Vorig jaar wat leuks met de jaarwisseling.
Wij vieren oud & nieuw altijd met paar maten samen en om de beurten elk jaar bij iemand anders. De ouders van 2 maten van mij wonen al vele jaren naast elkaar. Beiden maten zijn echter al jaren uit huis. Aangezien we al vele jaren met elkaar oud en nieuw vieren, was dat ook al zo toen beide nog thuis woonden. We zijn dus ook daar in het verleden vaker geweest.
Vorige jaar hadden beide ouders samen het idee bedacht om ons bij hun uit te nodigen, omdat ze het zonder ons erg kaal vonden en graag wouden dat we weer een keer bij hun kwamen. Dat vonden wij zeker leuk. Ook praktisch handig, aangezien beide maten kleine kinderen hebben en deze dus mooi bij hun eigen ouders op bed konden leggen. Ook de 2 inmiddels uit huis wonende broertjes van mijn buurjongen werden uitgenodigd met hun maten en ook zij zijn nog steeds helemaal gek van het vuurwerk.
Dus wij waren met ons groepje bij de ene ouders en de broertjes van mijn andere maat (met hun maten) bij de andere. Uiteraard een hoop over en weer geloop. Nu geven de ouders weinig om het vuurwerk zelf, misschien zelfs een beetje hekel aan, maar konden gewoon erg genieten van onze enthousiasme die wij , en de anderen die er waren, nog steeds hebben. Ondanks dat wij allemaal al dertigers zijn, zijn wij op zo'n avond nog steeds de kleine kinderen vroeger.
Dus ondanks dat het dus niet echt om het vuurwerk zelf ging, was het leuk om te zien dat deze mensen weer konden genieten van onze enthousiasme die wij hebben met oud en nieuw en hoeveel wij er van genieten.