Vrouw gewond door wegschietend vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Vrouw gewond door wegschietend vuurwerk

WEESP - Een vrouw is zaterdagavond gewond geraakt tijdens de vuurwerkshow van het Sluis-en-bruggenfeest.

De vrouw stond vanaf de Herengracht naar het spektakel te kijken toen ze werd geraakt door een stuk vuurwerk. Ze liep brandwonden op aan haar arm.

De vrijwilligers van het Rode Kruis Weesp hebben de vrouw behandeld in de EHBO-post.

Er zou twee keer vuurwerk in het publiek zijn beland, zo melden getuigen. Meer slachtoffers zijn gelukkig niet bekend.

http://www.weespernieuws.nl/lees/34703/vrouw-gewond-door-wegschietend-vuurwerk-

D

Deleted member 17038

Guest
Jammer dit. In het land waar de regels soms extreem lijken te zijn het toch nog fout laten gaan. Ik ben benieuwd waar dat aan ligt.

Tony

Administrator
Medewerker
Jammer dit. In het land waar de regels soms extreem lijken te zijn het toch nog fout laten gaan. Ik ben benieuwd waar dat aan ligt.

Ik ben ook erg benieuwd. Het kan namelijk bijna niet als we kijken naar de afstand van het publiek en de schiethoogte van cakes of andere artikelen.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Afstand zal waarschijnlijk 40 of 60 meter geweest zijn, dus als de boel niet goed vaststaat of echt uit elkaar knalt kan dit echt gebeuren.

HocusPocus.Pyro

Registered User
Ik ook Tony.

Wat zijn de regeltjes ook alweer voor professioneel bezigen - bij gebruik van consumenten vuurwerk? Ik dacht ten minste 30 meter voor NL consu cakes. Een pro aanwezig die het 100% zeker weet?

Voor het perspectief: Ik meen dat voor het gebruik van Cat 2 vuurwerk vanuit de CE een minimale afstand van 8 meter is voorgeschreven...

Gr, Hocus

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Kan gebeuren.
Ik kan me een incident herinneren een x aantal jaren geleden bij Marijn vuurwerk/Witte tenten, dat iemand in het publiek een klei prop op haar hoofd kreeg, tijdens de finale.
En je hebt het vaak zat, dat het stukjes klei/karton regent tijdens een demo/show.

Bovenaan