Vuurwerk na winst van Oranje is nieuwe trend

Koetje

Registered User
Nergens vuurwerk gezien in het Laren van de hoekse waard.Hier gedragen mensen zich nog wel. De grote steden is het zoiezo al jaren ieder voor zich, dus logisch dat daar altijd wel iemand is die schijt heeft aan de hele wereld. Het wordt daar steeds meer oog om oog, tand om tand.

Ik vind je hier wat roomser dan de paus overkomen. Met dit soort gelegenheden mag er best wat vuurwerk bij ter verhoging van de feestvreugde. Niks mis mee. En dan heb ik het over een blokkie, wat fakkels etc. Niet een uur lang nitraten smijten ofzo want dat is wel irritant.
Maar goed, dat is mijn mening, jij hebt duidelijk een andere dus waarom ik reageer weet ik eigenlijk niet eens. :)

Dennis010

Registered User
Je interpreteert mijn post verkeerd. Ik zeg dat er hier niet gestookt word omdat het een elitair dorp is...dat heurt hier niet.

Ik doe het zelf niet ivm de negatieve sfeer rond vuurwerk de laatste jaren, ik zou best willen, maar ik doe het niet omdat ik vrees voor een einde aan de vuurwerktraditie.

Maar ik ga er niemand meer voor veroordelen, dat heeft toch geen zin, iedereen doet toch wel waar hij zin in heeft in onze ik-maatschappij. En in de grote steden is deze ik-maatschappij het ergst omdat iedereen daar boven op elkaar woont en zoiezo al dagelijks last heeft van elkaar door muziek/ scooters/ ruzies/ op straat leven tot diep in de nacht enz enz.. Dus ja, als je dan als ik-figuur wat te vieren hebt en van vuurwerk houdt...stja, dan knal je lekker wat de lucht in na een wedstrijd van Nederland.

Snap je gedachtegang wel, wanneer ik, als paria van de vuurwerkfora, iets post word het altijd negatief uitgelegd, maar dat geeft niet. Ik probeer de mensen hun grijze massaatje te laten blijven gebruiken ;-)

--sjon beton--

Registered User
Je interpreteert mijn post verkeerd. Ik zeg dat er hier niet gestookt word omdat het een elitair dorp is...dat heurt hier niet.

Ik doe het zelf niet ivm de negatieve sfeer rond vuurwerk de laatste jaren, ik zou best willen, maar ik doe het niet omdat ik vrees voor een einde aan de vuurwerktraditie.

Maar ik ga er niemand meer voor veroordelen, dat heeft toch geen zin, iedereen doet toch wel waar hij zin in heeft in onze ik-maatschappij. En in de grote steden is deze ik-maatschappij het ergst omdat iedereen daar boven op elkaar woont en zoiezo al dagelijks last heeft van elkaar door muziek/ scooters/ ruzies/ op straat leven tot diep in de nacht enz enz.. Dus ja, als je dan als ik-figuur wat te vieren hebt en van vuurwerk houdt...stja, dan knal je lekker wat de lucht in na een wedstrijd van Nederland.

Snap je gedachtegang wel, wanneer ik, als paria van de vuurwerkfora, iets post word het altijd negatief uitgelegd, maar dat geeft niet. Ik probeer de mensen hun grijze massaatje te laten blijven gebruiken ;-)

je kunt toch ook cat1 vuurwerk afsteken?

Dennis010

Registered User
Ik zou cat1 kunnen stoken inderdaad. Maar de sociale controle is hier zo hoog (bejaardenwoningen op de kop van de straat) en de onwetendheid bij " niet-freakend nederland" over dit cat1, dat ik binnen de kortste keren bezoek heb. En aangezien ik aan het eind van het jaar net als iedereen boven de 25 kilo zit met mijn consublokjes, wil ik de aandacht niet onnodig op mezelf vestigen.
Onze veldwachter is dan in staat om de 31e gezellig even langs te komen, want ja... "je stond nog in het boekje van dat vuurwerk met het WK"

DJ-ArSoN

Registered User
Pyro-forumend Nederland is zich inderdaad bewust van de 365 dagen per jaar legaliteit van cat. 1 vuurwerk, maar dat geldt niet voor het gros van de mensen. Ik snap best dat mensen niet onnodig die (negatieve) aandacht willen van onwetende medemensen. Anderzijds begrijp ik ook dat mensen die de regels niet kennen snel genoeg de vinger wijzen naar gasten die cat. 1 staan te stoken, want ja, ze horen knallen, zien vuurwerk en 1 + 1 is 2 voor die mensen. Daar kan je van alles van vinden, maar helemaal onlogisch is dat nou ook weer niet.

Overigens vind ik persoonlijk dat de overlast van vuurwerk na een WK wedstrijd niet in verhouding staat tot de bende die weken voor Oud&Nieuw al de lucht in gaat. Afgelopen weken was het 1 tot 10 minuten na de wedstrijd effe wat potten her en der, maar daarna ook weer stil. Ik denk ook dat mensen die er niet van houden dit beter verdragen dan avond na avond in december geknal van buurtbewoners die e.e.a. aan het 'testen' zijn, soms vanaf eind november al. Dat is imo andere koek.

Bovenaan