Vuurwerk doet hond bijten

Roeland FPM

FPM Filmer
In de nacht van oud naar nieuw viel in Wervik een Mechelse scheper de 44-jarige Carine Algoet aan, toen zij met haar kinderen Steffi en Aaron voor haar woning naar vuurwerk stond te kijken. 'Het kan niet meer dan één minuut over middernacht zijn geweest toen een hond tegen mij opsprong en me overal beet: in mijn arm, mijn dij, mijn heup en mijn been. Gelukkig liet de hond snel los en vluchtte hij weg. Een dag later is hij nog altijd niet terug', doet Carine Algoet haar verhaal. Het baasje van de hond is een man die enkele huizen verder woont. Hij gebruikt de hond bij bewakingsopdrachten. 'Een kwartier voor hij me aanviel, zag ik vanuit mijn keuken de hond nog onrustig opspringen in zijn kooi bij enkele zeldzame vuurwerkknallen', zegt Algoet. 'Toen het vuurwerk helemaal losbarstte, moet hij erin geslaagd zijn uit zijn hok te ontsnappen.'

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=QD2KCCJG

Jean Cross

Registered User
Redelijk geflipte hond dank :blink:

Mijn hond gaf geen KIK.!
Zelfs niet toen een groepje irritantjes op 30 meter afstand een nitraat afstaken bij het uitlaten... 1 gozer rende weg en daar ging de hond achteraan LOL. Maar bang/gestrest voor vuurwerk.? Nope.!

jetztgehtslos

Registered
Zulke waakhonden zijn vaak extreem agressief. Op een sukkeltjedraf voorbij huppelen laat deze honden volledig door draaien. En dan ook nog uit een hek kunnen ontsnappen he.
Af maken dit soort beesten, té agressief.

Ik vind niet dat het vuurwerk de schuldige is, nee de eigenaar van dit mormel die dit beest zo getraind heeft dat het alles aanvalt dat afwijkt is schuldig!

magnolia

Registered User
dit licht niet aan de training van die hond . wie laat zen hond ook buiten rond die tijd .
iemand met een beetje hersen en gevoel in zijn donder houd zijn dieren binnen tijdens de jaar wisseling . en al helemaal rond de de tijd van uodjaars avond om 00.00 uur :mad:

nismo

Registered User
als ze een goede training hebben gehad doet een knal z´n hond niets, ik heb vroeger ook mee geholpen politie honden te trainen en die mogen niet afschrikken van een knal of als er op ze geschoten word. dus hij zal wijnig training hebben gehad vermoet ik.

Bovenaan