'Vuurwerk consumenten in de ban'

Dahustla

Registered User
Hoeveel leden heeft FPM? Hoeveel VWC? Hoeveel AVP?

Tevens hoeveel emailadressen hebben de importeurs van alle klanten die vuurwerk besteld hebben de afgelopen tijd. Ik vind dat we gezamenlijk met alle liefhebbers, normale klanten, winkeliers, importeurs en andere pyrotechnische partijen eens onze stem moeten gaan laten horen. Misschien een keer een tegendemonstratie voeren met al die duizenden leden die op al deze sites zitten. Iedereen mag demonstreren en hun stem laten horen. Waarom zouden wij ons dan keer op keer in een hoekje laten zetten door Bonte & Co.

Ook ik heb contacten in de landelijke media, die ons wellicht wil ondersteunen. Telegraaf, nu.nl en AD zijn allemaal sensatiekranten die alleen doelgericht werken.

Robin84

Registered User
Hoeveel leden heeft FPM? Hoeveel VWC? Hoeveel AVP?

Tevens hoeveel emailadressen hebben de importeurs van alle klanten die vuurwerk besteld hebben de afgelopen tijd. Ik vind dat we gezamenlijk met alle liefhebbers, normale klanten, winkeliers, importeurs en andere pyrotechnische partijen eens onze stem moeten gaan laten horen. Misschien een keer een tegendemonstratie voeren met al die duizenden leden die op al deze sites zitten. Iedereen mag demonstreren en hun stem laten horen. Waarom zouden wij ons dan keer op keer in een hoekje laten zetten door Bonte & Co.

Ook ik heb contacten in de landelijke media, die ons wellicht wil ondersteunen. Telegraaf, nu.nl en AD zijn allemaal sensatiekranten die alleen doelgericht werken.

Hey Dahustla,

Misschien een idee om die contacten ook te betrekken bij ons offensief? Misschien kunnen we een open brief schrijven of wat dan ook bijvoorbeeld? Of heb je ook contacten bij TV? Dat zou helemaal gaaf zijn!

Groetjes,

Robin

Dahustla

Registered User
Hey robin,

Mijn contacten zitten op tv en kranten. Zo heb ik uit mijn tijdperk als artiest vele contacten opgedaan bij BNN, NOS en RTL. Nou zijn dit ook niet altijd de beste, maar het zijn wel neutrale journalisten. Tevens ook contacten bij Omroep Brabant vanwege een format wat ik aan het bedenken ben, dat deels over unieke festivals gaat. Dus ook vuurwerkfestivals.

Grtz

Robin84

Registered User
Oké!! Dat is goed nieuws!

En denk je dat ze daar wel iets mee willen doen? Dat zou natuurlijk fantastisch zijn! Met NOS en RTL bereik je enorm veel mensen, waaronder politiek. BNN meer de jongeren denk ik? Dat is misschien wat minder de doelgroep?

Grtz

Robin

Moontan

Moderator
Medewerker
'Meerderheid voor vuurwerkverbod'

AMSTERDAM - Zes op de tien Nederlanders willen dat het afsteken van consumentenvuurwerk tijdens de jaarwisseling wordt verboden.

Dat melden de GroenLinks-fracties van Rotterdam en Den Haag zondag op basis van een onderzoek van peil.nl. Een jaar geleden was een krappe meerderheid van 53 procent nog tegen een verbod.
De ondervraagden vinden de overlast en talrijke gewonden niet opwegen tegen het knalgenot. Ruim de helft vindt dat consumentenvuurwerk plaats moet maken voor professionele vuurwerkshows.

http://www.nu.nl/binnenland/2997616/meerderheid-vuurwerkverbod.html

Dahustla

Registered User
@robin,

Ik denk dat het verstandig is eerst een soort van actie comite op te richten met daarin afgezanten van importeurs, winkeliers, forumsites en een spreker voor liefhebbers. Je moet niet ongezouten ergens in stappen. Er moet betrouwbare feiten op tafel gelegd kunnen worden en dat bereik je met een goed voorbereid actie comite!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Vuurwerk consumenten in de ban? Ahh als ze maar van het consumentenvuurwerk afblijven.

nismo

Registered User
Ik snap best dat er vort veel frustratie is,maar ik denk dat je de importeurs niet echt mee krijgt.Omdat het ieder jaar het zelfde is en het zijn ook ieder jaar de zelfde die roepen.Als je de importeurs wel gaat horen dan moeten we uitkijken,dan is er echt wat aan de hand.Zij laten ook niet der brood uit hun handen weg eten.Die hebben daar hun mensen wel voor.

