Vuurwerk meenemen over grens

Gblow

Registered User
Ik ga aan het eind van deze maand (22ste zoiets) vuurwerk kopen en meenemen naar huis, aangezien ik in belgie woon is het legaal en makkelijk en 27ste komt mijn vader me halen en neem ik mijn vuurwerk mee naar nederland.. het enige probleem is dat ik voorbij die vuurwerk winkel rijd met mijn vader via de snelweg van breda, dus ik hoop niet dat ze ons spotten en aanhouden, en ik ga in nederland ook nog vuurwerk kopen ;)
kan iemand mij misschien de volgende tips geven ? :

- Hoe&Waar verstop ik het vuurwerk (ik heb een tas met kleren bij)
- Welk vuurwerk moet ik kopen (goedkoop maar hard)
- Hoe groot is de pakkans met een paar dagen voor oud&nieuw langs breda
- Hoe groot is de boette of is die er niet??

Alvast bedankt ;)

(www.knalgoed.be daar haal ik het vuurwerk)

DioR

Registered User
Verstoppen heeft geen zin. Als de politie een vermoeden heeft, dan mogen ze naar mijn weten overal in kijken. (waarom zullen ze dan een tas overslaan?). Welk vuurwerk, ik zou er dan alleen voor het knalvuurwerk heen gaan, en wat dat hangt af van wat je wilt. Hoe groot de pakkans is, is verschillend. Of ze staan er of niet. En de boete kan vrij hoog oplopen. Ik zal maar eens afvragen of het de moeite waard is om het te doen. Maar als je het doet, veel succes en blaas in nederland geen dingen op. Gebruik je spullen op een manier waarvoor het is bedoeld!

Gblow

Registered User
nee joh.. alleen hondenstrond opblazen (das leuk:)) ik denk toch dat ik aan 30 euro in belgie en 30 euro in nederland ga kopen
en ik zit tedenken aan :

Belgie:
+- 300 strijkers
10/20 vlinders of nitraten ik weet niet welke het hardst gaat (Tofee vlinder of Chooêt Banger (Nitraat) welke gaat dan het hardst?

Nederland:

600 Rotjes
wat pakken grondbloemen/babypijltjes en siervuurwerk

Totaal budget: 130 euro maar dat is natuurlijk minder;)

polleke45

Registered User
nee joh.. alleen hondenstrond opblazen (das leuk:)) ik denk toch dat ik aan 30 euro in belgie en 30 euro in nederland ga kopen
en ik zit tedenken aan :

Belgie:
+- 300 strijkers
10/20 vlinders of nitraten ik weet niet welke het hardst gaat (Tofee vlinder of Chooêt Banger (Nitraat) welke gaat dan het hardst?

Nederland:

600 Rotjes
wat pakken grondbloemen/babypijltjes en siervuurwerk

Totaal budget: 130 euro maar dat is natuurlijk minder;)

Gewoon zwarte doos nitraten halen die met roze crepe 20 stuks voor 10 euro gaan hard en relatief de goedkoopste.

DioR

Registered User
Ik zou zeggen, laat je informeren in de winkel. Misschien krijg je wat gratis als je een beetje verbaal sterk staat. Ik zou je niet kunnen zeggen wat harder gaat, daar heb ik relatief weinig kennis van. Weet wel dat de allergoedkoopste nitraat nog steeds harder zou moeten knallen als in nederland.

bjorn2202

Registered User
even een reactie op je vraag

Ik hoorde gisteren dat politie zuid limburg geen controles meer aan de grens houd
omdat er in Belgie een nieuwe europese wet is.
In Belgie mogen consumenten ook niet meer dan 10 Kg kopen per persoon.
Tevens is het professionele vuurwerk Bv Mortiern e.t niet meer te koop voor particulieren.

En een doosje TT tunder nitraten kost 10 euro ofzo voor 20 en die hebben een lekkere knal.
succes er mee!!

michel0911

Registered User
Je kan alleen maar pech hebben, als je door eens steekproef van de weg gehaald wordt.

Geloof me, die tijden van massale controles aan de grens zijn echt over, wat je wel ff uit voorzorg/voor de zekerheid kan doen is deze site in de gaten houden op de dag dat je naar NL gaat : http://vuurwerkcontroles.net/

Ik lees verschillende verhalen over de site, maar ik vermoed dat het wel betrouwbaar is, baat het niet dan schaadt het niet.

Bovenaan