Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
voix zei:Correct me if I am wrong maar ik dacht dat dit op sommige plekken al werd gedaan. Ik dacht dta ik mijn dealer destijds hoorde zeggen dat zijn bunker aan de bovenkant lichtere platen had die bij een explosie omhoog zouden schieten zodat dit een uitweg zou zijn voor het opgeslagen vuurwerk.
Er kan een kettingreactie ontstaan wanneer de temperatuur in een bunker een bepaalde grens bereikt. Er zal geen massaexplosie ontstaan, maar ik denk dat er zich toch een flinke druk kan opbouwen in zo'n ruimte. Echter, met de huidige sprinklerinstallaties die 1000 liter per minuut in een bunker spuiten, en de kooiconstructies rond de dozen lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk dat er zich een enorme explosie voor zal doen.Gorgel zei:Het zou best kunnen dat je dealer dat eens heeft verteld alleen lijkt het me zwaar overdreven om dit bij consumentenvuurwerk te doen. Vuurwerk Klasse 1.4G is niet in staat om een complete bunker op te blazen.
casdeman zei:Er kan een kettingreactie ontstaan wanneer de temperatuur in een bunker een bepaalde grens bereikt. Er zal geen massaexplosie ontstaan, maar ik denk dat er zich toch een flinke druk kan opbouwen in zo'n ruimte. Echter, met de huidige sprinklerinstallaties die 1000 liter per minuut in een bunker spuiten, en de kooiconstructies rond de dozen lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk dat er zich een enorme explosie voor zal doen.
edit: een dealer zal geen 1.3 gekwalificeerd vuurwerk in huis hebben.
zink901 zei:1.3 wordt al nergens meer in Nederland (legaal) opgeslagen. Eerlijk gezegt kan ik me niet voor stellen hoe een stapel met wat 200 grams potten, 40 grams pijlen en een paar karton rotjes stukken beton tot een kilometer ver kunnen blazen. Willen ze mij soms wijsmaken dat het consumenten vuurwerk in Nederland massa-explosief is ofzo![]()