Vuurwerk inleveren? Sure.

Pindo89

Member
In deze coronaperiode is al zo weinig mogelijk. De liefhebber van vuurwerk zal dit landelijke verbod niet fijn vinden. Daar heb ik natuurlijk begrip voor. Veel vuurwerk is niet alleen nu maar ook in de toekomst verboden. Daarom zeg ik ook: laat het niet langer in huis liggen maar kom het brengen. Ook al doet het een beetje pijn. Om toch een beetje in de sfeer van oud en nieuw te komen, krijgen de inleveraars wat lekkers van ons om mee naar huis te nemen.”

Bij het inleveren van het vuurwerk worden volgens de gemeente geen boetes uitgedeeld. De actie is vergelijkbaar met de oproep die politie eens in de zoveel tijd doet aan mensen waarbij ze ongestraft hun wapens kunnen inleveren.

Alkmaar is vooruitstrevend, maar heeft z’n website als het om vuurwerk gaat nog niet op orde. Wie vuurwerk wil verkopen, kan nog steeds een vergunning aanvragen.

joszie

Zilveren Member
Knap dat hij nu al weet dat vuurwerk verboden blijft. Bezit van 25 kg legaal nl consumenten vuurwerk blijft mogelijk.

En anders proppen we gewoon in ieder huis 200kg cat 1.

Pyrodolfo

Registered User

GMP82

Zilveren Member
Oh en in de categorie 'niet over nagedacht'; stel -gebeurt niet, maar stel- het is een succes. Waar gaat meneertje Roemer dat dan allemaal laten? Op het politie bureau werden ze toch al nerveus als iemand 1 Cobra in kwam leveren? Iets met EOD enzo.

Alsof ze nu al niet genoeg opslag problemen hebben...

Moontan

Moderator
Medewerker
De politiek dwaalt steeds verder en verder en verder af.

Vorig jaar met Oud en Nieuw staken we nog met zijn allen vuurwerk af, en nu ben je dus bijna een misdadiger.
Wat kan er een hoop gebeuren binnen een jaar.

Er zullen heus wel mensen zijn die vuurwerk gaan inleveren. Dat zijn de mensen die overal bang voor zijn.

rodepo

Registered User
De politiek dwaalt steeds verder en verder en verder af.

Vorig jaar met Oud en Nieuw staken we nog met zijn allen vuurwerk af, en nu ben je dus bijna een misdadiger.
Wat kan er een hoop gebeuren binnen een jaar.

Er zullen heus wel mensen zijn die vuurwerk gaan inleveren. Dat zijn de mensen die overal bang voor zijn.
En mensen die voor gl en pvdd werken gaan uiteraard ook inleveren.

goofygrunn

Registered User
Welkom in nl waar de minderheid steeds meer op razzia methodes macht krijgen en zijn wil of wet er door drukt met leugens. We staan er bij en kijken er naar, machteloos kijken we toe want welke methode je ook pakt, je wordt niet gehoord. We gaan steeds meer op een staat lijken ipv democratie. Komt tijd komt raad

SrCl2

Registered User
Het zinnetje "Veel vuurwerk is niet alleen nu maar ook in de toekomst verboden." doet mij eerlijk gezegd het ergste vrezen. Zouden er nog meer verboden in de maak zijn? En zo ja, wélk vuurwerk wordt dan verboden? Vijfhonderdgrammers? Kleinere cakes? Compounds? Stijgtollen?

Wat ik in dit kader trouwens ook niet erg handig vind is dat sommige vuurwerkvloggers soms grote hoeveelheden categorie F1-vuurwerk bundelen, afsteken, filmen en het filmpje vervolgens naar videosites als YouTube uploaden (het gaat hier met name om filmpjes met titels als "Honderdduizend knetterlinten tegelijk afsteken"). Ik weet dat categorie F1-vuurwerk conform Europese regelgeving (nog) niet verboden kan worden, maar wellicht wordt dat door dat soort praktijken anders in de nabije toekomst.

En anders proppen we gewoon in ieder huis 200kg cat 1.
Geldt de 25 kg-regel eigenlijk ook voor categorie F1-vuurwerk? Ik kan eerlijk gezegd geen enkele officiële website vinden waar dat zwart op wit staat.

gwgwgw

Registered User
Het zinnetje "Veel vuurwerk is niet alleen nu maar ook in de toekomst verboden." doet mij eerlijk gezegd het ergste vrezen. Zouden er nog meer verboden in de maak zijn? En zo ja, wélk vuurwerk wordt dan verboden? Vijfhonderdgrammers? Kleinere cakes? Compounds? Stijgtollen?

Doelt hij niet op het verbod per 1/12 op rotjes, vuurpijlen enz?

Bovenaan