Wat een onzin om op deze manier de overlast van dronken jongeren met vuurwerk tegen te gaan.
De meeste overlast komt van dronken gasten met zwaar illegaal vuurwerk.
Kijk gewoon per gemeente naar plaatsen waar elk jaar veel gesloopt wordt.
Vooral de binnenstad, scholen enz. Maak dan per gemeente bekend dat het in deze gebieden niet toegestaan is om vuurwerk af te steken.
Zorg er dan voor dat er voldoende politie op de been is om dit soort plaatsen te controleren. Zet desnoods Boa en beveiligingsbeambten in om dit te controleren.
(uiteraard met direct contact met de politie voor als het uit de hand loopt)
Afgelopen jaar was de politie bij ons veel te druk met ongelukken door de mist waardoor de aso jeugd gewoon hun gang kon gaan.
Veel ouders met jonge kinderen steken op het begin van de avond al vuurwerk af zodat die kids ongestoord door kunnen slapen. Dus kan je kiezen tussen je kinderen hun broodnodige nachtrust te ontnemen, of hen gewoon het plezier van vuurwerk ontnemen.
Als ze er van zouden maken dat je alleen tussen 17.00 en 02.00 uur vuurwerk mag afsteken zou ik er niet zoveel problemen mee hebben.
Zo kunnen de burgers met honden hun dieren nog net even uitlaten voordat de pleuris uitbarst. Ook kunnen de kleinere kinderen dan genieten van vuurwerk.
Maarja, ook het afsteken op de andere dagen kan men niet in de hand houden, dus op oudjaarsdag gaat dit ook niet lukken.
en laten we eerlijk zijn, als wij met een mannetje of 20 op oudjaarsdag een 100k afsteken is er geen agent die ons iets maakt. Iedereen ontkent dat hij hem afgestoken heeft en daar gaat oom agent weer.
Vind overigens wel dat ze de grote handelaren in illegaal vuurwerk aan moeten pakken.
En de freaks die een paar potten over de grens halen kunnen ze gewoon laten gaan.
Dit zijn vaak toch de mensen die geen overlast veroorzaken!
Blablablablabla, om een lang verhaal kort te maken:
Kom niet aan mijn vuurwerk!
Vuurwerk is lucht voor mij. Zonder lucht kan ik niet leven!