• Freakpyromaniacs Copyrights

-Nederlands De auteursrechten van teksten (exclusief door bezoekers geposte teksten op het forum) en beeld- en/of filmmateriaal (exclusief door derden ingezonden beeld- en/of filmmateriaal) op deze website liggen bij Freakpyromaniacs. Niets uit deze website mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt via internet, fotokopie of op welke andere wijze dan ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Freakpyromaniacs.

-English The copyright of all texts (excluding texts from visitors on the forums) and (motion) pictures (excluding those provided to Freakpyromaniacs by third parties) lies with Freakpyromaniacs. No part of this website may be reproduced transmitted or utilized in any form or by any means, internet, photocopying or otherwise without written permission of Freakpyromaniacs.

Vuurwerk Loosdrecht 21 augustus

Nog te goed:

Na berekeningen:

De straal van de aarde is ongeveer 6378 kilometer.
Ik bespaar jullie het rekenwerk maar als de flat een hoogte heeft van 50 meter en het vuurwerk komt 500 meter hoog dan heb je een kijkafstand van 105,18 kilometer.

In theorie zou je dus het vuurwerk kunnen zien.

onno_flat.bmp

In de praktijk ligt dat natuurlijk anders :-P

Vuurwerk komt geen 500meter hoog, ja een 18'' misschien.

Hieronder een tabel met de stijghoogten:

3'' (75mm) 120meter
4'' (100mm) 150meter
5'' (125mm) 180 meter
6'' (150mm) 210 meter
8'' (200mm) 270 meter
10'' (250mm)320 meter
12'' (300mm)350 meter

en dan maar ook meteen de vertraginstijden per kaliber(kan afwijken bijv. spaanse en chineze bommen hebben andere ontstekingsmethodes: Spoolettes=buisjes met geperst kruit, en de chinezen: timefuse=tijdlont, 1cm/sec)

3'' 3 seconden
4'' 3.5 seconden
5'' 4 seconden
6'' 5 seconden
8'' 6 seconden
10'' 6.5 seconden
12'' 7 seconden

;-)

Laatst bewerkt:
-Theshadow- zei:
Vuurwerk komt geen 500meter hoog, ja een 18'' misschien.

Shadow, had ik als voorbeeld genoemd, ik hou rekening met effect uitwerking (ook naar boven toe) + stijghoogte.
;-)

P.s. shadow, een 3" 120 meter.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan