Vrede op Aarde: het vuurwerkdebat

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Elk jaar rond deze tijd van het jaar houdt het de gemoederen bezig: vuurwerk, moet dat nu wel of niet worden afgestoken? En wanneer dan? En is het slecht voor het milieu? En wat moeten de liefhebbers van knal- en siervuurwerk doen? Een explosief vraagstuk dat vreedzaam opgelost gaat worden door Drie Wijzen: burgemeester van Hilversum Pieter Broertjes, Adrie van Herk van Stichting Behoud Vuurwerktraditie en GroenLinks-Kamerlid Liesbeth van Tongeren.

Het debat is te volgen op de volgende link:
http://www.denieuwsbv.nl/Singleview...132682&cHash=ccd41847b2da66bc43f2c54cae0af925

ferox

Registered User
Er wordt constant geroepen dat de mensen het niet meer willen, dat vuurwerk. Moeten ze mij toch eens uitleggen waarom de consumenten 60miljoen uitgeven tegen hun wil. Het raakt allemaal kant nog wal en wind mij ook enorm op.

joszie

Zilveren Member
hmm.. Groenlinks vuurwerkhater en burgemeester vuurwerk hater t.o. 1 liefhebber....
Eerlijke discussie..

magnolia

Registered User
zo langzaam aan kunnen we de inhoud van debatten als deze wel bijna dromen .
maar wat nog nooit eens gezegd is dat er ook nog mensen zijn die van vuurwerk hun hobby hebben gemaakt .
dus hobby in de zin van etiketten verzamelen, naar shows gaan, en zelf een shows bouwen .
wees nou maar eerlijk er zitten hier verschijnende mensen die voor hun straat of buurt een show bouwen
zou dat dan geen interessante wending geven aan deze discussie ?
mocht er dan uiteindelijk toch een einde komen aan onze vuurwerktraditie, dan zie ik liever een show door mij geschoten dan voor mij geschoten .

Laatst bewerkt:

ferox

Registered User
zo langzaam aan kunnen we de inhoud van debatten als deze wel bijna dromen .
maar wat nog nooit eens gezegd is dat er ook nog mensen zijn die van vuurwerk hun hobby hebben gemaakt .
dus hobby in de zin van etiketten verzamelen, naar shows gaan, en zelf een shows bouwen .
wees nou maar eerlijk er zitten hier verschijnende mensen die voor hun straat of buurt een show bouwen
zou dat dan geen interessante wending geven aan deze discussie ?
mocht er dan uiteindelijk toch een einde komen aan onze vuurwerktraditie, dan zie ik liever een show door mij geschoten dan voor mij geschoten .

Ik denk een hele interessante wending denk ik. Maar jammer genoeg gebeurt dat niet. Die lui hebben wat in hun kop en zo moet het en niet anders. Het blijft Nederland. En zo langzamerhand wordt ik er spuugzat van. Wanneer gaan de heren nou eens kijken naar dingen die er toe doen. Nee, er ligt hun een scheet dwars en die scheet heet vuurwerk en daar moet wat aan gedaan worden. Los eerst eens het probleem van illegale vuurwerk op en kijk eerst eens wat dat op lost!

Bovenaan