Vuurwerk halen in Duitsland

MBPyro

Nieuwe Member
Goedemorgen iedereen,

Dit jaar zijn we van plan om wat mooie potten in te slaan in Duitsland. Nou zijn we door omstandigheden niet in staat om op 29 december al af te reizen, maar zal dit 30 december worden. Zouden jullie ons kunnen helpen bij de volgende vragen?
  1. Is er veel uitverkocht als we pas de 30e gaan? Is dit nog de moeite waard?
  2. Moet je - als de Lidl om 07:00u open gaat - daar voor 07:00u zijn? Ruim 2 uur rijden voor ons namelijk.
Welke held kan ons helpen met het bovenstaande?

Z@P

Registered User
Ik heb geen ervaring met het kopen in Duitsland maar wat ik elk jaar zie bij de Lidl is dat mensen daar uren voor opening voor de deur staan. En dat als ze dan openen het rennen is en het betere duw en trekwerk om iets te bemachtigen. Het schijnt dat het beter is om iets verder duitsland in te rijden.

ze hebben dit jaar enkele cakes van de Albert lijn die er goed uitzien, die zullen snel uitverkocht zijn.

Persoonlijk zou ik de Lidl overslaan en een speciaalzaak opzoeken en dan iets aanschaffen van SRpyro, Pryme, Riakeo, Funke, Argento, El gato etc

The Cigarman

Moderator
Medewerker
30 december gaan, de piek van Nederlanders is op 29 december.
Dit heeft wel zijn weergave op de supers in de buurt van grens, de populaire artikelen zullen misschien niet meer op voorraad zijn.
Maar dit kan per vestiging verschillen, zelfs van winkels in de buurt zullen voorraden erg verschillen.

Ik zal er al om 6:00 uur voor de schuifdeur staan trappelen.
Maar dat terzijde.
Neem niet de eerste afslag als je de grens over bent, rijd een kwartier of halfuur door.
Dan zullen er waarschijnlijk minder Nederlanders staan, maar het wordt ook verder over de grens steeds drukker.
En vermijd de grote steden, als je grens overgaat op de A12 (In Duitsland de 3) ben je vrij snel in het Ruhrgebied en dus ook de grote steden.
Ook de Duitsers worden steeds gekker qua vuurwerk inslaan.
En kijk of er gewone vuurwerk winkels in de buurt zijn, daar kan je vaak mooie artikelen scoren.

Veel succes.
En plezier en het is een blijft apart dat je dikke Bugano fonteinen kan halen bij de Aldi en Lidl/

• Like
Reactions: Z@P

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Verleden jaar ben ik voor het eerst naar een Lidl/Aldi in Emmerich gereden, ja parkeerplaats stond aardig vol en er was een aardige wachtrij die tot buiten liep, maar de chaos verhalen die ik mensen hoor vertellen was totaal geen sprake van. Was wel bijna zonsondergang. Na het wachten in de rij snel wat vuurwerk gekocht en foto's gemaakt en vervolgens weer buiten in no time. Dit jaar ga ik met mijn zusje er naar toe, gaan we ook gewone boodschappen doen op de 30 in de middag. Ben benieuwd.

MBPyro

Nieuwe Member
Verleden jaar ben ik voor het eerst naar een Lidl/Aldi in Emmerich gereden, ja parkeerplaats stond aardig vol en er was een aardige wachtrij die tot buiten liep, maar de chaos verhalen die ik mensen hoor vertellen was totaal geen sprake van. Was wel bijna zonsondergang. Na het wachten in de rij snel wat vuurwerk gekocht en foto's gemaakt en vervolgens weer buiten in no time. Dit jaar ga ik met mijn zusje er naar toe, gaan we ook gewone boodschappen doen op de 30 in de middag. Ben benieuwd.
Dankjewel!

joszie

Zilveren Member
2 jaren geleden om 8 uur de lokale lidls, aldi's en postenbohrse ingeweest.
Ik schaamde me dood voor de gekke nederlanders die stonden te graaien en uit handen te trekken. Het is niet mijn manier om aan de collectie te komen.

Schuim

Moderator
Medewerker
Vorig jaar ben ik op de 29ste een kleine 45 minuten de grens over gegaan naar een grotere plaats om daar mijn geluk te beproeven.
En ook daar struikel je over de Nederlanders die exact de zelfde gedachte hebben als jij.

2 Lidl's, beide leeggeroofd en gulzige mensen die stonden te wachten op elke kar die weer naar binnen kwam.
Kaufland, leeggeroofd kreeg ook niet meer voorraad.
De Aldi's echter, daar in tegen heb ik me een godsvermogen aan Bugano's kunnen inslaan.
Op de terug weg nog langs een andere Lidl op de route, een stuk rustiger en uit eindelijk gewoon het personeelslid wat de bevoorrading deed aankunnen spreken of die nog items had liggen, en die nam het netjes voor me mee in de volgende ronde.

Heeft me eigenlijk doen besluiten niet meer op de 29ste naar DE te gaan voor het supermarkt vuurwerk.
Maar wil dat dit jaar nog wel een dag later gaan proberen.

Wel wil ik je, net als Z@p de speciaalzaken willen aanraden. De Duitsers hebben het op dit moment echt veel beter voor elkaar dan ons met de cakes en compounds.
Niet voor een duppie op de eerste rang, wel het neusje van de zalm.

Bovenaan