Vuurwerk adressen FRANKRIJK

Hylke01

Registered User
Hee,

Omdat overal korte stukjes te vinden zijn over adressen in het buiteland lijkt het mij een goed idee om een ijst samen te stellen adressen in Frankrijk. Met gegevens als Naam, plaats, adres, eventueel emailadres of website.

Ik zou zeggen droppen maar!

Son-T

Registered User
Aux feux de la fete
125, boulevard du Montparnasse
75006 Paris (Métro : Vavin)
Tél.: 01 43 20 60 00
Fax : 01 42 79 97 39

credits Patrick

"Fetes e Feux" , en ik kan melden dat de winkel in ieder geval in Febrari geopend is!
hier is het adres:
130, avenue Emile Zola 75015 Paris
Tél : 01 45 79 40 88

credits jaspertjuh

freaky

Registered User
hey hey ik ben net terug uit frankrijk en heb zo wat in ieder dorpje daar wel vuurwerk kunnen vinden ik ben er voornamelijk vuurwerk van het merk tristar tegen gekomen. ik heb er een aantal dingen van gekocht en in een winkel in de plaats waar ik zat shell kitjes kunnen kopen, wel aan de duren kant want ik was er 20 euro voor kwijt.

foto's van mijn gekochte spullen zal ik zo snel mogelijk posten

groetjes Freaky

Laatst bewerkt door een moderator:

freaky

Registered User
hier de foto's

dsc00158jf5.jpg

dsc00160ia2.jpg

Laatst bewerkt:

freaky

Registered User
die kom je in verschillende prijze tegen ik heb er 3.50 voor betaalt
maar ik heb ze ook voor 10 gezien in een andere winkel

piccolo

Registered User
Van 2,50 tot iets van 10 euro inderdaad. Pure geldverspilling trouwens, knalt voor geen meter.

Ik ben van het jaar ook wat zaakjes tegen gekomen. Foto's komen nog. Zelf een klein fonteintje met 36 shots mee genomen. Geen idee wat ik er van moet verwachten. Het is van het merk Ardi.

------------------Edit------------------

Tijdens onze reis naar zuid-Frankrijk hebben wij overnacht in het dorpje Montigny-le-roi.
Hier verkochten ze in een soort van souvenirs winkeltje ook vuurwerk. Ook werd er wat vuurwerk bij de Intermarche verkocht. De foto's zijn met me Telefoon gemaakt dus niet van super kwaliteit:

souvenirs winkeltje:
2006164641610127602_rs.jpg

2006190138563998540_rs.jpg

2006183232570263676_rs.jpg

2006176747269739664_rs.jpg

Intermarche:
2004033871574023775_rs.jpg

2004065121401421110_rs.jpg

Niet gebruiken voor welk doeleinde dan ook zonder toestemming.

Laatst bewerkt:

jaspertjuh

Registered User
Goedeavond mensen,

Ik hoor net dat we dit jaar op vakantie gaan naar St. sauveur de montagut.
Dat ligt in de Ardeche.
Ik kom er aan op 19 juli, dat is dus in de week van "le quatorze julliet".
Weet iemand waar, en of er vuurwerk te krijgen is in de omgeving van het dorp?
Ik zal vooral in souvenirswinkels kijken, maar heeft iemand nog een andere tip?
En de Intermarche, verkopen die het hele jaar door vuurwerk?
En denken jullie dat ze op de 19e nog vuurwerk hebben?

Heel veel vragen, en ik hoop ook op veel antwoorden.

Bedankt!

gr. Jasper

3fire3boy3

Registered User
Ik heb een paar vragen:

ik ga van de zomer naar frankrijk, naar het plaatsje Vias-plage, helemaal in zuidfrankrijk, aan de middelandse zee.
Het ligt net onder Vias. Weet iemand misschien waar ik daar vuurwerk zou kunnen krijgen.
En in wat voor winkel kan je het beste kijken?? (souvenirs, en supermarkten, weet iemand misschien nog een aanvulling ??

KoenL

Registered User
En in wat voor winkel kan je het beste kijken?? (souvenirs, en supermarkten, weet iemand misschien nog een aanvulling ??

Dat is de enige vraag waar ik je mee kan helpen.

Vooral in souvenirs winkels zijn vaak hoekjes met vuurwerk. Ook tabakwinkels willen nog wel eens wat hebben. Winkels met kranten, tijdschriften en anzichtskaarten hebben soms ook een hoek(je) met vuurwerk.

Als je de dagen voor 14 juli in Frankrijk bent, dan kan ik je 100% garanderen dat er in ieder geval één winkel is die vuurwerk verkoopt. Dit in verband met de nationale feestdag in Frankrijk. S'avonds zal er dan ook ongetwijfeld een vuurwerkshow zijn in dat plaatsje.

appiehappie

Registered User
Goedeavond mensen,

Ik hoor net dat we dit jaar op vakantie gaan naar St. sauveur de montagut.
Dat ligt in de Ardeche.
Ik kom er aan op 19 juli, dat is dus in de week van "le quatorze julliet".
Weet iemand waar, en of er vuurwerk te krijgen is in de omgeving van het dorp?
Ik zal vooral in souvenirswinkels kijken, maar heeft iemand nog een andere tip?
En de Intermarche, verkopen die het hele jaar door vuurwerk?
En denken jullie dat ze op de 19e nog vuurwerk hebben?

Heel veel vragen, en ik hoop ook op veel antwoorden.

Bedankt!

gr. Jasper

Je komt aan op de 19e terwijl het de 14e is, wat denk je zelf? :weird:

KoenL

Registered User
Je komt aan op de 19e terwijl het de 14e is, wat denk je zelf? :weird:

Zo raar is die vraag niet. In Frankrijk wordt het hele jaar, redelijk beperkt, vuurwerk verkocht. In de peroide VOOR 14 juli hebben veel winkeltjes dan ook aardig wat liggen. Wat ze overhouden zullen ze niet weg doen, maar nog blijven verkopen.

Er wordt dus niet alleen vuurwerk verkocht voor 14 juli, het is er het hele jaar te koop. Zoals ik in mijn vorige post al zei

"...Vooral in souvenirs winkels zijn vaak hoekjes met vuurwerk. Ook tabakwinkels willen nog wel eens wat hebben. Winkels met kranten, tijdschriften en anzichtskaarten hebben soms ook een hoek(je) met vuurwerk..."

3fire3boy3

Registered User
mag je ook het hele jaar in frankrijk vuurwerk afsteken, of alleen 14 juli ???

Kan iemand me ook wat aanraden? wat voor shellkitjes zijn het beste (welk merk) ??
en kwa knal, wat is goed ??

pyro023

Registered User
Ik ga deze zomervakantie met een vriend van mij naar frankrijk,nou de vraag kan je natuurlijk wel raden.
Ik vroeg me dus af of er ook vuurwerkwinkels zitten in parijs?
Het liefste met shells,zoiezo kitjes.
Ik hoorde dat je er vrij kon kopen tot 4 inch,maar waarom vind je die dan nergens?

mvg pyro023

RNBakker

Registered User
Ik ga deze zomervakantie met een vriend van mij naar frankrijk,nou de vraag kan je natuurlijk wel raden.
Ik vroeg me dus af of er ook vuurwerkwinkels zitten in parijs?
Het liefste met shells,zoiezo kitjes.
Ik hoorde dat je er vrij kon kopen tot 4 inch,maar waarom vind je die dan nergens?

mvg pyro023

In Parijs kan je zeker vuurwerkwinkels vinden. In post 4 en 5 worden er al twee vermeld.

Bovenaan