Vuurwerk ter discussie in gemeenteraad Weesp

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurwerk ter discussie in gemeenteraad Weesp

WEESP - Wel of geen vuurwerk(vrije zones) in Weesp? Die vraag komt volgende maand aan de orde in raadsvergadering. GroenLinks en PvdA willen het onderwerp aan de kaak stellen, en plaatsten het daarom op de raadsagenda.

WEESP - Moeten er in Weesp vuurkwerkvrije zones komen? Moet het helemaal worden verboden, of moet alles juist blijven zoals het is? De gemeenteraad gaat praten over de toekomst van vuurwerk in Weesp.

Onder leiding van GroenLinks en de PvdA is het heikele punt toegevoegd aan de agenda van volgende maand. Het was PvdA-raadslid Kitty Jong die zich eind december hardop afvroeg of Weesp vuurwerkvrije zones moet krijgen. Daarop kreeg ze veel positieve en ook negatieve reacties, zo vertelde ze deze week in de vergadering van de raadscommissie.

GroenLinks vindt het in ieder geval een mooi moment om maar eens over vuurwerk te gaan praten. De partij kreeg daarbij de steun van de gemeenteraad en dus wordt het punt volgende maand op de agenda gezet.

http://www.weespernieuws.nl/lees/55903/vuurwerk-op-politieke-agenda

Koetje

Registered User
Die partij heeft maar 1 punt op de agenda staan: alles verbieden. Uiteindelijk ook mensen want die stoten ook dagelijks vervuilende gassen af.
Gelukkig voor ons zijn steeds meer van de Nederlanders dat betuttelende gezeik meer dan zat :)

boozebelly

Registered User
Van GroenLinks wisten we het al, maar de PvdA begint mij onderhand ook aardig te irriteren.
Natuurlijk met als kopstuk burgemeester Broertjes van Hilversum, maar daarnaast beginnen ook steeds meer lokale PvdA fracties naar de leugenachtige kant van GroenLinks af te glijden als het om vuurwerk gaat.

Natuurlijk is vuurwerk niet het allerbelangrijkste in de samenleving, maar persoonlijk kijk ik altijd wel naar het standpunt aangaande vuurwerk van een partij alvorens ik mijn politieke keuze maak. En de PvdA begint voor mij gevaarlijk terrein te worden wat dat betreft.

bridge

Bronzen Member
Van GroenLinks wisten we het al, maar de PvdA begint mij onderhand ook aardig te irriteren.
Natuurlijk met als kopstuk burgemeester Broertjes van Hilversum, maar daarnaast beginnen ook steeds meer lokale PvdA fracties naar de leugenachtige kant van GroenLinks af te glijden als het om vuurwerk gaat.

Natuurlijk is vuurwerk niet het allerbelangrijkste in de samenleving, maar persoonlijk kijk ik altijd wel naar het standpunt aangaande vuurwerk van een partij alvorens ik mijn politieke keuze maak. En de PvdA begint voor mij gevaarlijk terrein te worden wat dat betreft.

welke partij dan wel? wat is de beste partij qua vuurwerk. Is dat CDA of is dat VVD of D66? Naast de PVDA zijn dit sowieso de enige serieus te nemen partijen.

BillyF

Registered User
GroenLinks. Bah. De anti-kapitalisten die ironisch geld verdienen door het kapitalistische systeem. Kan deze partij eens en altijd verbannen worden? Geen vooruitgang bij deze partij.

Ik zelf stemde VVD, maar naar aanleiding van de zwakke heer Rutte en de meerdere doofpotaffaires weet ik het ook niet meer.
Links zal het bij mij overigens nooit winnen.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk

boozebelly

Registered User
welke partij dan wel? wat is de beste partij qua vuurwerk. Is dat CDA of is dat VVD of D66? Naast de PVDA zijn dit sowieso de enige serieus te nemen partijen.

Ik denk de VVD, maar die hebben dan weer andere standpunten waarvan ik zeg mwah... Ik zou op dit moment echt niet weten waar ik op zou moeten stemmen.
Maar goed, tegen de tijd dat er weer tweede kamer verkiezingen komen zal ik ze allemaal weer eens naar hun standpunt vragen. Met een beetje geluk is dat vrij snel... :p

Moontan

Moderator
Medewerker

Veel raadsleden van Groen Links hebben vuurwerk zelfs in hun portefeuille zitten terwijl het voor andere partijen een "bijzaak" is.

Bovenaan