Vuurwerk afgestoken in vliegtuig

Roeland FPM

FPM Filmer
DETROIT - Aan boord van een vliegtuig van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Northwest Airlines heeft een passagier vrijdag vuurwerk afgestoken.

Dat heeft een woordvoerster van Delta Air Lines, de moedermaatschappij van Northwest, gezegd tegen nieuwszender CNN. Het toestel was met 278 passagiers onderweg van Schiphol naar de Amerikaanse stad Detroit. De afsteker van het vuurwerk kon al snel worden overmeesterd. Zeker een inzittende moest na de landing worden overgebracht naar een ziekenhuis.

De identiteit van de dader en de gewonde zijn nog niet bekendgemaakt, maar volgens nieuwszender ABC News zou het vuurwerk zijn afgestoken door een Nigeriaanse man. Hij zou van zijn thuisland onderweg zijn geweest naar Detroit en zou op Schiphol een tussenlanding hebben gemaakt. (ANP)

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterd.../12/25/Vuurwerk-afgestoken-in-vliegtuig.dhtml

Roeland FPM

FPM Filmer
Update Gisteren 23.47 uur:

ABC News meldt dat de man zou hebben gezegd dat hij in opdracht van Al-Qaida handelde. De bedoeling was om een explosie te veroorzaken tijdens de vlucht boven Amerikaans grondgebied. De man staat niet op de "no-fly" lijst van de Amerikaanse of Nederlandse regering.

thijsjuhh

Registered User
ik snap dit niet helemaal,, op nu stond dat de knal was te vergelijken met een knappende ballon en er werd ook een passagier overgebracht naar het ziekenhuis??
iemand antwoord?

AWG

Registered User
ging om een poederachtige stof die vlam moest vatten ten einde te exploderen

het kan heel goed zijn geweest dat het goedje niet genoeg geperst zat en dus alleen maar opbrandde inplaats van een knal.
dan hoor je dus iets van: PLOEFFF.
volgens getuigen was hij het aan het aansteken dus waarschijnlijk ging het om een soort van lontontsteking
en ook nog is het zo dat die meneer meer bij zich scheen te hebben als een soort gordel om hem heen.
en dat is niet afgegaan.
naar verluid schijnt er een nederlander over een paar stoelen zijn gesprongen en boven op die nigeriaan te zijn gedoken,daarbij kan het natuurlijk zo zijn dat de andere lont is losgeraakt.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/N...rmeestert-terrorist-op-vlucht-AdamDetroit.htm

affijn we wachten maar af wat de uitleg gaat wezen.

wat mij betreft mogen ze in ieder geval wel de doaniers en marechaussee ontslaan op schiphol die op dat moment dienstdeden.
ronduit te gestoort voor woorden dat je die shit zo maar mee kan nemen, je word toch door zo,n poortje gehaalt?? hoe kun je een aan/ontsteker meenemen in je handbagage??
je tandpasta en je shampoo word gecheckt maar of je explosieven bij je hebt?? och kniesoor die daar op let.

het is geen kwestie van foutje kan gebeuren een keer, nee alberto stegeman heeft tijd terug er ook al op gehamert in zijn programma dat de beveiliging op schiphol een grote grap is.
net zoals bij het leger en net zoals bij de koningin.
ze zouden die marechaussee eens op de schop moeten gooien in nederland
jij en ik zouden het bijna nog beter doen aangezien daar niet veel voor nodig is.:nuts:

en het zal er niet over gaan of ik het nou zo nodig beter weet dan een ander
het gaat erom dat het hun werk is en dat je verdikke wel mag aannemen dat ze hun vak verstaan.
politie in nederland hebben ook een eed gezworen hoor, om mensen te beschermen en te dienen.

Laatst bewerkt:

von urk

Registered User
Het zou gaan om de stof: PETN, een uiterst explosief goedje.
Te snel suggereert men natuurlijk, naar mijn inzien weer 's dat het zou gaan om vuurwerk.

JAMMER.

bron: nu.nl

Bovenaan