Vuurwerk opslaan in garage.

Jeffrey202

Registered User
Goede morgen Pyro's,

Heb inmiddels mijn vuurwerk bestelling geplaatst.
En ben van plan om het de 29ste op te halen.
Nu zijn wij hier thuis hevig aan het verbouwen,
waardoor er weinig ruimte is.

Heb inmiddels zoveel besteld dat ik het nergens anders
kwijt kan dan in de garage.

Dus mijn vraag is nu,

Kan ik mijn vuurwerk vanaf de 29ste opslaan in mijn
garage waar het koud en vochtig is?

Zonder dat de kwaliteit achterui holt en of er weigeraars gaan komen?

Mvg

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Ideaal is anders. Goed inpakken in plastic en evt als extra vochtvreters gebruiken.
Nadeel van inpaken in plastic, is als bij het afhalen het vuurwerk al vocht bevat, dit er ook niet meer uit kan. Dan zou je een methode moeten verzinnen om het met vochtvreter en al in te pakken (dan wel uitkijken met uitpakken).

Djpyro

Registered User
Ik heb een metalen kist met een vochtvanger erin waat ik alels in bewaar. Het zou ook met een houten kist kunnen, maar hout neemt wel vocht op. Dus dan moet je alles van de kant en de bodem weghouden. Zo doe ik dat ook in die metealen kist. Ik heb het heel iets van de kant af en van de bodem af.

Mark1600

Registered User
als je een vrieskist hebt je weet wel zo'n grote bak,die zijn geisoleerd en sluiten af met rubbers.zet er een paar vochtvreters bij in en klaar.je kunt ze vaak ook nog op slot doen

Mr_Mascleta

Registered User
Ik heb vorig jaar gewoon 2 kleine straalkacheltjes neergezet en dat was prima. Mijn schuur is 6x4 meter en het vuurwerk lees rollen die uitgehangen waren droog. Alhoewel dat wel de laatste 1,5 dag was, maar het hielp zeer zeker.

nitraat4life

Registered User
Sla mijn vuurwerk meestal ook op in de Garage als ik het binnen heb. Het voelt dan wel heel koud maar het karton dat er al het hele jaar staat (Verhuisdozen ofzo..) voelen wel heel koud altijd maar niet vochtig. Denk dat het niet echt een heel groot probleem is inderdaad een paar vochtvreters maar niet te dichtbij het vuurwerk, het trekt natuurlijk vocht aan..

Verwarmen is een goede optie maar kost veel geld voor een langere tijd.

GMP82

Zilveren Member
Ik heb vorig jaar gewoon 2 kleine straalkacheltjes neergezet en dat was prima. Mijn schuur is 6x4 meter en het vuurwerk lees rollen die uitgehangen waren droog. Alhoewel dat wel de laatste 1,5 dag was, maar het hielp zeer zeker.

dat vind ik nou geen briljante methode.... die kachels kunnen goed heet worden

Mr_Mascleta

Registered User
Ja ze worden goed heet waardoor je je garage vochtvrij kan houden. En natuurlijk plaats je deze ver weg van het vuurwerk, daarom vind ik jouw opmerking overbodig. Het uitgangspunt moet zijn om je ruimte vocht vrij te houden, en 2 dagen meer elektriciteit op een jaar valt ook wel weer mee. Het voordeel van de kacheltjes is ook dat je op de 29ste of 30ste kan gaan bouwen aan je projecten. Maar goed ieder zijn keuze daarin. Ik denk als je een budget over hebt voor vuurwerk kan daar 5eu aan meer energie ook wel.
Oh nee tegenwoordig kan al helemaal niks meer want als het aan groen links ligt gaan we met 3 truien aan zitten omdat dit klimaat neutraal is, de mafkezen.

Bovenaan