Vuurwerk onder loep KNVB

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurwerk onder loep KNVB

ZEIST -
De KNVB gaat de ongeregeldheden in de beginfase van de bekerfinale voorleggen aan de aanklager betaald voetbal. Dat meldde de voetbalbond maandag. Fans van Ajax gooiden direct na de aftrap al brandend vuurwerk op het veld, na de vroege openingstreffer van Ricardo van Rhijn deden ze dat opnieuw. Het leidde tot een onderbreking van bijna een half uur, waarna PEC Zwolle de wedstrijd in handen nam en uiteindelijk met 5-1 won.

De aanklager gaat op basis van rapportages bepalen of er een vooronderzoek gestart wordt. Daarin wordt onderzocht of de betrokken partijen er alles aan gedaan hebben om de ongeregeldheden te voorkomen. Op basis daarvan volgt mogelijk een schikkingsvoorstel.
Volgens de KNVB zijn de fans van zowel Ajax als PEC Zwolle tweemaal gefouilleerd: eenmaal bij het vertrek en eenmaal bij aankomst in het stadion. Op basis hiervan werd diverse mensen toegang tot het stadion geweigerd. De voetbalbond noemt het „uiterst telerstellend dat een kleine groep personen zich niet heeft weten te gedragen”.
Enkele Ajax-fans meldden maandag bij de NOS dat de controles zowel in Amsterdam als in het stadion verre van waterdicht verliepen.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/22532966/__Vuurwerk_onder_loep_KNVB__.html

kingmokum

Banned
Vuurwerk onder loep KNVB

ZEIST -
De KNVB gaat de ongeregeldheden in de beginfase van de bekerfinale voorleggen aan de aanklager betaald voetbal. Dat meldde de voetbalbond maandag. Fans van Ajax gooiden direct na de aftrap al brandend vuurwerk op het veld, na de vroege openingstreffer van Ricardo van Rhijn deden ze dat opnieuw. Het leidde tot een onderbreking van bijna een half uur, waarna PEC Zwolle de wedstrijd in handen nam en uiteindelijk met 5-1 won.

De aanklager gaat op basis van rapportages bepalen of er een vooronderzoek gestart wordt. Daarin wordt onderzocht of de betrokken partijen er alles aan gedaan hebben om de ongeregeldheden te voorkomen. Op basis daarvan volgt mogelijk een schikkingsvoorstel.
Volgens de KNVB zijn de fans van zowel Ajax als PEC Zwolle tweemaal gefouilleerd: eenmaal bij het vertrek en eenmaal bij aankomst in het stadion. Op basis hiervan werd diverse mensen toegang tot het stadion geweigerd. De voetbalbond noemt het „uiterst telerstellend dat een kleine groep personen zich niet heeft weten te gedragen”.
Enkele Ajax-fans meldden maandag bij de NOS dat de controles zowel in Amsterdam als in het stadion verre van waterdicht verliepen.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/22532966/__Vuurwerk_onder_loep_KNVB__.html

In de arena werden schoonmaaklui ontslagen omdat deze de rotzooi onder de banken plakten....

Ja, dan kunnen beide partijen er alles aan doen om de rotzooi buiten te houden maar is de kuip er toch echt verantwoordelijk voor om die rotzooi niet in het stadion aanwezig te hebben.

Dennis010

Registered User
De controles slaan werkelijk nergens op. Ik ga heel veel wedstrijden uit en thuis en ik kan (als ik zou willen) ALLES mee naar binnen nemen. Het is heel simpel, wat je mee naar binnen wil nemen stop je in je onderbroek bij je noten. Geen suppoost van welk stadion dan ook fouilleert tussen je benen. En zodra er eentje het wel doet, wordt er even hardop geroepen dat ze aan je ballen zitten, zodat iedereen zijn spullen even kan verplaatsen. De suppoosten worden dan door de supporters een klein beetje onder druk gezet (Hey !! blijf van me noten...je bent toch geen heaumeau !!!" En daar sta je dan als 19 jarig ventje....

En ja...zou jij voor die 15 euro vergoeding die de suppoost krijgt, de woede van 1200 (meestal aardig onder invloed van wat dan ook...) supporters op je nek halen?? Ik niet in ieder geval.

Remedie: eindelijk eens keihard op gaan treden in dit land. Vuurwerk bij je in een stadion? levenslang stadionverbod en 10000 euro boete. Dat leert de paupertjes wel hoor, kijk maar naar Engeland.

Dahustla

Registered User
Remedie: eindelijk eens keihard op gaan treden in dit land. Vuurwerk bij je in een stadion? levenslang stadionverbod en 10000 euro boete. Dat leert de paupertjes wel hoor, kijk maar naar Engeland.

En zo is het! keihard straffen! En anders alle andere supporters benadelen door alle uitwedstrijden zonder supporters te voetballen!

Baron van lunt zu sas

Registered User
En zo is het! keihard straffen! En anders alle andere supporters benadelen door alle uitwedstrijden zonder supporters te voetballen!

Wat een rare reactie, net als met illegaal/zelfgemaakt vuurwerk worden de goeden gestraft en benadeeld en de dader wordt niet aangepakt. Juist moet je die hersenlozen er tussenuit pikken ZODAT goed gedrag merkbaar voordelen heeft.
Als je toch de hele groep pakt heeft het voor de goeien geen nut om netjes te gedragen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat je deze reactie wilde hebben, toch ?

Dahustla

Registered User
Wat een rare reactie, net als met illegaal/zelfgemaakt vuurwerk worden de goeden gestraft en benadeeld en de dader wordt niet aangepakt. Juist moet je die hersenlozen er tussenuit pikken ZODAT goed gedrag merkbaar voordelen heeft.
Als je toch de hele groep pakt heeft het voor de goeien geen nut om netjes te gedragen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat je deze reactie wilde hebben, toch ?

Dat hele vak was er anders maar al te blij mee dat die zogenaamde supporters die actie deden. Echte supporters hadden zich ervan gedistantieerd. En misschien moet het zo maar een x gebeuren. Geweld, vuurwerk of alle andere randzaken horen niet bij voetbal thuis.

gizmo75

Registered User
Zoals zo vaak gezegd vind ik vuurwerk bij een voetbalwedstrijd sfeerverhogend maar dit liep wel erg uit de hand!

Laatst bewerkt:

hardcore0438

Registered User
Als we het voetbal nou gewoon is uitbannen in Nederland :)

Kunnen ze eens een meeting organiseren bij het dames-handbal op zaterdagmorgen :)

Moontan

Moderator
Medewerker
Als we het voetbal nou gewoon is uitbannen in Nederland :)

Kunnen ze eens een meeting organiseren bij het dames-handbal op zaterdagmorgen :)

Inderdaad!!
Ik ben zelf een groot liefhebber van voetbal
Maar de heren politici hebben het steeds maar over een vuurwerkverbod en nooit eens over het afschaffen van voetbal.
Terwijl de kosten door het voetbalvandalisme vele malen groter zijn.

Koetje

Registered User
Gewoon domme actie om het tijdens de wedstrijd op het veld te pleuren. Doe het daarvoor en er is niks aan het handje.

stef

Member
Inderdaad!!
Ik ben zelf een groot liefhebber van voetbal
Maar de heren politici hebben het steeds maar over een vuurwerkverbod en nooit eens over het afschaffen van voetbal.
Terwijl de kosten door het voetbalvandalisme vele malen groter zijn.

60.000 euro deze keer.
En ik heb niks met voetbal maar kan er wel weer voor opdraaien met mijn belastings centen.
Mensen zijn gewoon dom, en regeren ho maar.

Bovenaan