
vrijdag 27 juni 2014 om 18:59
Dit is zeker geen fake let maar goed op tijdens de Waal in vlammen te Nijmegen volgende maand zal daar ook een drone boven het vuurwerk te zien zijn .

RedBaron

Registered User
da ken ik ôk... lol

op zich wel leuk en spectaculair ja, totdat het een keer fout gaat en een bom je drone raakt..

D

Deleted member 17038

Guest
Ben benieuwd hoeveel drones ze hebben gebruikt. Kan me bijna niet voorstellen dat 1 drone dit alleen heeft gedaan zonder ernstige schade. Wel heel erg mooi zeg, machtig prachtig!

mickeyzegtboem

Registered User
als je op GPS vliegt, en ook de hoogte en afstand mee kan zien dan is er best tussen het vuurwerk door te vliegen.
Het is een kwestie van weten welk vuurwerk op welke hoogte tot ontploffing komt en daar altijd een meter of 15-20 vanaf blijven, dan zit je er midden tussen zonder dat je een bom tegen je drone aanhebt.

bovenstaand filmpje is trouwens gemaakt met 1 drone, maar dan wel een type waarvan als er 1 motor uitvalt er nog steeds mee gevlogen en geland kan worden (6 of 8 motoren ipv 4 wat het meest gangbaar is)

Tony

Administrator
Medewerker
Filmpje is gemaakt met een DJI Phantom. Die heb ik zelf ook en is herkenbaar aan de leds. Deze heeft 4 motoren. Machine is relatief goedkoop en als je deze film in opdracht maakt dan calculeer je het neerstorten van de drone mee.

Ik geloof niet dat je echt berekenend door het vuurwerk heen kan vliegen. Vooral niet bij shells omdat deze op hoogte ook afbuigen.

Dat hij niet de lucht is uitgeknald is gewoon puur geluk geweest.

Zoals ik al op ons USA forum schreef ben ik erg benieuwd naar de positie van de "piloot" want ik kan me niet voorstellen dat hij de drone bestuurd vanaf de positie waar de drone in het begin vertrekt.

RedBaron

Registered User
ik heb begrepen dat de afstand van de besturing tot een 1200 meter (zicht) kan zijn, en voor het live bekijken van de beelden max 200 meter? Dus ik ben wel benieuw waar deze meneer inderdaad uiteindelijk gestaan heeft.

mickeyzegtboem

Registered User
Besturing is mogelijk tot 5 kilometer ongeveer, met normaal verkrijgbaar materiaal. Beeld is wat lastiger maar met een booster (officieel niet toegestaan in Nederland) is 1,5 kilometer streeploos te doen.

@toon, de f550 heeft vaak ook leds in de voorkant, alleen een andere montage van de props, als je op 1:50 kijkt zie je dat het geen phantom arm is. (Of een mod body, maar het lijkt het meeste op een 550

Laatst bewerkt:

magnolia

Registered User
normaal gesproken zou het vuurwerk van uit dat perspectief me toch echt te dicht bij zijn .
je keert je gelijk of en doet je capuchon over je hoofd om je nek te beschermen .
maar zo heeft het ook wel weer wat het heeft iets feestelijks .

D

Deleted member 17038

Guest
Zou een gopro aan een shell kunnen? Lijkt me ook wel gaaf om te zien!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Het zal best kunnen, de baan van de Shell zal wat veranderen door de "ballast" wordt ook wel een kostbaar geintje... Eurotje of 400

Bovenaan