vuurwerk slaat in als een bom

Tony

Administrator
Medewerker
Ik heb geen zin om weer dezelfde discussie te moeten voeren.
Als je zo praat over de nieuwe cakes dan kan ik nu al zeggen dat je ze niet live hebt gezien. Vergeet ook even niet dat de gekke zware cakes ook niet meer in Belgie te koop zijn. 25mm maximaal aan kaliber en dan mis je bijvoorbeeld ook nog eens de echte salutes.

Maar ik hou er over op.

Invader

Nieuwe Member
Nou hier klopt niet alles van. bij 200 gram heb je een maximaal van 13 tubes (als elke tube maximaal gevuld is)
en hoeveel potten zijn er 200- gram met 13 shots? Weinig.
Voldoende potten waren er met zo n 30 shots, met 200 gram. Deze potten zijn in feite verdubbeld qua prijs, (van 30 naar 60 euro) echter is de vulling per tube mer meer dan 100% gestegen. (van 6.7 naar 15 gram)
Ga maar fijn na, bij bijna ELKE nieuwe pot van 200+ gram, zijn de tubes met 15 gram gevuld.
Dit was vroeger totaal niet zo, een 200 grams pot van 13 shots was kwantitatief te weinig en te duur om rendabel te verkopen.

Jeff

Registered User
Ik heb geen zin om weer dezelfde discussie te moeten voeren.
Als je zo praat over de nieuwe cakes dan kan ik nu al zeggen dat je ze niet live hebt gezien. Vergeet ook even niet dat de gekke zware cakes ook niet meer in Belgie te koop zijn. 25mm maximaal aan kaliber en dan mis je bijvoorbeeld ook nog eens de echte salutes.

Maar ik hou er over op.

Ik heb wel meerdere filmpjes gezien van 500grams potten bijv. van Next Generation. Heel leuk, een pot van 60 euro en 49s die in een waaiervorm gekleurde ballen schiet en op het eind één salvo met mager gevulde chrysantium crackling...En wat me ook opviel is dat ze tijdens het schieten van een blok een totaal ander blok er ineens doorheen gingen schieten, om zo te illusie te geven dat het één en dezelfde blok is. Eén en al bedrog dus.

Maximaal kaliber België is 30mm...

3307

Registered User
Nope, 25mm. Staat zover ik weet niet letterlijk in de Belgische vuurwerkwet, maar deze regel wordt gehanteerd bij het keuren van feestvuurwerk.

Jeff

Registered User
Nope, 25mm. Staat zover ik weet niet letterlijk in de Belgische vuurwerkwet, maar deze regel wordt gehanteerd bij het keuren van feestvuurwerk.

Volgens mij heeft Tony het over het MAX. kaliber dat men in België mag verkopen. de KVK batterijen zijn max. 30mm ofwel 1,2 inch.

rivallo

Registered User
Nu is het weer niet goed!!!

Als de media verkeerde berichtgeving geeft omtrent het vuurwerk zien we hier alleen maar posts vol met klachten. En nu er wderom een leuk bericht in de krant verschijnt is het weer niet goed. POSITIEF!!!!!

denk om je hart tony (tong)

NLsandman

Registered User
Volgens mij heeft Tony het over het MAX. kaliber dat men in België mag verkopen. de KVK batterijen zijn max. 30mm ofwel 1,2 inch.

Je moet het vergelijken met het Belgisch feest vuurwerk.
In het Belgische feest vuurwerk zit gemiddeld ook maar 15 gram per tube in een pot, ook zijn de effecten niet zo uitgebreid als in Nederland.

ik juich de verkoop van Nederlands vuurwerk alleen maar toe, je komt dan om 00:00 oudejaars nacht ogen en oren te kort om alles te zien(win)

Ivanhoe

Registered User
Edit: waar mij het omgaat is, en ik geef mijzelf eigenlijk al het antwoordt, valt een winkelier helemaal buiten schot???, en mag die net zoveel verkopen aan een persoon als hij wil??
Nee ,denk het niet!!! ook hij of zij moet zich aan de regels houden, maar als ze maar 10 kilo pp (huishouden) verkopen zijn er heel wat zaken die hun handel kunnen staken
Artikel 2.3.3 Vuurwerkbesluit:
Het is verboden per levering meer dan tien kilogram consumentenvuurwerk aan een particulier ter beschikking te stellen

Winkelier die meer dan 10 kg verkoopt aan 1 persoon overtreedt de wet en is dus strafbaar.

Rambo007

Registered User
Ja die regel is er al jaren waarom dan nu opeens die ophef erover??? ik heb ook ruim meer als 10 kg bestelt ik denk dat ik op 35 kilo uitkom,maar ik haal het gewoon in me eentje op en neem het in me eentje me,doe ik al jaren dus ik verwacht er ook dit jaar geen probleem mee.

nog 20 dagen

Djpyro

Registered User

Vrins is blij met de versoepelde wetgeving. „Ik denk dat minder mensen naar de illegale handel stappen, nu ze legaal zwaarder vuurwerk kunnen kopen. Daar komt nog bij dat legaal vuurwerk veiliger en kwalitatief beter is.“

Dat se nog steeds zeggen dat legaal vuurwerk veiliger is, vindt ik persoonlijk nog een puntje dat nog weg gelaten mag worden, en met sommige stukken vuurwerk is het ook wel zo dat illegaal onveiliger is, maar voor de rest vindt ik het een goed bericht(smile)

groeten Djpyro

Bovenaan