Vuurwerk adressen FRANKRIJK

jaspertjuh

Registered User
Ok,en tot hoeveel inch kan je daar kopen?

mvg pyro023

Bij pyrofolies hadden ze tot 3" toen ik er was.
Je betaalde er wel belachelijk veel voor, volgens mij rond de 48 euro voor een shellkit met daarin 5X 3". :blink1:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ze zijn erg streng wat leeftijd betreft! Ze verkopen de shells voor zover ik weet niet aan mensen onder de 19.

gr. Jasper

Roeland FPM

FPM Filmer
Aangezien wij een huis in Frankrijk hebben ga ik meestal ook wel naar vuurwerk winkeltjes kijken.
Deze keer in Bourbonne le bains.
Helaas hadden ze niet veel behalve dan een aantal flutpijltjes. Eind mei kregen ze nieuw spul binnen (nu dus).
Hier een aantal foto's die ik gemaakt had, ook al is er niet veel boeiends op te zien.

2456868120_07fbcaf6f2.jpg

Links de kleine pijltjes die ik gekocht had.

2456867108_6429343ebc.jpg

Mijn spulletjes

2456866150_464dcfbfe4.jpg

Wat ze nog over hadden.

2456865308_a345f1689c.jpg

2456864506_8a262c4a70.jpg

Een hoop kleine flut pijltjes.

In de zomer komen er waarschijnlijk veel meer foto's als er weer een hoop vuurwerk binnen is.

Groeten,
Pyro-rola

erwin-koning

Registered User
ik ga met wintersport naar frankrijk maar dat valt op oud en nieuw!!!!
mag je dan vuurwerk afsteken of is dat lawine veroorzakend???
kan ik daar ook vuurwerk kopen??
alvast bedankt

superknaller

Registered User
Dit is misschien voor iedereen een hele simpele en makkelijke tip die je in de voorbereiding naar je vakantie even mee kan nemen. Kijk op www.pagesjaunes.fr .Dit is de goudengids van Frankrijk. Vul de branche in: feu d'artifice en in de andere natuurlijk de plaats of regio. Dit werkt bijna altijd en dan heb je een goed overzicht. Veel plezier ermee.:bigsmile:

jaspertjuh

Registered User
Gozer relaxed, zit je niet uit te lachen het was gewoon een grap.:nuts:

Over je vraag weet ik geen antwoord maar iemand hier op het forum vast wel.

Klopt :blink1:,

Over het algemeen is het gewoon toegestaan om het hele jaar door vuurwerk af te steken, MITS dit op eigen terrein gebeurt.
Als je ergens anders vuurwerk wilt afsteken moet je daar in de meeste regio's een vergunning voor aanvragen, of in ieder geval contact op nemen met de plaatselijke burgemeester.

Let wel op, door langdurige droogte kan het zijn dat open vuur (en vuurwerk) ook niet op eigen terrein aangestoken mag worden.
Als je zeker wilt weten of je mag stoken, neem dan even contact op met de VVV van het dorpje/stadje waar je heen gaat. Die kunnen je vast verder helpen.

Binnenkort neem ik zelf even contact met de VVV op aangezien ik 14 Juli ook in Frankrijk ben, en daar ook het één en ander wil afsteken.
Ik laat jullie nog weten of ik toestemming heb, en hoe je zelf toestemming aan kunt vragen! :amuse:

Groetjes,

Jasper

superknaller

Registered User
Klopt :blink1:,

Over het algemeen is het gewoon toegestaan om het hele jaar door vuurwerk af te steken, MITS dit op eigen terrein gebeurt.
Als je ergens anders vuurwerk wilt afsteken moet je daar in de meeste regio's een vergunning voor aanvragen, of in ieder geval contact op nemen met de plaatselijke burgemeester.

Let wel op, door langdurige droogte kan het zijn dat open vuur (en vuurwerk) ook niet op eigen terrein aangestoken mag worden.
Als je zeker wilt weten of je mag stoken, neem dan even contact op met de VVV van het dorpje/stadje waar je heen gaat. Die kunnen je vast verder helpen.

Binnenkort neem ik zelf even contact met de VVV op aangezien ik 14 Juli ook in Frankrijk ben, en daar ook het één en ander wil afsteken.
Ik laat jullie nog weten of ik toestemming heb, en hoe je zelf toestemming aan kunt vragen! :amuse:

Groetjes,

Jasper

Ben benieuwd ga dit jaar ook naar Frankrijk en wil dan wel stoken zonder te worden aangezien als terrorist.:laugh: Wacht wel af.

bluebear

Registered User
in gravelines ook elk jaar gekocht gewoon bij een tabakszaakje.
weet iemand nog adressen in de buurt?

mvg bluebear

Z@P

Registered User
Zit er ook aan te denken om 14 juli gewoon net over de grens te gaan en daar iets af te steken, weet niet of het de moeite waard is?

bridge

Bronzen Member
Zit er ook aan te denken om 14 juli gewoon net over de grens te gaan en daar iets af te steken, weet niet of het de moeite waard is?

Als je net de grens over gaat, zou ik niet zozeer zelf afsteken, want dat is niet de moeite daar. dan kom je eigenlijk alleen "meterpakket" vuurwerk tegen. Er zijn heel veel shows. Bijvoorbeeld in Lille zal er ongetwijfeld een grote zijn. Een kleine 200 km vanaf Breda.

Ik zit zelf op 14 juli in le Bourg doisans (Alpen) in Frankrijk. Daar is ook een show. ben benieuwd.

Wim

Registered User
2 weken terug van vakantie, echter in Frankrijk kwam ik overal vuurwerk tegen.
In de iets grote carefour lag er nog volop vuurwerk op de speelgoed afdeling.

Gr Wim

joszie

Zilveren Member
2 weken terug van vakantie, echter in Frankrijk kwam ik overal vuurwerk tegen.
In de iets grote carefour lag er nog volop vuurwerk op de speelgoed afdeling.

Gr Wim

vertel er dan wel bij dat het dan gaat om kleine pakketjes met medium vuurpijlen, bijtjes en ander klein spul + knalpakketjes.

Als je de kleinere cakes wil (100 shots raketbatterij, 8 shots cake, fontein e.d. kan je beter de "rommelwinkels' binnenlopen.
zij verkopen vaak campingattributen keukengerei en carnavalskleding.
Over het algemeen staan daar ook vaak een paar kleine cakes.

Heb de afgelopen maanden (ik woon/werk in Frankrijk) al verschillende van die dingen gezien.

Vuurwerk023

Registered User
Haha ik had dit jaar van die tijgerrotjes op de camping afgestoken ze gaan wel iets harder dan de normale rotjes uit Nederland maar verder niets speciaals

Bovenaan