Vuurwerk afsteken bij feestje is gewoon asociaal gedrag

hardcore0438

Registered User
Er is niks asociaals aan om vuurwerk af te steken tijdens een feestje. Dat heet gezelligheid. Als wij hier een feestje hebben gaat er altijd wel een cake de lucht in of paar vuurpijlen.

Ik heb zomaar het gevoel dat jij een 9-5 baan hebt en geen nacht/ochtend diensten loopt. Die mensen denken daar namelijk heel anders over (en terecht :) ).

vegetto

Registered User
Denk dat jij maar niet meer op je gevoel moet afgaan want die klopt niet echt.

Laatst bewerkt:

Puur

Registered User
dit blijft lastig want eigenlijk in elke straat in nederland woont wel een persoon die zich mateloos irriteerd aan vuurwerk(kan het me persoonlijk niet voorstellen).
maar ik vind als je het netjes van te voren de straat laat weten moet dat geen probleem zijn....maar dan heb je de zeikerts 2straten verderop.
denk dat je altijd de pineut bent in deze tijd helaas tenzij je sterretjes en fonteinen gebruikt dan zou het misschien nog kunnen......

D

Deleted member 17038

Guest
Het gaat ook niet om zijn gevoel maar om het feit dat het best asociaal is om toch zomaar hard vuurwerk af te steken. Ik ken ook een paar mensen die wel van vuurwerk houden maar ook als arts werken en in de verpleging werken die echt super kwaad kunnen worden als er midden in de nacht in eens een concerto rosso of stars over paris of iets dergelijks in hun buurt de lucht in gaat. Natuurlijk speelt er veel meer er zijn andere zorgen en factoren van stress die al spelen maar het vuurwerk is dan vaak de druppel die de emmer doet overlopen. Als ik het met die mensen over mijn hobby wil hebben komen we altijd weer uit op de discussie waarom er toch telkens van die rotte appels tussen zitten. (niet alleen bij het vuurwerk hoor)
Bij mijn buurtbarbeque krijg ik meestal wel de complimentjes van alle moeders voor het cat1 en fonteinen vermaak. Zo fijn dat het geen herrie maakt en dat de meisjes er niet van schrikken zeggen ze dan hahahaha :yarr:

Bovenaan