Daarbij komt nog,wij zien alles op dit gebeid,Omdat Moontan alles afzoekt wat in de media komt,en dat doet hij zo goed dat het van Limburg tot Groningen hier op pfm word gepost, een gewoon burger hoort en ziet het niet zoveel als wij.
En is er ook niet zoveel mee bezig.

Wacht nog 2 weken en het is weer stil, met betrekking op vuurwerk. Dan beginnen ze over het zuipen en slopen en dronken auto rijden met carnaval.Ze moeten toch wat te doen hebben.

Laatst bewerkt:

Nakkie Marc

Registered User
Hoi Allemaal, ik werk bij een groot, internationaal marktonderzoekbureau. Indien er behoefte is aan hulp op dit gebied kan ik wellicht iets betekenen. Ik kan helaas geen gratis representatieve studies opzetten (dat is simpelweg te duur), maar mocht er behoefte zijn aan ondersteunende cijfers kan ik vast op de een of andere manier helpen.

Robin84

Registered User
Vanavond heeft het plaatsgevonden. Toon en ik hebben een interview gegeven aan het Algemeen Dagblad om ook ons verhaal in het nieuws te laten komen. Een verhaal wat positief is ten opzichte van vuurwerk en een verhaal wat hopelijk de boodschap van de haters tegenspreekt. Nu hopen dat de lezende leken op het gebied van vuurwerk eindelijk in gaan zien dat niet alles wat in het nieuws komt waarheid hoeft te zijn!

Nogmaals Toon, hartelijk bedankt voor je medewerking!!

tsunami69

Registered User
'Meerderheid voor vuurwerkverbod'

AMSTERDAM - Zes op de tien Nederlanders willen dat het afsteken van consumentenvuurwerk tijdens de jaarwisseling wordt verboden.

Dat melden de GroenLinks-fracties van Rotterdam en Den Haag zondag op basis van een onderzoek van peil.nl. Een jaar geleden was een krappe meerderheid van 53 procent nog tegen een verbod.
De ondervraagden vinden de overlast en talrijke gewonden niet opwegen tegen het knalgenot. Ruim de helft vindt dat consumentenvuurwerk plaats moet maken voor professionele vuurwerkshows.

http://www.nu.nl/binnenland/2997616/meerderheid-vuurwerkverbod.html

Ik ben altijd wel benieuwd waar ze deze onderzoeken doen, als ik informeer binnen mijn familie en vriendenkring, hier in de straat of op mijn werk dan kom ik niet verder dan 2 personen die echt faliekant tegen vuurwerk zijn, een 10% die zich er niet voor interresseert, nog eens 10% die het mooi vindt maar er geen geld aan uitgeeft en de rest vindt het fantastisch

Marco_clappers

Registered User
verschilt ook erg per stad, als je kijkt op plaatsen als Den Haag of Rotterdam, daar zijn denk ik heel wat meer mensen tegen. dichtbevolkt en veel zwaar illegaal vuurwerk

Tony

Administrator
Medewerker
Vanavond heeft het plaatsgevonden. Toon en ik hebben een interview gegeven aan het Algemeen Dagblad om ook ons verhaal in het nieuws te laten komen. Een verhaal wat positief is ten opzichte van vuurwerk en een verhaal wat hopelijk de boodschap van de haters tegenspreekt. Nu hopen dat de lezende leken op het gebied van vuurwerk eindelijk in gaan zien dat niet alles wat in het nieuws komt waarheid hoeft te zijn!

Nogmaals Toon, hartelijk bedankt voor je medewerking!!

Bedankt voor het regelen!!

Marco_clappers

Registered User
mooi om te zien dat door de inzet van vele er al aardig wat media aandacht is ontstaan! alleen nu nog volhouden en niet afzwakken. Ik zal ook zeker doorgaan om zoveel mogelijk bij te dragen doormiddel van reacties op nieuws sites, artikeltjes en verspreiding van kennis op school en bij mijn familie. Aankomende maandag heb ik een kleine presentatie op school over een maatschapelijk probleem. Gekozen voor het vuurwerkverbod natuurlijk, En waarom ik hier uiteraard tegen ben!

Bovenaan