Vuurwerk in de Kuip

Vuurwerk.pagina

Registered User
Nee nee, dit artikel gaat niet over Theo Lucius en ook niet over het vertoonde spel van onze roodwitte helden. Het gaat over de harde knallen die zaterdag klonken tijdens het duel tegen AZ. Persoonlijk dacht ik dat dit een soort voorbode was van de decembermaand, waarin menig opgefokt pubertje met een rugzak vol strijkers de hele dag loopt te knallen in de buurt... Maar nee: het is electronisch vuurwerk, op afstand bediende electronische knallen, zo las ik net op Feyenoordnet.nl...

Een korte toelichting:Het zal de bezoeker van de Kuip opgevallen zijn dat voor aanvang van de wedstrijd en tijdens de doelpunten die Feyenoord scoort luidde knallen hoorbaar zijn. Dit is geen echt vuurwerk maar zijn op afstand bediende elektronische knallen. Deze apparaten zijn speciaal ontwikkeld voor het Tifo-team en geven door middel van lucht het effect van vuurwerk.

Zoals u bekend mag er geen echt vuurwerk tijdens wedstrijden in de Kuip worden afgestoken. Als dit wel gebeurt, krijgt de club een berisping van de KNVB en een geldboete. Indien een supporter getraceerd wordt als afsteker krijgt deze van de KNVB een langdurend stadionverbod en hierop volgend een geldboete. Tevens zal de KNVB dan ook de elektronische knallen gaan verbieden. Wij willen daarom aan de supporters vragen om het afsteken van echt vuurwerk achterwege te laten zodat de elektronische knallen voortaan bij elke wedstrijd gebruikt kunnen worden

bron

sjappie

Registered User
Een ding is zeker het heeft ons in ieder geval wel geholpen,
het klonk toch redelijk hard (bigg)
Bovendien lijkt het me ook vrij weinig kosten,
behalve dan natuurlijk de aanschaf van zo'n apparaat.

Hopelijk mogen er nog vele knallen te horen zijn in de kuip (laugh)

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Zo'n electrische knaller wil ik ook. Heb 'm op mijn sinterklaas verlanglijst gezet

Gebruiken de boeren deze dingen niet om de vogels van hun land weg te jagen ??

het lijkt een beetje op onderstaand plaatje
maar meestal staat er dan nog een fles gas ofzo naast die dan om het kwartier elektrisch word ontstoken

Kanon.jpg

dit zijn confettie kanonnen

AWG

Registered User
ik heb een half jaar terug ofzo in de hand in hand(supportersverenigingsclubblad)
een stuk over dat tifo gelezen.

ging onder andere over die rood en witte opblaas zuilen en over dat rood witte confetti wat weer aangeharkt,opgeschept en hergebruikt kan worden.

er stond toen ook bij dat ze op zoek waren gegaan naar knalapparaten.
toch cool om dan nu te lezen dat ze daarin geslaagd zijn.(smile)

voor mij blijft het toch een prachtige club.(yes)

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Omdat ik uit Betuwe kom, ken ik die dingen als kersenkanonnen.
Vroeger hadden we er eentje in onze kersenboomgaard staan.
Ze worden wel steeds zeldzamer, omdat de buurt steeds meer gaat klagen over geluidoverlast in de Betuwe.
Ze worden trouwens gebruikt om de spreeuwen weg te jagen.

We hebben hem helaas niet meer in ons bezit.
Er kwam een lekkere dreun van af.

Feuerwerk

Registered User
Omdat ik uit Betuwe kom, ken ik die dingen als kersenkanonnen.
Vroeger hadden we er eentje in onze kersenboomgaard staan.
Ze worden wel steeds zeldzamer, omdat de buurt steeds meer gaat klagen over geluidoverlast in de Betuwe.
Ze worden trouwens gebruikt om de spreeuwen weg te jagen.

We hebben hem helaas niet meer in ons bezit.
Er kwam een lekkere dreun van af.

Staat hij nou in de Kuip? (laugh)
Leuk dat ze eindelijk toch eens rekening houden met vuurwerk dmv de plaatsing van dit soort apperaten..

Laatst bewerkt door een moderator:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik denk niet dat deze kersenkanonnen in de kuip staan.
Ze zijn immers gemaakt voor het verjagen van vogels.
En aangezien ze op gas werken en er uit de pijp van het kanon een aardige luchtdruk er uit komt....
Lijkt me het niet verstandig om deze jongens in een voetbal stadion te zetten.

Waar ze te koop zijn.
Bij loonbedrijven en landbouw artikelen (groot) handel.
Wij hadden ons kanon in onderhoud bij een bedrijf in Opheusden.
Ik niet precies meer hoe dat bedrijf heet, het is alweer 15 jaar geleden dat we kersen geplukt hebben.
En het is erg zwaar werk, want wij hadden hoogstam bomen.
Maar ik dwaal af.

Denk er om als je zo'n ding wilt aanschaffen, bedenk dan ook, dat je ook een gasfles moet kopen.
En zo'n kersenkanon is niet al te licht.
En zo'n ding neemt ook aardig wat ruimte in.
Hou het dan maar op knalvuurwerk.

Bovenaan